menu

ثبت آگهی رایگان

ویلای چوبی ؟ هرگز

ویلای-چوبی-هرگز

علاوه بر زیبایی خیره کننده و احساس آرامش وصف ناپذیر موجود در خانه ها و کلبه های چوبی، اسکان قریب به دو میلیارد نفر از مردم جهان در خانه های چوبی آن هم به صورت دائمی می تواند مؤید ترویج روزافزون آن در دنیا باشد.

باوجود قدمت کهن سازه های چوبی در کشور ما و علی رغم رواج آن در کشورهای مختلف جهان نظیر کشورهای اروپایی ، عدم گسترش آن در کشور ما از مناظر مختلفی می تواند موردبحث قرار گیرد که به تفصیل برشمرده خواهد شد.

عدم وجود رشته مهندسی مرتبط با ساخت خانه چوبی در کشورها

شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان با بهره مندی از برجسته ترین مهندسین مجرب و فارغ التحصیلان مهندسی عمران با گرایش سازه های چوبی از دانشگاه های کالیفرنیا، برای اولین بار در کشور موفق شده است تا طراحی، ساخت و اجرای انواع سازه های چوبی را به صورت علمی، با بهره مندی از مهندسین عمران گرایش سازه های چوبی از کالیفرنیا، ارائه دفترچه محاسبات برای هر سازه چوبی علاوه بر درج جزییات فنی، مطابق بر استانداردهای مختلف بارگذاری ارائه نماید. در این دفترچه محاسبات نوع چوب مورداستفاده، دانسیته، مقاومت کششی و سایر مشخصات فنی چوب ها در نظر گرفته شده و بر اساس آن سازه چوبی منطبق با پلن معماری مشخص می شود و با در نظر گرفتن منطقه احداث پروژه نوع شیب بام، میزان عایق بندی دیواره ها و کف و سایر موارد اصلی آماده سازی می شود.

لذا می توان گفت محاسبات فنی در هرکدام از مراحل ساخت حلقه مفقوده این صنعت در ایران بوده و هم اکنون این مهم توسط شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان مرتفع گردید.

بهینه سازی

امروزه در ساخت وساز خانه و ویلا ضمن توجه به معماری و زیبایی شناسی به بهره برداری بهینه از مصالح، سرعت و کیفیت ساخت نیز توجه ویژه گردیده است. یکی از راه های بهینه کردن ساخت مسکن استفاده از روش های ساخت صنعتی و یا نیمه صنعتی هست که در اصطلاح فنی به آن به کارگیری مصالح پیش ساخته و نیمه پیش ساخته می گویند. درزمینه تولید مصالح نیمه پیش ساخته تکنولوژی های بسیاری در کشورهای پیشرفته جهان ایجادشده است. یکی از جدیدترین این روش ها در زمینه ساخت، فرآوری و بهره برداری از سیستم قاب سبک چوبی به عنوان رایج ترین و فراوان ترین مصالح موجود در طبیعت می باشد، به طوری که در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، ژاپن و سایر کشورهای زلزله خیز علی الخصوص ایالت کالیفرنیا به عنوان یک سیستم بسیار پیشرفته و مطلوب موردتوجه قرارگرفته است.

لذا شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان ساخت خانه چوبی را بر اساس سیستم قاب سبک چوبی در دستور کار قرار داده کسر قابل توجهی از ویلاهای ساخته شده بر اساس این سیستم اجرا می شوند.

تطابق با آیین نامه های استانداردسازی ویلای چوبی

به دلیل عدم وجود آیین نامه ای تدوین شده برای طراحی سازه های چوبی در ایران، شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان ضمن تحلیل و بررسی جامع آیین نامه های جهانی موجود از آیین نامهIBC (International Building Code) ایالات متحده آمریکا سال 2009 میلادی استفاده کرده است. این آیین نامه توسط ایالت کالیفرنیا که یکی از زلزله خیزترین مناطق جهان می باشد پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است. در آیین نامه IBC 2009 الزامات عمومی، اجرایی و طراحی ساختمان های چوبی ذکرشده و بر اساس این آیین نامه، بارگذاری لرزه ای سازه ها باید بر مبنای استاندارد ASCE 7-05 که در آن میزان بارهای طراحی ساختمان ها و سایر سازه ها توسط انجمن مهندسان راه و ساختمان آمریکا به چاپ رسیده، انجام شود.

آیین نامه IBC بر اساس آیین نامه ملی ساختمان های چوبی مورد تأیید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن می باشد. لذا هویت خانه چوبی پایدار پایه پارسیان به عنوان یک خانه اصولی مورد تأیید می باشد. بازدید از پروژه های در حال ساخت و ویلاهای چوبی تحویل شده توسط شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان با هماهنگی قبلی مقدور بوده و میزان رضایتمندی مشتریان سابق ما برگ زرینی از افتخارات ماست.

روابط عمومی شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 269

فهرست مطالب شماره 269

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×