menu

ثبت آگهی رایگان

سهم محصولات یو پی وی سی در بازده انرژی منازل

سهم-محصولات-یو-پی-وی-سی-در-بازده-انرژی-منازل

اگر در خیابان های حومه انگلستان قدم بزنید، متوجه خواهید شد که در ساخت اغلب خانه ها از در و پنجره های یو پی وی سی استفاده شده است. حال آنکه حدود پنجاه سال بیش در همان خیابان ها هیچ در و پنجره ای از جنس یو پی وی سی وجود نداشت.

این محصول که از سال های 1960 به بعد در ساختن در و پنجره مورداستفاده قرارگرفته است، در 20 سال اخیر در انگلستان محبوبیت واقعی خود را پیداکرده است تا جایی که امروزه در ساخت بیش از 85% از پنجره های جدید و نیز جایگزینی پنجره های قدیمی به کار می رود.

با نگاهی به ویژگی های یو پی وی سی می توان به سادگی علت محبوبیت آن را دریافت. پنجره UPVC بسیار بادوام هستند با طول عمر حداقل 35 سال که به مراتب بیشتر از طول عمر پنجره های قدیمی و سنتی است. همچنین، نیاز به حفاظت و نگهداری خاصی ندارند و با یک پاک کننده مناسب به آسانی تمیز می شوند و این در حالی است که پنجره های قدیمی اعم از چوبی و آهنی تقریباً هر دو سال یک بار نیاز به رنگ آمیزی دارند تا از خمیدگی و پوسیدگی محفوظ بمانند.

ازلحاظ ظاهری، پنجره UPVC در نمای ساختمان های مدرن، زیبایی فوق العاده ای به وجود می آورند. باوجود گله مندی صاحبان خانه های سنتی از این موضوع که این پنجره ها در منازل آن ها چشم انداز خوبی ندارد، خوشبختانه طراحان به زودی به این مسئله هم پرداختند. به طوری که امروزه در و پنجره های یو پی وی سی در سبک های مختلف موجود است. از طرح هایی که با داشتن تمام خواص یو پی وی سی مانند طرح های چوبی قدیمی به نظر می رسند تا طرح های نوینی که محبوبیت بسیاری در میان صاحبان منازل قدیمی و نوین پیداکرده اند.

به علاوه، پنجره UPVC بازده انرژی منازل را به طورجدی بهبود می بخشند و در افزایش امنیت منازل نقش بسزایی ایفا می کنند. به این ترتیب طی سال های اخیر رواج زیادی پیداکرده اند.

می دانیم که کاهش دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای تا چه میزان در حفظ زمین برای نسل های آینده اهمیت دارد، در این راستا به میزان 25% از گرمایی که داخل منازل تولید می شود، می تواند از طریق در و پنجره های نامناسب هدر برود. با نصب در و پنجره های یو پی وی سی با شیشه دو جداره این اتلاف گرمایی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

اگر در محلی مملو از ساختمان یا در مرکز شهری شلوغ زندگی می کنید که صداهای ناهنجار باعث آزارتان می شود، باید بدانید که پنجره های دوجداره یو پی وی سی نه تنها دارای خاصیت عایق دما هستند، بلکه از ورود سروصدا به داخل منازل نیز جلوگیری به عمل می آورند.

امروزه امنیت منازل و حفاظت در مقابل ورود مزاحمین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در و پنجره های یو پی وی سی با داشتن قفل هایی که در چندین نقطه تعبیه شده اند، بسیار ایمن تر از پنجره های قدیمی می باشند. این موارد تنها بخشی از مزایای در و پنجره های یو پی وی سی است، قطعاً استفاده بهینه از فنّاوری روز و مصالح مورداستفاده در صنعت ساختمان است یکی از الزامات طراحان و مهندسان باهدف حداکثر صرفه جویی در منابع انرژی است که باید موردتوجه مصرف کنندگان نهایی نیز قرار بگیرد.

پنجره UPVC

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 269

فهرست مطالب شماره 269

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×