menu

ثبت آگهی رایگان

8 نکته که در باره سنگهای کوارتز نمی دانید

8-نکته-که-در-باره-سنگهای-کوارتز-نمی-دانید

کانتر تاپس های کوارتز تنها از کوآرتز تشکیل نیافته اند.

10% از حجم کانتر تاپس های کوارتز از ملاتهای سیمانی یا پلیمری تشکیل یافته است و 90% باقیمانده ترکیبی از گرانیت،مرمر و سنگهای طبیعی خرد شده و یا ضایعات بازیافت شده صنعتی از جمله سرامیک، سیلیس،شیشه،آینه و غیره است. و البته مقداری کوارتز واقعی نیز در آن به کار رفته است. تمام این مواد سنگی با یکدیگر ترکیب می شوند و بواسطه ملات به یکدیگر می چسبند و محصولی به دست می آید که همان کوآرتز معروف است که کاملا شبیه سنگ می باشد.در واقع باید سنگ آشپزخانه کوارتز را سنگ مهندسی یا سنگ ترکیبی نامید که با توجه به نحوه تولید آن وازه های مناسبتری هستند.

تمام کانتر تاپس های کوارتز یک سرچشمه دارند.

در سال 1963 فناوری تولید سنگ مهندسی توسط شرکت برتون در شمال شرق ایتالیا توسعه یافت که مجوز فعالیت در این زمینه را تحت برند برتون استون دریافت کردند.و اکنون پس از 50 سال ، شرکت برتون همچنان مشغول به کار است.

فناوری برتون استون به بیش از 50 شرکت در سراسر دنیا واگذار شد که از مشهورترین آنها می توان به سایل استون، کامبریا و سزاراستون می توان اشاره کرد. در حالیکه این تولید کنندگان از استعداد و توانایی خود برای تولید کانتر تاپس های کوارتز استفاده کردند هنوز هم تحت مجوز ثبت شده شرکت برتون فعالیت می کنند.

ارتباط پنیری

شرکت کامبریا بخش عظیمی از بازار آمریکا را در زمینه سنگهای کوآرتز تأمین می کند. اما افراد کمی هنوز کاملا این شرکت آمریکایی را می شناسند .این شرکت پنیر نیز تولید می کند.

تجارت خانواده دیویس اکنون در ادن پریری قرار دارد .در سال 1930 این شرکت به عنوان شرکتی که در زمینه لبنیات فعالیت می کرد کم کم با دیگر شرکتها همکاری خود را آغاز کرد.شرکتهای از جمله سنت پیتر کریمری، لی سوئر چیز کمپانی و محصولات غذایی نیکولت.

از سال 2000 شرکت کامبریا وارد تجارت سنگهای مهندسی شد و تجهیزات تولید سنگهای کوارتز را خریداری کرد.حتی امروز تجارت خانوادگی دیویس یک سوم یک میلیارد پوند پنیر مورد نیاز کرافت فودز را تأمین می کنند.

واژه برتون استن ریشه فرانسوی ندارد

نام تجاری برتون استون به واژه برتون که به مردم ساکن منطقه بریتانی در فرانسه اشاره دارد مربوط نمی شود. برتون استون در واقع مایلها دور تر از بریتانی در کاستلو دی گودگو در 20 مایلی ونیز در ایتالیا بنا شد. برتون در واقع واژه ای ترکیبی متشکل از bre( به معنای ثبت) و ton(از نام فامیل مؤسس آن مارسلو تونسلی) است.

کانتر تاپس های کوارتز ، دوستدار محیط زیست هستند

فیبر نیز مصنوعی است اما می توان گفت که :هیچ درختی تنها با هدف تولید فیبر قطع نمی شود. این طرز فکر در مورد کانتر تاپس های کوارتز نیز صحیح است. 90% مواد سنگ مانندی که پایه کانتر تاپس های کوارتز را تشکیل می دهند باقیمانده های محصولات فرعی دیگر فرآیندهای تولیدی هستند. هیچ سنگ طبیعی دیگری تنها برای بکار گرفته شدن در کانتر تاپس های کوارتز استخراج نمی شود.

حتی رزینی که 10% باقیمانده یک سنگ کوارتز را تشکیل می دهد نیز بیشتر طبیعی است تا مصنوعی. کلمه تجاری ای که برتون برای این ماده در نظر گرفته بیولنیک رزین است که ترکیبی از رزینهای مصنوعی و ارگانیک است و منظور از بخش دوم آن روغنهای گیاهی غیرخوراکی است

شما معمولا بر روی کوارتز راه می روید

مردم عادی گمان می کنند که از کوارتز تنهادر آشپزخانه ها و حمامها استفاده می شود. اما بخش اعظمی از سنگهای کوارتز بصورت اسلبهای بزرگی در می آید که برای پوشش کف مراکز خرید و مجتمعهای تجاری به کار می رود.بدون شک تا کنون بسیار پیش آمده است که بر روی سنگهای کوارتز راه رفته اید و خود نمی دانید.

سنگ کوارتز چرخه کاملی را طی کرده است زیرا اولین محصولاتی که مارسلو تونسلی مخترع ان تولید کرد در اندازه های 12 در 20 اینچی بود که به عنوان کاشی جهت کف پوش به کار می رفت. تا سالهای زیادی از کوارتز برای پوشش دهی کف استفاده نشد. به علاوه حتی در اواسط دهه 70 میلادی، اسلبها نهایتا 50 اینچ طول داشتند که به سختی به اندازه یک سنگ برای پوشش کابینت بود.

کوارتز دیگر با گرانیت رقابت نمی کند

برای سالها کوارتز به عنوان سنگی طبیعی مورد استفاده قرار داشت. هدف این بود تا کوارتز به عنوان نسخه ای از اسلب گرانیتی که دوام بیشتر،تخلخل کمتر و ساخت راحت تر داشت شناخته شود.

در حالیکه محصولات کوارتز مشابه گرانیت در مقادیر زیاد در بازار مورد استفاده هستند، کوارتزی که با بقیه سنگها متفاوت است بسیار محبوبیت دارد. واژه مدرن ،دسته بندی کافی و مناسبی برای مصرف کنندگان نبود از این رو شرکت سزار استون دسته بندی آلترا مدرن را مشخص کرد که پیشنهاداتی از جمله اپل مارتینی،بلیزارد و کروکودایل مطرح کرد.

استفاده بیشتر از سنگهای کوآرتز سبب ارزان تر شدن قیمت گرانیت شده است

مطابق گزارش منتشر شده توسط گروه فریدونیا، کانتر تاپس های کوارتز جای سنگهای گرانیتی را در بازار می گیرند. بسیاری از مردم که پیشتر از گرانیت استفاده می کردند اکنون به سنگهای کوآرتز روی می آورند.

این مسئله برای افرادی که از سنگ گرانیتی استفاده می کنند مزیتهایی دارد: قیمت گرانیت به دلیل تقاضای کمتر پایین می آید.

فریدونیا نوشت که" قیمت گرانیت در دهه گذشه کاهش چشمگیری داشته است و بنابراین به وفور یافت می شود".

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 343

فهرست مطالب شماره 343

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×