menu

ثبت آگهی رایگان

ساز ه هایLSF

ساز-ه-هایLSF

گروه ساخت وساز: سیستم سازه ای فولادی سبک (LSF) ، یک سیستم سازه ای پیشرفته است که در انواع ساخت وساز ، کاربرد دارد و یکی از مناسب ترین سیستم های ساختمانی است که امروزه در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور ما هم این سیستم خیلی زود جایگاه خودش را پیدا کرد و در حال حاضر شرکت های صنعتی ساز در پروژه های مختلف از آن بهره می گیرند. پیام ساختمان در ادامه سلسله گزارش هایی با عنوان «کدام کالای ساختمانی برای شما مناسب تر است» به سراغ شرکت های فعال در این زمینه رفته تا مصرف کنندگان با نحوه فعالیت آنها و انتخاب محصول بهتر آشنا شوند. البته لازم به ذکر است که اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً نظر نشریه نیست.

پنج سال گارانتی

حمید امانی، مدیرعامل شرکت LSF به خبرنگار پیام ساختمان گفت: فعالیت ما از سال 1382 آغاز شد. اولین کار های ما در زمینه ساخت مدرسه بود و امروز توانسته ایم به صورت فراگیرتر ساختمان سازی کنیم. وی ادامه داد: شرکت ما سازه مورد نظر را طراحی می کند و به تولیدکنندگان سفارش می دهد. پس از تهیه سازه مورد نظر کار اجرا را شروع می کنیم و اجرای سازه های LSF ما تا پنج سال گارانتی دارد. وی افزود: حدود 200 سال است که این سیستم در کشور های توسعه یافته به اجرا درمی آید و تمامی اجراهای ما مطابق با استاندارد های روز دنیاست. امانی در خصوص محاسبه قیمت سازه های LSF نیز گفت: قیمت تمام شده هر مترمربع این سیستم از 700 تا 900 هزار تومان است.

اولین کاندیدای صنعت سبز

مهدی دربندی، کارشناس تحقیقات و بازار شرکت صنایع هفت الماس هم به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت صنایع هفت الماس با هدف تولید انواع ورق گالوانیزه، نورد سرد، استنلس استیل و سایر مقاطع فولادی در سال 1382با ظرفیت سالانه 100 هزار تن در سال و ضخامت 0/3تا 2میلیمتر و عرض 1000و 1250در استان قزوین با همکاری متخصصین داخلی به بهره برداری رسید.
وی افزود: این واحد صنعتی بزرگ ترین تولیدکننده ورق گالوانیزه در کشور مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است که علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه سهم بسزایی در تحقق خودکفایی، توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشور دارا می باشد. دربندی خاطرنشان کرد: در راستای طرح توسعه خطوط و نیازسنجی بازار و بهبود کیفیت، شرکت صنایع هفت الماس در سال 1391 خط جدید گالوانیزه را با استفاده از تکنولوژی پاک مورد بهره برداری قرار داد که علاوه بر افزایش توان تولید، کیفیت و سرعت تولید را بهبود بخشیده است. لازم به ذکر است این شرکت در کنار توانمندی های تولیدی، در سال 91به عنوان اولین کاندیدای صنعت سبز کشور در زمینه فولاد، برگزیده شده است.
کارشناس تحقیقات و بازار شرکت صنایع هفت الماس ادامه داد:.همچنین این شرکت با اتکا بر توان تولید و استانداردهای کیفی و زیست محیطی، محصولات خود را به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر نموده و موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه استانی و کشوری در سال های 86 ، 87، 88،89، 90و 91 گردیده است.

مدیران با تجربه

مهندس امیر سجده ای، مدیرعامل شرکت پایا پرتو فن هم به خبرنگار ما گفت: شرکت پایا پرتو فن (سهامی خاص) با هدف طراحی، مشاوره، تولید، اجرا و ارائه خدمات در زمینه های مختلف صنعت ساختمان از جمله ساختمان ها و سیستم های پیش ساخته تأسیس شده و از مدیران و مهندسین باتجربه ای در زمینه ساختمان تشکیل شده است که از سال ها پیش با توجه به اهمیت استفاده از تکنولوژی های نوین در صنعت و ساختمان ، شروع به تحقیق یافتن راه حل ها و روش های نوین جهت بهینه ساختن روش های تولید و اجرای ساختمان نموده و همزمان به طراحی و اجرای محصولات پیش ساخته و نیمه پیش ساخته اقدام نمودند. وی ادامه داد: هم اکنون این شرکت مفتخر است که باسابقه اجرایی چندین ساله در زمینه ساختمان های پیش ساخته به روش های مختلف بخصوص روش LSF و با استفاده از دانش فنی روز و گردآوری نیروهای اجرایی با سابقه، گامی در جهت توسعه صنعتی سازی و بهینه سازی علمی روش های ساخت وساز برداشته و به اهداف والاتر در این حوزه می اندیشد.

گارانتی تضمین کیفیت

مرتضی میرآخوری،مدیرعامل شرکت سازه های پیش ساخته پرچین هم به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت سازه های پیش ساخته پرچین در سال 84 تأسیس گردید. این شرکت به منظور توسعه صنعت ساختمان و گسترش پیش ساختگی فعالیت می نماید. استراتژی شرکت، گسترش سبک سازی و صنعتی سازی است و بر اساس مطالعات و تجربیات مدیران این شرکت یکی از مصالحی که در دوران اخیر کاربردهای فراوانی پیدا کرده است، صفحات سیمانی الیاف دار یا فایبر سمنت می باشد. وی ادامه داد: این محصول متشکل از سیمان، نوعی فیبر سلولزی و مواد افزودنی می باشد که با ویژگی های خاص امکان ساخت خانه ای سبک،ارزان و عایق (حرارت و صوت) را فراهم می نماید. با این محصول تنها در کشور امریکا بیش از 4 میلیون واحد مسکونی ساخته شده است.
میرآخوری به مهم ترین مزایای صفحات سیمانی الیاف دار در سازه های LSF اشاره کرد و افزود: محصول ما دارای گارانتی تضمین کیفیت از بیمه ایران و همچنین تأییدیه فنی از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی می باشد که از جمله خصوصیات آن می توان به وزن فوق العاده سبک، اجرای سریع و آسان، قابلیت و سهولت در رنگ پذیری، حذف گچ و خاک و گچ کاری، مقاوم در برابر آب، رطوبت، ضربه، آتش، موریانه و اشعه ماورای بنفش، امکان سهولت اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، ایجاد ساخت وساز خشک بدون نیاز به ملات، امکان توسعه بنا به صورت اضافه اشکوب و... اشاره کرد،ضمن اینکه سهولت تعمیر و نگهداری از مهم ترین خصوصیات آن به شمار می رود.

اجرای 350 پروژه با LSF

رضا غفار زاده،مدیرعامل شرکت پناه ساز الوند هم شرکت خود را این گونه معرفی کرد: شرکت مهندسی پناه ساز الوند از سال 1385 تاکنون با احداث کارخانه تمام اتوماتیک در زمینه طراحی، تحلیل، تولید و عرضه سازه های نورد سرد (LSF) و نیز پانل های پوششی فایبرسمنت فعالیت می نماید. این شرکت تاکنون پروژه های متعددی را با استفاده از سازه های گالوانیزه LSF تولیدی خود در مناطق مختلف داخل و خارج از کشور از جمله امارات متحده عربی به اجرا درآورده است . به طور کلی می توان گفت که بیش از 350 پروژه را تا به حال اجرا کرده ایم.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به در اختیار داشتن خط تمام اتوماتیک تولید سازه های LSF ، حدود 22 شرکت فعال در زمینه LSF در کشور، سازه های مورد نیاز خود را از این شرکت تأمین می نماید. تأمین پانل های پوششی فایبرسمنت و موارد جنبی آن (نظیر پیچ سرمته ای، توری و بتونه درزگیری) برای شرکت ها و پیمانکاران فعال در عرصه سبک سازی از دیگر فعالیت های شرکت پناه ساز الوند می باشد.
وی افزود: سازه فلزی LSF به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی موجود یا هر نوع حائل دیگری است که در ساختمان سازی به کاربرده می شود و تمامی مراحل طراحی، تحلیل پایداری و تولید این نوع پروفیل با استفاده از نرم افزار و ماشین خودکار توسط شرکت انجام شده و عامل انسانی در تولید آن نقش مستقیم ندارد. از نظر معماری هم هیچ گونه محدودیتی برای اجرای این سازه در شکل ها و جهات گوناگون وجود ندارد

کم ترین لرزش

علیرضا میرفصیحی، رئیس هیئت مدیره شرکت حصین پناه ساز هم در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما در سال 1376 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از فعالیت های ما LSF است که از سال 1389 آغاز شد و در این زمینه تمامی مراحل تولید، طراحی و اجرا را از صفر تا 100 انجام می دهیم. وی ادامه داد: ما حدود 156 واحد را از خرید ورق تا تحویل کلید در شهر جدید پرند اجرا کردیم. یکی از مهم ترین شاخصه های ما این است که اولاً با استفاده از دیوار برشی بار جانبی سازه را به خود سازه LSF منتقل نمی کنیم و دوم اینکه بر خلاف بسیاری از شرکت ها که از فوم استفاده می کنند، سقف های ما بتن آرمه است و کم ترین لرزش را در سازه ها شاهد هستیم.
میر فصیحی خاطرنشان کرد: قیمت هر مترمربع سازه هایLSF بستگی به نظرکارفرما دارد، البته تفاوت قیمت ها ناشی از تفاوت کیفیت سازه نیست بلکه مربوط به نازک کاری است که صورت می گیرد. ضمن اینکه لازم است این نکته را یادآور شوم که قیمت سازه LSF ما به دلیل کیفیت بالایی که دارد، نسبت به محصولات مشابه خود تا حدودی گران تر است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×