menu

ثبت آگهی رایگان

خانه های پیش ساخته و کانکس

خانه-های-پیش-ساخته-و-کانکس


اشاره: تولید خانه های پیش ساخته و کانکس یکی از بارزترین جلوه های صنعتی سازی است که در کشور ما به دلیل سرعت بالای ساخت، وزن کم و کیفیت مطلوب با استقبال روزافزونی مواجه شده است. پیام ساختمان در ادامه سلسله گزارش هایی با عنوان کدام کالا برای شما مناسب تر است ، سراغ تولیدکنندگان در این زمینه رفته تا مصرف کنندگان با اطلاعات بیشتر دست به انتخاب بزنند. البته لازم به ذکر است نظرات تولیدکنندگان الزاماً نظر نشریه نیست و برای آگاهی مخاطبان آورده می شود.

توجه به مبحث 19

کیوان صدیقی، مدیر کارخانه" کامیار سازه" در خصوص محصولات شرکت خود به پیام ساختمان گفت: ما حدود چهار سال است که در زمینه ساخت و اجرای خانه های پیش ساخته، کانکس، تولید فوم پلی پورتان، مقاطع گالوانیزه و ... فعالیت می کنیم. وی افزود: محصولات ما تقریباً به مدت یک سال گارانتی دارد و از مهم ترین مزیت های خانه های پیش ساخته تولید شرکت کامیار سازه می توان به توجه به مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، سرعت اجرای بسیار بالا و کیفیت استاندارد اشاره کرد.

صدیقی با بیان اینکه 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز ما از داخل کشور تأمین می شود، گفت: از جمله امتیازات محصولات شرکت می توان به زیبایی، مقاومت و قیمت بسیار مناسب اشاره کرد.همچنین سرعت اجرای خانه های پیش ساخته شرکت کامیار سازه سه تا چهار برابر شیوه های سنتی است.

ارزان تر از سنتی سازی

علیرضا بذل جو، مدیرعامل شرکت "نت ماشین صنعت ایرانیان "هم دراین باره به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما از سال 1387 فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز کرده و ما نماینده شرکت حکیم ترکیه در زمینه خانه های پیش ساخته هستیم. وی افزود: از جمله فعالیت های اجرایی شرکت ما می توان به پروژه 5 هزار متری برای شرکت نفت و پروژه هزار متری در وردآورد برای بانک پاسارگاد اشاره کرد. بذل جو با اشاره به اینکه ساخت و سازهای ما هم دارای گارانتی می باشد و هم از بیمه برخوردار است، خاطرنشان کرد: ساختمان های ما به دلیل سیستم پیچ و مهره ای به سرعت اجرا می شود. به عنوان مثال یک ساختمان دوبلکس 150 متری نیازمند 60 روز کاری از زمان شروع تا تحویل کلید است. در رابطه با صرفه جویی انرژی هم شرکت ما جزو شرکت های پیشرو است زیرا ضخامت دیوارهای ما 10 سانتی متر بوده و از عایق بندی برخوردار است . از طرف دیگر در عایق بندی دیوارها از نوعی سیمان الیافی استفاده می شود که در مبحث انرژی بسیار حائز اهمیت است و باعث شده علاوه بر اینکه دیوار عایق رطوبت و صوت باشد، در بحث حریق هم کارایی بالایی از خود نشان دهد.

بذل جو در رابطه با قیمت خانه های پیش ساخته هم گفت: با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی در ایران بسیار افزایش یافته است، قیمت ها حتی از سنتی سازی هم ارزان تر تمام می شود. این در حالی است که ساختمان های پیش ساخته می توانند در برابر زلزله تا 8 ریشتر هم مقاومت کنند.

اجرای متناسب با اقلیم

احمد پور قاسم، مدیر فروش شرکت کانکس ارمغان نیز در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: ما حدود 10 سال است که در رابطه با تولید کانکس فعالیت می کنیم. ما اجراکننده هم هستیم و می توانیم خانه پیش ساخته با هر اندازه ای برای مشتریان بسازیم. وی با بیان اینکه تمام کارهای خودمان اعم از جوشکاری، اسکلت و اتصالات را گارانتی می کنیم گفت: یکی از مهم ترین مواردی که سرلوحه شرکت قرار داده ایم، اجرای کار متناسب با اقلیم است چون شرکت، در همان ابتدای کار خود را ملزم و متعهد به مشتریان می داند.

پور قاسم با بیان اینکه تمام مواد اولیه ما از داخل تهیه می شود، گفت: زمانی که اجناس داخلی از نظر کیفی در حد مطلوبی، باشند، دلیلی ندارد به سراغ اجناس خارجی برویم. وی با بیان اینکه در ساخت کانکس هم باید به اصول معماری و طراحی توجه شود، گفت: پیش ساختگی به این معنا نیست که از معماری صرف نظر شود . به نظر من این عدم توجه به مقوله معماری باعث ایجاد دید منفی در برخی افراد شده است. پور قاسم با بیان اینکه کیفیت و قیمت از جمله مهم ترین شاخصه های محصولات ما هستند، گفت: به جرأت می توانم بگویم که از این نظر جزو 5 شرکت اول ایران هستیم.

خط تولید اروپایی

کمال صراف نژاد، مدیرعامل شرکت کبیر پانل نیز در گفتگو با پیام ساختمان گفت: محصولات شرکت کبیر پانل از سال 1385 به تولید انبوه رسید. شرکت ما انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری و پلی پورتال را تولید می کرد که ظرف مدت بسیار کوتاهی بازار بسیار مطلوبی در ایران و منطقه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه برند ما با بالاترین رضایتمندی مشتریان عرضه می شود، گفت: محصولات ما از نظر کیفیت و قابل رقابت بودن در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و ما از دو خط کانتینیوز پیشرفته و یک خط دیسکانتینیوز که اروپایی هستند، بهره می برد.

صراف نژاد ادامه داد: شرکت کبیر پانل به سرعت تبدیل به یک گروه صنعتی شد و در حال حاضر در زمینه تولید محصولاتی از قبیل ساندویچ پانل، انواع کانکس، خانه های پیش ساخته، سقف های عرشه فولادی دک، مصالح ساختمان lsf و ورق های رول فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت کبیر پانل گفت: این شرکت دارای بالاترین کیفیت محصولات بوده و پایین ترین قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

یک سال گارانتی

فاطمه ثقفی، کارشناس شرکت "سامان آئین" هم دراین باره به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه تولید و اجرای سازه های پیش ساخته آغاز نموده است. مواد اولیه ما هم از داخل و هم از خارج کشور تأمین می شود. وی افزود: سرعت اجرای سازه های پیش ساخته توسط شرکت ما بسیار مطلوب است به گونه ای که در سه ماه کاری می توان حدود 300 متر را اجرا کرد.وی با بیان اینکه پروژه های اجرایی ما حدود یک سال گارانتی دارند، گفت: محصولات تولیدی ما به خاطر عایق بندی صورت گرفته برای صرفه جویی در انرژی و رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان بسیار حائز اهمیت است. ثقفی در پایان گفت: شرکت ما دارای گواهینامه استاندارد از سازمان ملی استاندارد می باشد.

معایب و مزایای کانکس

آرش ویسی، نگهبان یک مجتمع مسکونی درباره مزایا و معایب کانکس های تولیدی به خبرنگار پیام ساختمان گفت: یکی از مهم ترین مزیت های کانکس که باعث شده است هیچ نوع سازه ای نتواند جای آن را بگیرد، کاربرد در فضاهای مرده ای است که با هیچ سازه ای قابل ساخت نیست. وی ادامه داد: از دیگر مزیت های کانکس ها می توان به قیمت بسیار مناسب و عمر طولانی آنها به دلیل فلزی بودن اشاره کرد، ضمن اینکه کانکس ها پس از مصرف قابل فروش هستند. وی افزود: از مهم ترین معایب این کانکس ها می توان به عدم توجه به تأسیسات مورد نیاز مصرف کنندگان توسط برخی از تولیدکنندگان اشاره کرد. علاوه بر این، می توان به تفاوت کیفیت ورق های مصرفی در ساخت آنها اشاره کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×