menu

ثبت آگهی رایگان

UPVC صرفه جویی در عین زیبایی

UPVC-صرفه-جویی-در-عین-زیبایی

فصل بهار زمان پایان سرما و تعدیل هواست. هنوز فصل گرمای طاقت فرسا نرسیده و می توان برای تعویض قاب پنجره ها اقدام کرد. همچنین فصل ساخت و ساز آغاز شده و مأموران خرید پروژه ها برای خرید قاب یا پروفیل در و پنجره برنامه ریزی می کنند.

همه این موارد را باید به انگیزه های اقتصادی بعد از هدفمندی که احتمال اجرای نوبت دوم آن نیز در سال جاری وجود دارد، افزود. این موارد باعث شده تا نگاهی به بخش تولید و بازار این کالای زیبا که قابلیت برگشت پذیری به چرخه تولید را دارد، داشته باشیم

UPVC ها نیازی به رنگ آمیزی ندارند، عایق صوتی بوده و در برابر خوردگی و رطوبت هوا، اشتعال و تبادل حرارتی مقاوم هستند و به راحتی پاکیزه می شوند. همه این موارد مشروط بر این است که در و پنجره ها و پروفیل های آنها از مرغوبیت بالایی برخوردار باشند. اما شرکتی که محصول خود را حتی ضمانت هم نمیکند چگونه قابل اعتماد خواهد بود.

این درست است که UPVC ها نسبت به پروفیل آلومینیوم و چوب ارزان تر هستند و تقریباً بازار درب و پنجره را در اختیار گرفته اند اما در همین بازار نیز باید هوشیار باشید تا بهترین را انتخاب کنید. شاید صنعت درو پنجره تنها صنعتی است که بیش از کالای خارجی به کالای ایرانی رغبت دارد و تولید کننده های این محصول با علاقه اعلام می کنند که از پروفیل ایرانی استفاده می کنند.

اگر چه بازار پروفیل و نیز در و پنجره ها همچنان با رونق همراه است اما این بازار مکان متمرکزی مانند بورس سایر کالاها در تهران ندارد تا بتوانید دیدی رقابتی به این کالای ساختمانی داشته باشید که این روزها گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده است.لازم به توضیح است؛ مطالب عنوان شده در این گزارش نظرات فعالان عرصه تولید و بازار پروفیل و پنجره UPVC است و پیام ساختمان آماده چاپ نظرات موافقان و مخالفان در این زمینه میباشد.

بزرگ ترین در خاورمیانه

آرش جوادی مدیر فروش واحد در و پنجره « شرکت PVC ایران» دلیل برتری محصولات این شرکت را دریافت تأییدیه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، 10 سال ضمانت پروفیل و بیمه محصول جهت تعویض ذکر کرد. جوادی پروفیل استفاده شده در محصولات این شرکت که آن را در خاورمیانه بزرگ ترین تولید کننده میداند 3 و 4 کاناله و از محصولات ایرانی تحت لیسانس اروپا عنوان کرد.

هدف ما تنها رضایت مشتری است

ناصر فلاح مدیر عامل شرکت «آشیانه» در توضیح برتری محصول خود بر سایر محصولات گفت: پنجره های تولیدی آشیانه از پروفیل های UPVC ایرانی 4 کاناله با پروفیل گالوانیزه 1.25 میلی متری استفاده میشود اما هدف ما تنها رضایت مشتری است. بر این اساس هم با کنترل دقیق کیفیت در مراحل تولید این هدف را در نظر داریم. وی در خصوص وضعیت قیمت خاطر نشان کرد: قیمت محصولات بر اساس نوع و شکل سفارش متفاوت است اما آنچه تعیین کننده اصلی قیمت است ؛ همانا هزینه های تولید به ویژه مواد اولیه است که این روزها متغیر میباشد. به گفته فلاح خدمات پس از فروش تا 10 سال و شامل تعویض قطعات، یراق و شیشه است و تنها هزینه قطعه دریافت شده و برای انجام کار اجرت یا دستمزدی دریافت نمی شود.

بالاترین ضریب ایمنی در برابر سرقت

مهدی نایب آقا مدیر عامل (زیبا پن صنعت) ویژگی در و پنجره تولیدی شرکت خود را چرخش پنجره UPVC روی دو محور (افقی و عمودی) عنوان کرد و گفت: حالت افقی به منظور تهویه هوا و عمودی برای باز و بسته شدن پنجره، آن هم با یک چرخش دستگیره در نظر گرفته شده است. وی افزود: قفل و یراق آلات نصب شده در این پنجره ها دارای بالاترین ضریب ایمنی در برابر سرقت بوده و همچنین سبب سهولت در باز و بسته شدن پنجره می گردد

پنجره هایی با 10سال ضمانت

خدابخشی از کارشناسان شرکت پنجره آریا می گوید: محصولات شرکت ما از پروفیل 3 و 4 کاناله تولید شده که تا ده سال ضمانت دارد. به نظر وی برای شرکت پنجره آریا مهم ترین مسئله کیفیت است.

بهره گیری از فناوریهای آلمانی و اتریشی

یحیی طوسی، مدیر فروش شرکت فن پلاست توس از تولیدکنندگان بزرگ پروفیل و پنجره UPVC نیز گفت:: با آنکه فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده اما توانسته با بهره گیری از فناوریهای آلمانی و اتریشی پروفیل های چهار کاناله UPVCبه همراه نوار درزگیر را در داخل تولید کند. به نظر وی بازار محصولات UPVC حرکت خوبی همراه با پیشرفت را آغاز کرده است. یکی از دلایل این رونق نیز، کاهش مشکلات در زمینه تأمین مواد اولیه تولید داخل است.

ارائه خدمات همراه با مسئولیت پذیری

ستاری؛ مدیر عامل ماروین پارس؛ تولید کننده پنجره به خبرنگار ما گفت: از بهترین پروفیل ایرانی ، نوار شیشه و یراق آلات خارجی برای تولید پنجره استفاده می کند که تا 15 سال دارای ضمانت است. شیشه های دوجداره پنجره های این شرکت سه سال ضمانت دارد. به اعتقاد ستاری مسئولیت شرکت وی با خروج محصول از درب کارخانه نه تنها تمام نشده، بلکه تازه شروع می شود و این شرکت برای پروژه هایی که قبول کرده با مسئولیت پذیری تمام به ارائه خدمات می پردازد.

پروفیلی با شبکه ای سراسری

در میان پروفیل های UPVC برخی برندها بسیار متمایزند؛ امیر قاسمی مدیر فروش شرکت سیندژ به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: سیندژ تولید کننده پروفیل های 3 کاناله سری 60 میلی متری است و محصولات این شرکت از نظر ماشین آلات، فناوری و فرمولاسیون از تکنولوژی اتریش استفاده کرده و دارای استاندارد رال آلمان است، اما نکته متفاوت در فعالیت این شرکت این است که پروفیل را تنها در اختیار 120 نمایندگی مورد اعتمادش در سراسر کشور قرار میدهد و بر فعالیت آنها و نحوه تولید پنجره های دوجداره UPVC نظارت دارد.

به گفته قاسمی از دیگر مزیت های سیندژ ؛ وجود واحد تحقیق و توسعه شرکت است که موجب شده ؛ پروفیل سیندژ به کشورهای دیگر نیز صادر شود. قیمت هر متر از پروفیل فریم تولیدی این شرکت 10.500 تومان می باشد. همیشه برگزیده همارشتن شرکتی که بیشتر جشنواره ها موفق به دریافت تندیس می شود از برند های نام آشنای این صنعت است. نگارنده به شخصه در چند همایش شاهد موفقیت های این شرکت بزرگ و تشویق مهندس صفایی بوده ام.

درخرید UPVC دقت کنید

کیوان بیابانی از کارشناسان صنعت UPVC هشدار می دهد: بخش باز شو پنجره که لاستیک دار است بسیار مهم بوده و باید در زمان خرید به آن توجه کرد چرا که بیشتر تبادل حرارتی و صوتی و نیز انتقال آلودگی از این طریق صورت می گیرد. به گفته وی مجموع دو قطر شیشه و فاصله آنها باید عدد ثابتی باشد که به آن ضریب حرارتی می گویند.

هما فراهانی گفت: از زمانی که پنجره های هتل خود با پنجره های دوجداره UPVC تعویض کرده از میزان نیاز به نظافت و نقاشی داخل هتل کاسته شده و از این رو بسیار راضی است.

زهرا میرزایی کارشناس فروش یکی از شرکت های انبوه سازی میگوید: از جمله دلایل رونق بازار این کالا این است که مردم مفید بودن این کالا را باور کرده اند و تاثیر آن را در صرفه جویی و نیز کاهش سر و صدا حس کرده اند.

برترین برندهای UPVC

در خاتمه از برترین برندهای بازار UPVC می توان به همارشتن، مجتمع بوتیا صنعت، اختر پلاست سپاهان، الو پلاست، پروفیل اورتا، ویستا بست اورامان پروفیل ، کیان وین سا ، و میراب پنجره، پایا افزار و ... اشاره کرد که در آینده به آن به تفصیل خواهیم پرداخت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 156

فهرست مطالب شماره 156

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×