menu

ثبت آگهی رایگان

تمرکز بر هدف، روند خروج از بحران را سرعت می بخشد

تمرکز-بر-هدف-روند-خروج-از-بحران-را-سرعت-می-بخشد

مهندس مهدی سبحانی مدیر عامل شرکت راه گسترش نامدار ، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندس عمران با گرایش ژئوتکنیک است.این مدیر صنعتی با تجربه ای بالغ بر 15 سال در زمینه اجرای انواع پروژه های عمرانی در بخش های مختلف راهسازی، محوطه سازی و پروژه های ساختمانی، موفق شده پس از سپری کردن دوره های تخصصی و تحصیل در خارج از کشور، تکنولوژی تولید کامل ترین و کارآمدترین سیستم قطعات پیش ساخته را با قابلیت های فنی فراوان در کشور با نام تجاری ژئوبلوک بومی سازی نماید.

شرکت راه گسترش نامدار با بهره گیری از مجرب ترین پرسنل فنی و با رویکردی کاملاً مهندسی، تمامی تلاش خود را جهت تولید منحصر بفرد ترین قطعات بتنی خشکه چین برای دیوارهای حائل بکار بسته و بر آن بوده است تا بعنوان مشاوری قابل اعتماد، با پشتیبانی فنی از مرحله طراحی تا اجرای پروژه مشتریان خود را همراهی نماید.

ارتباط مستمر با متخصصین این عرصه در کشورهای آمریکا و کانادا از شاخصه های بارز این مجموعه تکنولوژی محور بوده که بطور قطع بستر ورود فناوری های بیشتر و مطابق با دانش روز دنیا را به کشور عزیزمان فراهم کرده است.

پیام ساختمان در ارتباط با فعالیت های شرکت راه گسترش نامدار گفتگویی با مدیرعامل شرکت، آقای مهندس سبحانی انجام داده است که از نظر می گذرد.

1-موفقیت خود را در چه زمینه هایی می بینید و مهمترین ویژگی شما برای کسب موفقیت چیست؟

مجموعه ما با تمرکز بر نیاز صنعت بتن در عرصه دیوارهای حائل پیش ساخته، در چند سال اخیر با تولید قطعات مدولار ژئوبلوک و نگرشی کاملاً مهندسی توانسته است علاوه بر فعالیت به عنوان تولید کننده قطعات خاص، مشاوری قابل اعتماد برای مشتریان خود باشد که بی شک حس لذت بخش خدمات رسانی در این حوزه را صد چندان می کند.

قطعاً از شاخصه های مدیر موفق انتقاد پذیر بودن، مطالعه مستمر، پشتکار قوی و داشتن صداقت با کارمندان می باشد. رهبر مجموعه با بررسی نظرات دیگران از زوایای بیشتری مجموعه خود را تحلیل کرده و انتخاب کارمندان self-starter به پویای تر شدن بیشتر سیستم کمک خواهند کرد.

2-به عنوان تولیدکننده برای جذب بازارهای بیشتر و جدید چه اقداماتی انجام داده اید؟

بر آن بوده ایم تا ضمن تولید قطعات با کیفیت، آموزش ها و اطلاعات لازم پس از فرآیند فروش به مشتریان داده شود تا از مرحله تولید تا اجرا کامل ترین نوع پشتیبانی های فنی ارائه گردد.

بخش R&D شرکت نیز با تمرکز بر همگام بودن با تکنولوژی های نوین و توسعه محصولات جدید، سعی در جایگزین کردن محصولات مهندسی با سیستم های سنتی منسوخ در دنیا داشته و در ماه های آینده شاهد تولید انبوه قطعات جدید خواهیم بود که به توسعه این کسب و کار و آبادانی کشور عزیزمان کمک شایانی خواهد کرد.

پس از تبادل نظر با فعالان ساخت و ساز در کشورهای همسایه در ماه های اخیر و استقبال قابل توجه ایشان، زمینه ورود موفق به عرصه صادرات فراهم شده است.

3-تا چه حد به ایده ها و پیشنهادهای کارکنان خود بها می دهید؟

توجه به عملکرد مثبت کارمندان و حذف نگاه هرمی بطور قطع باعث رشد مجموعه شده و تک تک نفرات فعال در شرکت، موفقیت خود را در گرو موفقیت سیستم می بینند و برای آن تلاش می کنند.

به نیروهای متعهد و خلاق به چشم یک سرمایه باید نگاه کرد و در صورت بروز اشتباه توسط یکی از اعضای تیم، می بایست ضمن حمایت روحی از شخص مورد نظر آموزش های لازم جهت اجتناب از تکرار اشتباه انجام پذیرد.

به عقیده بنده یک کسب و کار موفق باید دارای یک تیم کاری متشکل از اعضایی خلاق، نوآور و با استعداد باشد که از کار در آن مجموعه احساس غرور کنند و بی شک ایده گرفتن از افراد و استفاده از پیشنهادهای آنها قطعا این احساس غرور را در آنها تقویت کرده و به پیشبرد اهداف سازمانی کمک میکند.

4-با بحران های کاری و چالش های موجود چه راهکاری دارید؟

بر این باورم که قابلیت های هر مدیری در اتخاذ تصمیمات مناسب در دوره بحران سنجیده می شود. حیاتی ترین اقدام تشخیص سریع ترین و بهینه ترین راه حل جهت برطرف کردن بحران موجود است.

معتقدم یک مدیر موفق باید با مطالعه و بررسی مستمر تجارب شرکت های موفق، آمادگی ذهنی و پختگی عملکردی کافی را در مواجهه با چالش های احتمالی پیش رو کسب کند.

5-آیا رعایت اصول مدیریتی و به کار بستن توانمندی و تجربه شخصی به تنهایی می تواند یک مدیر را موفق سازد؟

قطعا موفقیت در هر سیستمی منوط به فعالیت های شبانه روزی و زنجیروار یک تیم با انگیزه، مشتاق و هدفمند است.

بی تردید مدیر مجموعه بعنوان رهبر تیم می بایست با جهت دهی فعالیت های اعضا و همسو نمودن عملکرد ها با نگرش تعالی سازمانی، موفقیت مجموعه را محقق نماید.

6-تا چه حد خود را به اهدافتان نزدیک می بینید؟

بعد از گذشت حدود 4 سال از فعالیت این مجموعه تولیدی و هدف گذاری های اولیه، علیرغم وضعیت نابسامان اقتصادی بخصوص در عرصه ساخت و ساز، این شرکت توانسته است با روند صعودی قابل قبول، محصولات تکنولوژی محور و منحصر بفرد خود را در این عرصه معرفی نموده و ضمن جلب نظر مشاوران راهسازی، ابنیه و معماری پروژه های شاخص ملی را با استفاده از قطعات ژئوبلوک به انجام برساند.

7-آیا تجربه شکست در اهداف خود داشته اید؟ و به دنبال آن چگونه انگیزه خود را برای فعالیت مجدد بازیافتید؟

هیچ تردیدی نیست که همه افراد و شرکت های موفق با قبول شکست های بسیار و تمرکز بر راهکارهای رسیدن به هدف، مسیر خروج از بحران را طی کرده و ضمن برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت همه جانبه نقاط قوت توانسته اند به موفقیت های قابل توجهی دست یابند. بنده و تیم راه گسترش نیز از این قاعده مستثنی نبوده ایم.

لذا همواره با تقویت انگیزه ای که ناشی از ایمان به هدف و اشتیاق برای به دست آوردن آن بود، تمامی انرژی مثبت مجموعه را جهت حرکت رو به جلو و پیشرفت سازمانی بکار بسته ایم. هر چند راه درازی در پیش داریم...

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 355

فهرست مطالب شماره 355

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×