menu

ثبت آگهی رایگان

پروفیل های یو پی وی سی

پروفیل-های-یو-پی-وی-سی

از زمانی که اولین پروفیل های «یو پی وی سی» وارد کشورمان شد چند سالی بیشتر نمی گذرد اما بازار در و پنجره با تمام وسعت و تنوعی که دارد به بخشی از قلمروی این محصول خوش ساخت تبدیل شده است. تقریباً هیچ پنجره ای برای ساختمان ها به ویژه از نوع دو جداره ساخته نمی شود مگر اینکه از پروفیل های جدید مانند یو پی وی سی در آن استفاده شده باشد.

صنعت یو پی وی سی از زمان پیدایش تاکنون همواره با رشد فناوری توانسته است جایگاه خود را ارتقا داده و از بهترین سیستم های صنعتی بهره گیرد. روندی که در ابعاد نرم افزاری مانند نرم افزارهای محاسبه تولید و برش تا دستگاه های تولید و اتصال در و پنجره رایانه ای را در برمی گیرد. بااین حال بازار این محصول که همچنان دارای رونق است به رشد بیشتری نیاز دارد و هنوز از بورس جغرافیایی برخوردار نیست.

نگاهی به بازار دستگاه های تولید یو پی وی سی

در و پنجره UPVC را می توان به چند بخش تقسیم کرد: بخش پروفیل، بخش دستگاه های تولید یو پی وی سی و بخش ساخت در و پنجره که به هر بخش نگاهی اجمالی خواهیم داشت.

اگر چه می توان دستگاه های تولیدکننده یو پی وی سی که تولید داخل هستند را نیز در بازار دید اما بخشی از تقاضا برای این کالاهای صنعتی از طریق واردات به ویژه از کشور ترکیه تأمین می شود.

محمد چراغی مدیر فروش شرکت ماهان صنعت آذران با بیان این مطلب که دستگاه های تک سر ، دو سر و سری اکونومی را از ترکیه وارد می کند، به خبرنگار پیام ساختمان گفت: بازار این محصولات در انتظار کاهش قیمت ارز به سر می برد. وی در خصوص قیمت دستگاه های تولید یو پی وی سی به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: قیمت این دستگاه ها به طول دستگاه و امکانات آن مرتبط است.

چراغی، با تاکید بر کیفیت بالای محصولاتی که به بازار عرضه می کنند ، گفت: 10 سال خدمات پس از فروش و دو سال گارانتی ،مزیت های خرید از این شرکت است. وی ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان یو پی وی سی برای خرید دستگاه ها و تجهیزات مربوطه سرمایه ای را کنار گذاشته اند اما برای آن دسته از افراد که در تأمین مالی دچار مشکل هستند و به تولید علاقه دارند ما کمک هایی را در نظر گرفته ایم.

نرم افزار رایگان با خرید پروفیل

هادی ُمنادی، مدیرعامل شرکت کارپن در گفتگو با خبرنگار ما بازار پروفیل های یو پی وی سی را دارای رونق دانسته و معتقد است: کالاهایی که شرکت وی از ترکیه وارد می کند می تواند هم در کیفیت و هم در قیمت با انواع دیگری که در بازار یافت می شود، رقابت کند. وی مزیت خرید پروفیل های کارپن را ارائه نرم افزاری به نام وین سافت دانست و اضافه کرد: این نرم افزار می تواند با دریافت ابعاد در و پنجره، راهنمایی های لازم را با کمترین اتلاف و پرت برای تولید در و پنجره در شمارگان بالا محاسبه نموده تا با بهترین روش، نحوه برش ، اندازه های لازم برای شیشه و .... محاسبه گردد و می تواند حتی قیمت را نیز محاسبه کرده و فاکتور فروش برای مشتری ارائه دهد.

ُمنادی تاکید کرد: قیمت هر متر پروفیل وارداتی 7 هزار و 500 تومان برای تحویل در بازار تهران است که قیمت نهایی بوده و هزینه های حمل ونقل در آن حساب شده است.ضمن اینکه برخی از تولیدکنندگان در و پنجره برای یراق آلات 5 سال و برای خود پروفیل 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می کنند. وی خاطرنشان کرد : یکی از مشکلات یو پی وی سی این است که رنگ خود پروفیل تغییر کند یا آنکه حالت و فرم آن دچار دگرگونی گردد. در این صورت باید خریداران در هنگام خرید به این مسائل توجه کافی داشته باشند.

با بخش تولید

شرکت پی وی سی جام جم تولیدکننده در و پنجره UPVC است. مهدی گرجی، مدیر فروش این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تلاش ما این است که حداقل سالی یک بار با مشتریان عمده خود تماس گرفته و درصورتی که در و پنجره های آنها که تولید ماست نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند، نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنیم.

وی توضیح داد: درصورتی که شیشه ها نیاز به هواگیری داشته باشند یا چسب سیلیکون آن باز شده باشد و مواردی مانند آن این اقدام به صورت رایگان انجام می شود.به گفته این تولیدکننده قیمت هر متر پروفیل که در تولید در و پنجره به کار می رود ، 14 تا 22 هزار تومان است و باید به این عدد هزینه های ساخت و نصب ، شیشه و متعلقات مانند یراق آلات را نیز افزود.

مراقب سوءاستفاده ها باشید

یکی از مسائلی که شاید ناشی از تأثیر تبلیغات رسانه ای مبنی بر نقش در و پنجره های دوجداره با فریم غیرفلزی در کاهش تبادل حرارتی و اتلاف هزینه باشد،ابراز علاقه مردم نسبت به تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره است. یکی از تولیدکنندگان در و پنجره یو پی وی سی معتقد است: در این بازار دلالان با تبلیغات خود سعی دارند مالکان را به تعویض پنجره های قدیمی ساختمان هایشان با پنجره های دوجداره ترغیب نمایند و از این راه سودی کسب کنند ، ازاین رو بهتر است مصرف کنندگان سفارش های خود را مستقیماً از تولیدکنندگان در و پنجره تهیه کنند.هرچند بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می دهند که برای ساختمان های تازه ساز اقدام به تولید در و پنجره کنند تا تعویض پنجره های قدیمی.

حتی برای خانه های سوپر لوکس

اهمیت و زیبایی پنجره هایی که با پروفیل های یو پی وی سی ساخته می شود به اندازه ای است که حتی برای خانه های لوکس و نیز ساختمان هایی با کاربری سوپر لوکس مانند هتل ها و... نیز از همین پروفیل استفاده می شود. هر چند این بازار نیز دارای رقیبی است به نام در و پنجره های آلومینیومی.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×