menu

ثبت آگهی رایگان

خانه های پیش ساخته

خانه-های-پیش-ساخته

گروه بازار: در کشورهای پیشرفته زمانی که به تعداد انبوهی از واحد های ساختمانی در زمان بسیار اندک نیاز است، به خانه های پیش ساخته رویکرد می شود. نمونه آن را می توانید در اسکان آوارگان زمین لرزه ازمیر ترکیه در دهه 1990 میلادی دید.
آنچه در لحظه اول با شنیدن خانه پیش ساخته به فکر هر شخصی می رسد این است که این سازه ها برای اقامت موقت تدارک دیده می شود و یا می توان آنها را منتقل کرد. اما این تصور اولیه کالایی دیگر را ترسیم کرده است که با خانه های پیش ساخته تفاوت دارد. در ایران ساختمان های پیش ساخته به دلیل سبک بودن مورد توجه بسیار قرار گرفته است. آنچه در ادامه می خوانید نظرات تولیدکنندگان و فعالان بازار خانه های پیش ساخته است و پیام ساختمان آمادگی دارد تا نظرات موافق و مخالف با این گزارش را نیز منتشر نماید.

از چه ساخته می شوند

خانه های پیش ساخته از کالاهایی مانند قطعات آماده بتنی و نیز «درای وال» و ورق های گالوانیزه ساخته می شود . در خانه های پیش ساخته که از “ال اس اف” برای ساخت وساز استفاده می شود از “رانر” و “اِستاد” استفاده می شود که بعد از ساخت فونداسیون که اغلب بتنی است، به اتمام برسد رانر قرارگرفته و بعد از آن اِستاد روی رانر نصب شده، سپس نمای بیرونی و بعد نمای درونی ساخته می شود. البته خانه های پیش ساخته را در کشورهای اسکاندیناوی یا کانادا از مصالح دیگری نیز می سازند.

مزیت ها

سبک بودن و ارزان بودن، همچنین صنعتی سازی از مزیت هایی است که می تواند در برخی از کشورها از خانه های پیش ساخته یا همان خانه های پازلی به دلیل سرعت بالا و ارزان بودن استفاده کرده و مثلاً برای آنکه در زمان بسیار اندکی بتوانند یک شهرک را بسازند بهره می برند.
اتفاقاً از جمله کاربردهایی که خانه های پیش ساخته می تواند داشته باشد در مسکن ارزان قیمت است . ابعاد خوب ماجرا از این قرار است که تولید کنندگان ایرانی دارای این امکان هستند که بتوانند هم خود خانه های پیش ساخته و هم مواد اولیه و نیز مصالح لازم برای ساخت آنها را در مقیاس انبوه بسازند.
بنابراین توجه به این بخش از صنعت ساختمان می تواند هم در بازار داخلی و هم در بخش صادراتی دارای اهمیت فراوان باشد.

خانه های صادر شدنی

شرکت «خانه های پیش ساخته ایران» از جمله شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت دارد و حتی توانسته در مدارس شهر سلیمانیه کردستان عراق نیز فعالیت داشته باشد. سرحدی زاده مدیر فروش این شرکت یک واحد خانه پیش ساخته را در تهران مترمربعی 650 هزار تا دو میلیون تومان قیمت می دهد و اضافه می کند به طور میانگین 45روز تا دو ماه برای ساخت آن زمان نیاز است. وی تاکید کرد: بسیاری از این خانه ها بسیار شکیل تر از خانه های سنتی هستند اما وجه دیگر آن نیز سبک بودن آن است. این شرکت از ال اس اف برای ساخت خانه های پیش ساخته استفاده می کند.
سرحدی زاده ده سال خدمات پس از فروش و شش ماه گارانتی را از مزیت های خرید این شرکت عنوان کرد، وی همچنین بر سبک بودن سازه تاکید کرد و گفت: وزن سازه هر واحد ساختمانی در حدود 30 کیلوگرم است ازاین رو حتی ساختمان های سه طبقه نیز بسیار سبک است.

رویکرد وارونه در ایران

شایان ذکر است که در برخی مناطق ییلاقی از خانه های پیش ساخته به دلیل برخی ملاحظات مانند زیبایی برای ساخت خانه های خود که گاه اشرافی هم هستند استفاده می کنند. جالب است که بدانیم برخی از شرکت ها حتی سفارش قبول می کنند و مشتریان می توانند با ارائه تصاویر خانه های مورد علاقه خود به برخی از شرکت های سازنده، خانه مورد علاقه خود را ساخته شده بخرند. حال در شهرهایی مانند تهران که بارش های جوی بسیار کم است و نیاز به سقف های شیروانی ندارد، شما می توانید ساختمان های ویلایی را ببینید که دارای سقف شیب دار هستند.

بخش مختلف خانه های پیش ساخته

-دیوارها وسقف: از ساندویچ پانل دورو ورق گالوانیزه پیش رنگ با فوم پلی یورتان تزریقی.
- کف: در صورت نیاز به کف کاذب ,از شبکه قوطی 40x40 به ابعاد چشمه 50cm و تخته چندلایه وکفپوش PVC اجرامیگردد و در صورت عدم نیاز به کف کاذب میتوان از انواع پوشش کف استفاده نمود.
- در وپنجره ها: از نوع UPVC وشیشه دوجداره میباشد.
- سازه از پروفیل های فولادی پوشیده شده با دوقشر ضد زنگ ودولایه رنگ به منظورمقاومت در برابر خوردگی.
- پارتیشن بندی ها از ساندویچ پانل پلی یورتان ودرهای داخلی از نوع چوبی با قاب فولادی اجرا می شود.

خانه پیش ساخته با صنعتی سازی

سید کیوان صدیقی مدیر عامل شرکت کامیار سازه در خصوص خانه های پیش ساخته به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: قطعات خانه های پیش ساخته با سیستم های مختلف در کارخانه ساخته می شود و در محل با اتصالاتی مانند پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. وی به خبرنگار پیام ساختمان گفت: حدود 8 سال است که استفاده از خانه های پیش ساخته با استفاده از ال اس اف مورد توجه قرار گرفته است و در فاز شش مسکن مهر پرند در بخش خانه های سه طبقه ای از سازه های ال اس اف استفاده شده است.
وی توضیح داد: در بخش سازه ای خانه های پیش ساخته قیمت هر متر 100 هزار تا 130هزار تومان است اما بخش تاسیسات و نیز پوشش های نمای داخلی و خارجی ساختمان است که از 500 هزار تا یک میلیون تومان به دلیل نوع کالاهایی که استفاده می شود متغییر است.

کانکس

اشاره ای به تفاوت خانه پیش ساخته با کانکس نیز خالی از لطف نیست. می توان گفت کانکس خانه محسوب نمی شود؛ هر چندسازه ای صنعتی است و یکی از مقاصد استفاده از آن، اقامت موقت است نه زندگی دائم . برای مثال می توان از کیوسک های نگهبانی یا محل استقرار نیروهای نظامی یا کارگران در زمانی که لازم است در کارگاه ساختمانی مستقر شوند، نام برد. اما بیشتر کانکس ها معمولاً قابل حمل هستند و از ساندویچ پانل ساخته می شوند که برخی از آنها با فوم پلی یورتان و برخی با پلی استایرن است. برخی از آنها نیز از ورق های رنگی از فولاد استفاده می شوند.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×