menu

ثبت آگهی رایگان

مجید یزدانی:

سنگ دهبید لته، دغدغه سازندگان را برطرف می کند

سنگ-دهبید-لته-دغدغه-سازندگان-را-برطرف-می-کند

یک فعال بزرگ بازار سنگ کشور از عرضه یکی از منحصر به فرد ترین سنگ های ساختمانی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در سطحی گسترده، سنگ دهبید لته را به مشتریان و سازندگان عرضه کردیم که به هیچ وجه بازی رنگ نداشته و کاملا یکدست است.

مجید یزدانی که یکی از عرضه کندگان و فعالان بازار سنگ کشور است، به تازگی از عرضه سنگ دهبید لته در مجموعه سنگ یزدانی رو نمایی کرد که بزرگترین ویژگی آن یکدست بودن آن است.

وی که در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، از تجربه بیست و چند ساله خود در عرضه سنگ به مشتریان و سازندگان سخن می گفت، اظهار داشت: خرید سنگی که بازی رنگ نداشته و یکدست باشد همواره یکی از دغدغه های سازندگان و انبوه سازان بوده است.

وی ادامه داد: بارها شاهد بودم که سازنده و مشتری برای پیدا کردن سنگ ساختمانی که تیره و روشن نبوده و بتواند با خیال راحت در فضاهای مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد،گاها چند ماه در بازارهای مختلف سرگردان می شده است.

به گفته مجید یزدانی، این مشکل و دغدغه اکنون کاملا برطرف شده و مجموعه سنگ یزدانی، به تازگی سنگ چینی مرمریت دهبید لته را عرضه و پخش می کند که به دلیل شفافیت و ساب پذیری بالای آن و همچنین کرم رنگ بودن، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

وی افزود: سنگ دهبید لته که از معدنی در استان فارس استخراج و استحصال می شود، قابلیت استفاده در تمامی قسمت های ساختمان از جمله نما را نیز دارد.

به گفته این فعال بازار سنگ، جذب آب در سنگ دهبید لته به قدری پایین است که حتی می توان از آن به جای سنگ مصنوعی کورین در روی کابینت های آشپزخانه نیز استفاده کرد.

وی گفت: این سنگ به دلیل آنکه آهک بسیار کمی در بافت خود دارد، در اثر استفاده و پا خوردن، درونش خالی نمی شود و اصطلاحا هرچه پا بخورد براق تر هم می شود.

مجید یزدانی با بیان اینکه میزان سنگ قابل استحصال در معدن دهبید لته بسیار بالاست، گفت: عرضه این سنگ تا سالهای متمادی می تواند پاسخگویی نیاز بازارهای داخلی و خارجی ایران باشد.

وی با اعلام اینکه صاحب معدن دهبید لته، آقای سید باقر ابطحی از جمله افراد خیر در استان فارس است، اظهار داشت: ایشان فردی بسیار با تجربه و کاربلد در امر استحصال سنگ از معادن می باشند و همین امر موجب شده تا بنده به عنوان یکی از عرضه کنندگان سنگ، نمایندگی انحصاری فروش و عرضه سنگ چینی مرمریت دهبید لته معدن ایشان را در تهران برعهده بگیرم.

وی افزود: عرضه سنگ دهبید لته به اندازه ای بالاست که مجموعه سنگ یزدانی می تواند توزیع و فروش این سنگ را برای متراژهای بسیار بالا و در اسرع وقت تامین کند.

این فعال بازار سنگ فاطمیه با اشاره به اینکه مجموعه یزدانی در 20 مغازه واقع درانتهای بازار سنگ فاطمیه در خیابان فدائیان اسلام ، آمادگی دارد تا نیاز سازندگان و انبوه سازان را به انواع سنگ ساختمانی از جمله سنگ دهبید لته تامین کند، اظهار داشت: این سنگ به دلیل آنکه قیمت بسیار مناسبی دارد، به تدریج می تواند جایگزین سایر سنگ های ساختمانی در ساختمان ها شود.

وی افزود: من به بسیاری از مشتریانم سنگ دهبید لته را پیشنهاد می کنم چون این سنگ عمر بالایی داشته و به دلیل وجود هاله های روشن در بافت خود، اصطلاحا به فضای ساختمانی به ویژه اگر در کف مورد استفاده قرار گیرد، نوعی نشاط و شادی می بخشد.

به گفته مجید یزدانی عرضه این سنگ می تواند در بازارهای خارجی و صادراتی نیز غوغا به پا کند، چرا که بیشتر مشتریان سنگ های ایرانی در خارج از کشور از جمله کشورهای سوریه و عراق به دنبال سنگی با مشخصات سنگ چینی مرمریت دهبید لته هستند.

مجید یزدانی از جمله افرادی است که با صادرات سنگ به صورت قله کاملا مخالف است از این رو وی پیشنهاد داد که دولت وام های ارزان قیمت به معدن داران سنگ و واحدهای تولید سنگ های ساختمانی اختصاص دهد تا آنها در مدت سه ماه با تجهیز واحدهای خود به جدیدترین ماشین آلات برش، قابلیت صادرات سنگ به صورت برش خورده را پیدا کنند.

وی ادامه داد: الان فرصت بسیار مناسبی است که بازار سنگ سوریه را در اختیار بگیریم و از طریق صادرات سنگ ساختمانی به صورت برش خورده به این کشور، بسیاری از واحدهای تعطیل شده تولید سنگ در داخل را دوباره سرپا کنیم.

به گفته مجید یزدانی در حال حاضر کشور سوریه و عراق به دلیل اینکه نیازمند بازسازی هستند، بازار صادراتی بسیار بزرگی در بخش سنگ های ساختمانی برای ایران هستند و هرگز نباید فرصت صادرات سنگ به این کشورها را از دست داد.

مجید یزدانی بر این باور است سنگ دهبید لته به دلیل ویژگی های بسیار منحصر به فرد از جمله یکدست بودن و شفافیت می تواند دروازه ورود ایران به بازار سنگ کشورهای سوریه و عراق باشد.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 361

فهرست مطالب شماره 361

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×