menu

ثبت آگهی رایگان

عمر کف پوش بتنی، همطراز سنگ است

عمر-کف-پوش-بتنی-همطراز-سنگ-است

کف پوش ها خصوصاً کف پوش های صنعتی در دنیای امروز، جهان صنعت و ساخت وساز را زیرورو کرده اند. کف پوش هایی که هزینه را برای صاحبان صنایع به حداقل رسانده اند و به نسبت دیگر کف پوش ها، کیفیت بالاتر و دوام بیشتری دارند؛ اما آیا هر کف پوشی برای هر محیطی مناسب است؟ آیا کف پوشی که در انبارها یا کارخانه ها خودروسازی استفاده می شود، همان کف پوشی است که در پارکینگ ها و آزمایشگاه ها به کار می رود؟ خیر؛ با تخصصی شدن همه زمینه ها و رشته ها، کف پوش ها هم دنیای تازه ای پیداکرده اند که در آن تخصص و کاربری مناسب، حرف اول را می زند.

کف پوش بتنی چیست؟

به گزارش پیام ساختمان، کفپوش های بتنی پرسی تک لایه باضخامت 65 میلی متر و سطحی سمباده ای با مقاومت و وزن مخصوص بالا مناسب محیط های باز، پرتردد و پرترافیک در شرایط گوناگون آب و هوایی هست. از ویژگی های این محصول قابلیت نصب آن به صورت خشکِ چینی است که نیاز به دوغاب نداشته و فواصل ناشی از برآمدگی های روی سطح جانبی آن پس از نصب توسط ماسه بادی پر خواهد شد. کفن پوش های فوق در رنگ خاکستری، قهوه ای و قرمز با استفاده از پیگمنت بتنی بایر آلمان تولید می گردد. از مهم ترین ویژگی های این محصول قابلیت جابجایی و تغییر چیدمان در هر زمان حتی پس از نصب کامل آن هست.

کف پوش چکشی:

کف پوش چکشی محصولی جدید و انحصاری بود؛ که با بهره گیری از دستگاه زنیت آلمان و دستگاه چکشی پرتان ایتالیایی فراوری شد؛ که علاوه بر استحکام و زیبایی خاص مانع از سرخوردگی حتی در سطوح شیب دار می شود.

کف پوش بتنی:

1- در مرحله نخست، لایه های غیر مقاوم خاک برداشته می شوند (مانند رس، خاک سطحی) تا به سطح مقاوم خاک برسیم
2- این سطح که بین 30 تا 35 سانتیمتر لایه ای مقاوم با خرده سنگ، شن جاده سازی و سنگریزه ایجاد می کنیم.
3- برای این منظور بهتراست از شن با دانه بندی 32% ویل 45% مقاوم در برابر نفوذ آب و یخ زدگی استفاده شود. این لایه را نیز با دستگاه می کوبیم. سطح خاک و لایه مقاوم ایجادشده می بایست حداقل شیب 2 درصد الی 5/2 درصد را برای جریان آب باران داشته باشد.
4- قبل از نصب کف پوش (چیدن قطعات بتنی) می بایست از دو طرف دیواره ای برای مرزبندی سطح کار ایجاد گردد تا از لغزش قطعات در هنگام کار و بعدازآن جلوگیری شود. توصیه می گردد قبل از نصب نهایی ای دیواره ها در چند ردیف قطعات بتنی به صورت آزمایشی چیده شوند تا فاصله های نهایی مشخص گردند.
در این مرحله نوبت بستر کف پوش است که تشکیل شده از شن و یا مخلوط شن خردشده (دانه بندی 5%) تشکیل شده است ضخامت این بستر قبل از کوبیده شدن باید بین 4 الی 5 سانتیمتر باشد. دقت کنید که این لایه نخست کوبیده نمی شود بلکه پس از نصب قطعات و به همراه آن کوبیده می شود و ارتفاع نهایی سطح قبل از کوبیده شدن به دست می آید. به همین جهت نیز ضخامت لایه بستر می بایست حداقل از 1 سانتیمتر بالاتر باشد. در این مرحله مهم است که سطح بستر کاملاً یکدست باشد. بهترین روش نصب دو میله و یا دو چوب در دو طرف و حرکت وسیله صاف کننده بر روی این ریل ها هست.
در ارتباط با محصولات موجود در بازار می توان کف پوش صنعتی با برند آرملات را یکی از بهترین تولیدات در کشور معرفی کرد.
جوادی مسئول فروش کف پوش آرملات در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: در حال حاضر شرکت آرملات کف پوش صنعتی را طراحی و وارد بازار کرده است که کاربردهای وسیعی در محیط های صنعتی دارد.
وی افزود: این محصول که به طور هم زمان روی بتن قرار می گیرد، کاربرد وسیعی در فرودگاه ها، نیروگاه ها سوله های صنعتی، پارکینگ های بزرگ و چندطبقه و...دارد.
به گفته جوادی قیمت این محصول با نصب آن به ازای هر مترمربع 65 هزار تومان است.
وی بابیان اینکه تولید و عرضه این محصول به طور کامل در انحصار شرکت آرملات است، اظهار داشت: کاربری این محصول به دلیل کیفیت بالای آن با سنگ مقایسه می شود که البته با توجه به اینکه در کف پوش های سنگی امکان لق خوری و شکستگی وجود دارد، ازاین رو حتی عمر کف پوش صنعتی آرملات از سنگ هم بالاتر است.
وی ادامه داد: کف پوش های صنعتی، کل کف را به صورت یکپارچه پوشش می دهد و درزهای آن در مقایسه با درزهای کف پوش های سنگی دارای فواصل بیشتری است.
به گفته جوادی کف پوش صنعتی آرملات ازنظر قیمت با سنگ و کف پوش های سنگی هیچ تفاوتی ندارد.
بر پایه این گزارش از دیگر کف پوش صنعتی تولید داخل، می توان به محصولات کف پوش صنعت آریا اشاره کرد.
این واحد تولیدی طیف وسیعی از کف پوش های صنعتی را برای فضاهای مختلف تولید می کند.
در این رابطه می توان به تولید و عرضه کف پوش های صنعتی و بتنی برای آشپزخانه های صنعتی، مراکز آزمایشگاهی، اتاق عمل، بیمارستانی، آشیانه هواپیما، ایستگاه آتش نشانی، سوله و... اشاره کرد.

کفن پوش های پایه سیمانی (بتونی)

به گفته یکی از مسئولین فروش از کف پوش های صنعتی بیشتر در انبارهای مواد غذایی و سردخانه ها استفاده می شود.
رضایی افزود: کف پوش های بتونی در برابر فشار وزن مقاومت بالایی دارد و همچنین مقاوم در برابر حلال ها و روغن های صنعتی بوده است.
وی اظهار داشت: کف پوش های بتنی تولیدشده در این واحد، غیرقابل اشتعال و مقاوم در برابر آتش سوزی هستند.
وی ادامه داد: انتخاب درست کف پوش صنعتی می تواند به تقویت بهره وری و کارآمدی فضای مورداستفاده منجر شوکه البته این امر منوط به ارزیابی درست از محل کسب وکار شما و انتخاب مناسب کف پوش است.
وی پیشنهاد داد که مشتریان برای یک انتخاب درست جهت خرید کف پوش بتنی بهتر است با یک متخصص کف پوش صنعتی که قادر به کمک رسانی به شما است مشورت و کمک بگیرند.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×