menu

ثبت آگهی رایگان

سنگ های ساختمانی که معماری را لوکس می کنند

سنگ-های-ساختمانی-که-معماری-را-لوکس-می-کنند

نصب هر نوع سنگ طبیعی لوکس در منزل - به فرم اسلب یا برش خورده - و در هر فضایی از بنا، انتخابی گران و پرهزینه است. اما اگر هزینه فاکتوری اساسی نیست، چرا از سنگهای کمتر دیده شده استفاده نشود؟ درست است که مرمریتهایی با زمینه سفید - مانند کلکته (Calacatta)، کررا (Carrara) یا ولاکاس (Volakas) - از انتخابهای اصلی طراحان و سازندگان در معماری و بازسازی است، اما انتخابهای جذاب دیگری هم برای ایجاد جلوه ای متفاوت وجود دارد.

باهم نگاهی میکنیم به چند راهکار جذاب برای ایجاد جلوه ای متفاوت در معماری داخلی؛ روشهایی که به شما امکان میدهد سبک شخصی خودتان را خلق کنید:

سنگی با امواج آبی

نام سنگ: Aurora Blue

خطوط مواج زیبا و محسور کننده سنگ بکار رفته در آیلند و فضای بین کابینت، استایلی متفاوت و خاص به این آشپزخانه داده است. رنگ آبی نفتی بکار رفته در کابینت ها، در هارمونی کامل با رگه های آبی تیره این سنگ بوده و تصویری پیوسته را به نمایش میگذارد.

استفاده از چوب طبیعی پولیش خورده با رگه های مشخص و به فرم جناغی برای پوشش کف، نه تنها گرمای لازم برای توازن رنگی ایجاد کرده، بلکه باعث تاکید روی سنگ مورد استفاده نیز شده است.

سنگی با خطوط روان

نام سنگ: Verde Cascada

مرمریتهای با زمینه سفید، همیشه جلوه ای از روشنی پاکی بوده و در آشپزخانه یا حمام به فراوانی استفاده میشود. برای کسانی که خواهان حفظ این تصویر بوده، و در عین حال در جستجوی تفاوت میباشند، استفاده از سنگهایی با رگه های مشخص و برجسته رنگی - سبز، صورتی، قهوه ای، اخرایی، خاکستری، ... - بهترین انتخاب میباشد.

این رگه های ساده و شناور، به راحتی میتوانند روی دیوارها حرکت کرده و با ایجاد جذابیتی چشم نواز، شخصیتی خاص و منحصر به فرد برای فضای حمام یا آشپزخانه ایجاد کند.

نام سنگ: Apuano

بازدید از یک نمایشگـاه سنگ طبیعی با تنوع بالا، بهترین راهکار برای مقایسه و انتخاب سنگ مناسب است. در این بازدید، میتوانید از راهنمایی های تخصصی بهرمند شوید، با خواص فیزیکی و شیمیایی سنگها آشنا شوید، راهنمایی هایی برای نصب و اجرای سنگ دریافت کنید، با سنگهای مختلف از نزدیک آشنا شوید، و با کنار هم قرار دادن چند سنگ، به بهترین ترکیب ممکن رسیده و سبک خاص خودتان را خلق کنید.

سنگی با امواج طبیعی

نام سنگ: Wood Vein

اسلب سنگ طبیعی با خطوط مواج و پیوسته، القا کننده چوب برش خورده بوده و حسی از طبیعت را القا میکند. این خطوط سیال سنگی، زمانی که با پولیش مناسب ترکیب شود، تمام نیاز یک طراح را برای خلق یک اثر منحصر به فرد تامین کرده و جلوه ای بدیع بوجود میآورد.

تقارن در بینهایت

نام سنگ: Palissandro

بوک مچ (Bookmatched) به نوعی از قرارگیری سنگ در حالت اسلب گفته میشود که در طی آن، رگه های سنگ و نقوش با زاویه ای خاص آن در امتداد هم قرار می گیرند. این کار کاملاً سلیقه ای بوده و طراح با هنر و نظر خود می تواند با قرار دادن اسلب های مختلف در کنار یکدیگر، اشکال مختلف ایجاد نماید که هر یک منحصر به فرد می باشند. بعضی از سنگها به تنهایی زیبا نیستند و به عنوان سنگهایی با طرح شلوغ شناخته می شوند، ولی زمانیکه با صرف سلیقه و ذوق در کنار هم قرار گیرند، تبدیل به یک تابلو هنری زیبا می شوند.

بازی با الگوها

نام سنگ: Striato Olimpico

این شومینه نواری، زمانی دارای جذابیت مضاعف میشود که بدانیم از جنس سنگ طبیعی است. برای ساخت این شومینه از سه قطعـه اسلب کامـل استفاده شده است، بصورتی که خطوط سنگ در وضعیت افقی قرار گرفته و به گسترش بصری فضا کمک نماید. همچنین استفاده از سنگ مرمریت کلاسیک بصورت تایل، به پیوستگی متریالها کمک کرده است.

سنگی با ترکیب لوکس

نام سنگ: Verde Bamboo

رنگ سبز همیشه نمادی از طراوت و تازگی است. در این تصویر، سنگی با تم سبز و بافت گرافیکی استفاده شده که در کنار کابینت های چرم به رنگ موکا و لوازم با نمای استیل، جلوه ای کاملاً خاص و حسی از صمیمیت در عین لوکس بودن القا میکند.

گوشه ای دنج

نام سنگ: Port Laurent

حمام های بدون پنجره، معمولاً تیره و دلگیر هستند، مگر اینکه هویتی خاص به آنها بدهیم. از انتخاب رنگهـای تیـره نگـران نباشید، تا جلوه ای لوکس از فضای اسپا (Spa) را در منزل خلق کنید. مرمریت سیاه ، با خطوط طلایی، محیطی متفاوت ایجاد می کند.که با شیرآلات، روشویی، سر دوش و لولاهای طلایی مات، نمایی از یک فضای لوکس و گرم را ایجاد میکند.

بازی با تنالیته قرمز

نام سنگ: Rosso Levanto

یکی از بهترین ترکیبهای رنگهای تیره و روشن، استفاده از تم رنگی قرمز است. در این حمام، ترکیب سنگ با تم قرمز و رگه های سفید، در کنار رنگ سفید کف، روشویی و وان از جنس کورین سفید، ترکیبی خاص و متفاوت ایجاد کرده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 343

فهرست مطالب شماره 343

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×