menu

ثبت آگهی رایگان

پروفیل گالوانیزه

پروفیل-گالوانیزه

گروه بازار ساختمان: شاید تا همین چند سال قبل به جز در و پنجره های فلزی و در معدود مواردی مانند خانه های لوکس که از انواع ام دی اف بهره می بردند، پروفیل دیگری برای ساخت در و پنجره وجود نداشت اما اکنون کافی است به ساختمان های نوسازی که در اطراف شما هستند نگاه کنید. بدون شک در تمام ساختمان های جدید پنجره های یو پی وی سی خودنمایی می کنند چرا که سلیقه و ذائقه مردم حداقل در شهرها، زندگی در ساختمان هایی است که در و پنجره های آن از یو پی وی سی ساخته شده باشد و آن را هم از نظر زیبایی و هم به لحاظ صرفه جویی انرژی برای خانه های خود مفید می دانند. از این رو فعالان ساخت وساز نیز با علم به این نوع تقاضا نسبت به تولید این نوع در و پنجره ها اقدام کرده اند، اما این محصولات بر خلاف در و پنجره های آهنی به قطعات زیادی نیاز دارند.
آنچه در ادامه ارائه می شود صرفا نظرات فعالان تولید و بازار این محصول می باشد و الزاما نظر پیام ساختمان نیست.

حفظ ساختار اصلی قاب در و پنجره

قدرت کاظمی، از تولیدکنندگان در و پنجره گفت: به صورت کلی در و پنجره های یو پی وی سی از سه بخش اصلی تشکیل شده است: پروفیل، یراق آلات و شیشه اما پروفیل قاب و بازشو پنجره از جنس UPVC، زهواره UPVC، لاستیک درزبندی EPDM، پروفیل گالوانیزه، شیشه یا پنل، یراق آلات در و پنجره و نیز دستگیره از اجزای در و پنجره های یو پی وی سی می باشد.
رضا وطن آرا به خبرنگار ما گفت: پروفیل های گالوانیزه یکی از این قطعات مهم است که به منظور مقاوم سازی و تقویت قاب در و پنجره، با ضخامت و شکل و سایز متفاوت در داخل پروفیل های اصلی یو پی وی سی استفاده می شود . این تقویت کننده ها، آلیاژی تشکیل شده از آهن و روی هستند که می توانند مانع تغییر فرم قاب در و پنجره یو پی وی سی شوند. به بیان دیگر در صورت نبود این قطعه ممکن است قاب و در و پنجره در بلندمدت با تغییر شکل و حتی با تغییر فرم حالت مواجه است . به همین دلیل بود که در سال های قبل شاهد در و پنجره هایی بودیم که بعد از مدتی با تغییر حالت و فرم ساختاری مواجه می شدند و چالش سازندگان را بر آن داشت تا از تقویت کننده های باکیفیت برای حفظ ساختار اصلی قاب در و پنجره بهره می گیرند.

جلوگیری از هرز شدن پیچ ها و افتادگی بازشوی پنجره ها

ناصرالدین هدایتی به کارگیری پروفیل گالوانیزه در داخل در و پنجره های یو پی وی سی را با مسئله مهم دیگری هم مرتبط می داند که همانا پیچ شدن یراق آلات روی قطعات تقویت شده می باشد. این کارشناس صنعت یو پی وی سی توضیح داد: استفاده از این تقویت کننده ها ضمن جلوگیری از هرز شدن پیچ ها و افتادگی بازشوی پنجره ها ، مقاومت در و پنجره های ساخته شده را نیز افزایش می دهد.
مازیار سبحانی فرد، کارشناس دیگری است که تاکید کرد: هر چه فشارهای وارده به پنجره بیشتر و سطح پنجره بزرگ تر باشد ضخامت پروفیل های گالوانیزه نیز باید بیشتر شود . این ضخامت از ورق 6/. میلی متری شروع شده و بر اساس نیاز تا ضخامت 2 میلی متر نیز می رسد. نوع معمول آن ضخامت 1.25 میلی متر است که در بیشتر درها و پنجره های خانگی به صورت فلز تقویت کننده به کار می رود.

نگاهی به تولیدات

این محصولات در ابتدا تنها از طریق واردات تأمین می شد اما به گفته هشیار عاقبت اندیش، از فعالان این صنعت، انواع مرغوبی از این محصول را در بازار داخلی نیز می توان یافت. پروفیل های گالوانیزه توسط ماشین آلات تمام اتوماتیک ساخته می شوند و تنوع آن شامل این محصولات: پروفیل گالوانیزه F47، پروفیل های گالوانیزه L25، پروفیل گالوانیزه UH36، پروفیل گالوانیزه U48، پروفیل های گالوانیزه U70، پروفیل های گالوانیزه U100، پروفیل های گالوانیزه C50 ، پروفیل های گالوانیزه C70 ، پروفیل های گالوانیزه C100 می باشد.

تولید آسان ورق گالوانیزه

شاهین رازی از تولیدکنندگان این کالا گفت: در اصل تولید این تقویت کننده ها چیزی نیست غیر از ورود ورق گالوانیزه به داخل دستگاه مورد نظر و تغییر فرم آن مثلاً به شکل U اما برای تبدیل پروفیل گالوانیزه که به عنوان تقویت کننده در داخل در و پنجره های یو پی وی سی استفاده می شود ، بیشتر از شش نوع ورق گالوانیزه در ایران وجود ندارد که شامل ورق های گالوانیزه فولاد مبارکه، شهرکرد، قزوین و کرمان از تولیدات داخلی و محصولات ازبک و چینی از بازار واردات است.

سرعت عمل دو برابر

رانا کیانی راد، از فعالان بازار معتقد است : تنها تقویت کننده ها گالوانیزه نیستند بلکه نوع دیگری نیز با نام سیستم C.R.P وجود دارد که قیمت ارزان تر و نیز نیاز کم به تعداد نفرات کار در این سیستم از مزایای آن است. سرعت عمل کار با سیستم C.R.P حداقل به 2 برابر می رسد و تولیدکننده ها به پیچ سرمته نیازی نخواهند داشت. اما مراد علیخانی در مخالفت با این گفته های کیانی گفت: اولاً آنچه که از آن با عنوان سیستم C.R.P. یاد می شود از جنس فلز نبوده و تنها پلاستیکی فاقد هر نوع رزین نگهدارنده است. همچنین این محصولات در صورتی که در زمان نگهداری در انبار غیر مسقف باشند بر اثر تابش نور خورشید تغییر ماهیت داده و حتی همان کیفیت اولیه خود را هم از دست می دهند

قیمت کمتر برای سفارش های بالا

یکی از تولیدکنندگان پروفیل گالوانیزه«تجهیز صنعت دایان» است . بابک بنی عامریان کارشناس فروش این شرکت به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: علاوه بر استاندارد بودن تمام تولیدات شرکت ، تحویل محصولاتی مانند چهار وجهی چاک دار ، قوطی گالوانیزه ، L گالوانیزه یا همان نبشی ، U گالوانیزه وG گالوانیزه بسیار سریع و برای مقادیر بالا کمتر از سه روز انجام می شود این در حالی است که سفارش های بالای ده تن قیمت پایه کمتری نیز دارد.

دو نکته مهم

محمدعلی استهباناتی، از فعالان بازار محصولات یو پی وی سی گفت: دو نکته برای کیفیت و آینده این محصولات مهم است و قبل از خرید باید از کیفیت این دو فاکتور اساسی اطمینان حاصل کرد. اول ترکیبات پروفیل اصلی یو پی وی سی و دوم تقویت کننده های آن که هر دو مورد، نیاز به نظر متخصص دارد از این رو مصرف کننده نهایی تنها می تواند به نظر کارشناسان این رشته اعتماد کند. وی با اشاره به تاج پروفیل راگا محصولات این شرکت را مانند تجهیز صنعت دایان، دارای کیفیت می داند.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×