menu

ثبت آگهی رایگان

پرده زبرا

پرده-زبرا

استفاده از پرده شاید جزیی از فرهنگ ایرانی است چرا که در بسیاری از کشورهای غربی و حتی آسیایی مردم ترجیح می دهند پنجره ها را با چیزی نپوشانند؛ بنابراین نقش پرده در خانه ایرانیان نه تنها تزیینی است بلکه کاربردی و به منظور پوشش و حفاظت از حریم خانه یا به عبارتی ایجاد امنیت است.

گذشته از این یک کالای لوکس و جذاب محسوب شده و خرید و نصب آن معمولاً از کارهایی است که خانم ها حساسیت زیادی نسبت به آن دارند چون پرده از وسایلی است که هرسال خریداری نمی شود و دوام و زیبایی آن نکته بسیار مهمی است.

به گفته بیگدلو، کارشناس شرکت کارتن، برای انتخاب پرده زبرا جنس و نوع بافت آن مهم است و کیفیت آن بستگی دارد به اینکه محصول کدام کشور باشد. البته گاهی بافت و جنس پرده های زبرای ایرانی بهتر از ترک بوده و برخی محصولات ترک نیز با محصولات مشابه فرانسوی در رقابت هستند؛ به طورکلی تنوع در این بازار فراوان است.

به گفته وی بافت و طرح در پرده های زبرا با سبک های مختلف شامل بافت نرم و زبر است اما خریدار برای خرید مطلوب باید با دقت جنس و کیفیت را دیده و ارزیابی کند و از همه مهم تر به فروشگاه و مجموعه ای که خرید انجام می دهد اعتماد کند. مشتریان به این نکته که به فرض جنس برخی پرد ها نرم است پس با کیفیت و مرغوب است و یا بالعکس نمی توانند بسنده کنند.

این کارشناس توصیه کرد: افراد هر سال برای تعویض و خرید پرده اقدام نمی کنند؛ بنابراین باید بیشتر دقت کرده و به خیال اینکه در جنوب شهر (بازار مولوی و عبدل آباد) می توانند ارزان تر خرید کنند، به دنبال پرده بی کیفیت نباشند، بلکه با مراجعه به بورس اصلی این صنف یعنی خیابان های ولیعصر، فلسطین و میرداماد پرده ای را تهیه کنند که پس از یک سال و یک بار شستشو فرسوده نشود.

این کارشناس معتقد است: تفاوت قیمت بین جنس باکیفیت و بی کیفیت بسیار اندک و ناچیز است و با خرید یک برند خوب و معتبر از خرید خود مطمئن خواهید بود. به گفته وی خرید افراد و استقبال آنها از رنگ شکلاتی، آبی، گل بهی و صورتی متناسب است با رنگ مبلمان و دیوارهای خانه که معمولاً در قالب رنگ های شکلاتی و قهوه ای است. از طرفی نوع و بافت پرده به سبک و متراژ خانه نیز بستگی دارد.

در گذشته والان های زیاد و طرح های شلوغ و رنگارنگ طرفدار داشت، اما این روزها طرح ساده و خلوت با یراق بیشتر استفاده می شود.

انواع پرده زبرا در بازار

کریمی از شرکت گنجینه آرایه های زندگی در مورد پرده زبرا می گوید؛ این پرده ها بیشتر از کشورهای ترکیه، چین و کره وارد می شود و مردم باید از شرکت های معتبر که محصولات دارای گارانتی عرضه می کنند خرید کرده به دنبال ارزانی نباشند. به گفته وی پرده ها در طرح های مختلف، چاپی، پلیسه و گلدوزی در بازار وجود دارد ولی باید به کیفیت جنس آنها توجه شود.

توصیه می کنم اگر مساحت خانه کوچک باشد، حتی الامکان پرده ساده خریداری شود و با این کار از ترافیک بصری در خانه کم شود در غیر این صورت فضای خانه دلگیر و خسته کننده خواهد بود. به این منظور طرح های فانتزی و اسپرت که خلوت بوده و با نقشی کوچک مانند پروانه یا گل را پیشنهاد می کنم.

به اعتقاد این کارشناس اگر دیوارهای خانه با کاغذدیواری پوشانده شده باید به رنگ و طرح آن توجه کرد و همچنین رنگ مبلمان تا هماهنگی بین همه اجزای دکوراسیون ایجاد شود؛ بنابراین اگر رنگ دیوار تیره باشد و رنگ مبلمان روشن مثلاً استخوانی یا به رنگ چوب، طرح های ساده با طرح چوب مناسب است. برای مبل کلاسیک و استیل طرح های کلاسیک یا ساده و برای مبل فانتزی، طرح های اسپرت و ساده تر پیشنهاد می شود.

به گفته وی گرایش مردم متفاوت است، به طور مثال یزدی ها رنگ های تیره مانند قهوه ای، آذربایجان مشکی و قرمز و در تهران نیز افراد ساکن در مرکز و شمال شهر طرح اسپرت، فانتزی با رنگ های روشن و شاد را می پسندند و در جنوب شهر طرح های گلدار و سنتی با رنگ های تیره طرفدار بیشتری دارد.

نحوه انتخاب پرده

وی به خریداران پرده های زبرا توصیه می کند که چون فعالان در این صنف زیاد شده و این روزها در هر خیابانی این فروشگاه ها دیده می شوند بهتر است برای خرید مناسب با کیفیت مطلوب، به خیابان های سهروردی، پل چوبی، ولیعصر و زرتشت و فروشگاه های معتبر مراجعه کنند.

شرکت های معتبر را می توان با جستجوی اینترنتی پیدا کرد و با تحقیق و مطالعه بیشتر خرید دلخواه انجام داد. به گفته این کارشناس از آنجا که این نوع پرده در جنس و رنگ تنوع بسیاری دارد، قیمت مشخص و واحدی نمی توان برای آن اعلام کرد. مثلا هر متر مربع 75 هزار تومان برای یک جنس و یک نوع بافت وجود دارد.

به طور کلی توصیه می شود افراد برای تغییر دکوراسیون خانه خود و خرید پرده از کارشناس طراحی مشاوره بگیرند و به پیشنهاد و گفته های فروشندگان اکتفا نکنند.

آقای خلیلی از شرکت پرده گستر نیز برای خریداران این نوع پرده توصیه هایی دارد و معتقد است برای خانه های با متراژ کوچک و همچنین دفتر کار، از پرده با رنگ روشن و طرح ساده و برای فضا های بزرگ تر از طرح های گلدار با رنگ تیره می تواند مناسب باشد ولی تصمیم نهایی با مشتری است.

وی توصیه می کند از آنجایی که انواع پرده ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند و مشتری نمی تواند تمایز آنها را تشخیص بدهد، خریداران قبل ازخرید دقت کرده و از کیفیت جنسی که تحویل می گیرند،مطمئن شوند، یعنی مراقب باشند پرده خریداری شده و تحویل گرفته منطبق با همان نوعی باشد که فروشنده ارائه داده و برندش را اعلام کرده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 236

فهرست مطالب شماره 236

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×