menu

ثبت آگهی رایگان

انواع پرده تزیینی

انواع-پرده-تزیینی

گروه معماری و دکوراسیون: پرده نقش زیادی در زیبایی تزیینات داخلی خانه دارد و حتی گاهی برخی می گویند؛ پرده لباس خانه است. در ادامه سلسله گزارش های معرفی کالای برتر، در این شماره به بررسی و مقایسه کیفیت و قیمت و مزایای انواع پرده پرداخته ایم. لازم به ذکر است نظرات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان لزوماً نظرات نشریه نیست و پیام ساختمان از دریافت و چاپ نظرات مخالفان و موافقان در این زمینه استقبال می کند:

لوردراپه

پرده لوردراپه یا پرده عمودی نوعی پرده است که موارد استعمال فراوانی دارد. دلیل آن نصب سریع و آسان، استفاده راحت و مقرون به صرفه بودن آن می باشد. این نوع پرده ها دارای یک ریل آلومینیومی می باشد که بر روی سقف و یا دیوار نصب می شوند. از انواع مختلف این نوع لوردراپه ها می توان ساده، طرحدار، لوردراپه های تصویری، لوردراپه های مورب را نام برد.از مزایای پرده لوردراپه این است که پارچه ای دولایه است و قابلیت تنظیم نور را دارد. آتوسا میر آفتابی مدیرعامل شرکت پرده پردیس درباره محصولات خود می گوید:محصولات ما هم در خانه و هم در اداره استفاده می شود و به سلیقه مشتری بستگی دارد.مشتری ممکن است نور منزلش زیاد باشد که در این صورت لوردراپه یا پرده عمودی را زیر پرده پارچه ای خود می گذارد. ما برای مشتری تعیین نمی کنیم که از چه نوع پرده ای استفاده کند.

پرده زبرا

پرده زبرا از جدیدترین انواع پرده های تزئینی است که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرارگرفته و با بالا و پائین کردن پرده، نوارهائی که بر روی پرده قرار دارد مقدار نور را به صورت دلخواه از 10 تا 50 درصد تنظیم نموده و در صورت نیاز می توان پرده را کاملاً در قرقره بالا جمع کرده و از نور کامل استفاده نمود. کارایی و نمای فوق العاده منحصربه فرد این پرده با وجود اینکه به تازگی وارد بازار تزئینات داخلی ایران شده ،سبب گردیده سریعاً جایگاه خود را در میان نمونه های های دیگر پرده باز کرده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .
غیاثی، مدیرعامل شرکت پوششگران می گوید:ساختار پرده زیرا از تور و پارچه است که به صورت راه راه مساوی و با ظرافت هر چه تمام بافته شده است. تولید و مونتاژ پرده زبرا به صورت دوبل انجام می گیرد که این تکنولوژی امکان سایه و روشن شدن پرده را می دهد . این نوع پرده به تنهایی قابلیت پرده های شید رولی،کرکره و پرده های توری را فراهم می سازد. همچنین نوع رنگ بالائی دارد و در طراحی دکوراسیون داخلی نقش برجسته ای ایفا می کند. بابایی مصرف کننده پرده زبرا می گوید: من از جنس پرده زبرا خیلی راضی هستم و حتی با آنکه قیمت بالایی دارد از آن استفاده می کنم.
اسد زاده ، مدیرعامل شرکت سایه به سایه درباره قیمت این نوع پرده ها می گوید: قیمت پرده های زبرا هر متر حدود 60 هزار تومان است.البته قیمت بستگی به طرح آن هم دارد و قیمت های بالاتر نیز داریم. به گفته وی نصب پرده زبرا بسیار ساده و با دو عدد بست برای هر پرده بر روی دیوار و سقف قابل اجراست.
قیمت پرده زبرا در برخی شرکت ها متفاوت است.مثلاً قیمت پرده زبرا ساده شرکت پوششگران 67 الی 75 هزارتومان در مترمربع، طرح چوب 79 هزارتومان،طرح دار 87 هزارتومان،پلیسه 87 هزارتومان است.

پرده شید

این نوع پرده متناسب با هر یک از فضاهای داخلی ، دارای مجموعه طرح های مختلفی مانند طرح های اسلیمی و طرح های وکتور است که به صورت قرقره ای در بالای پرده جمع می شود و در فضاهایی شامل : دفتر کار ، ویترین مغازه ها ، فروشگاه ها ،سالن پذیرایی ، آشپزخانه , اپن آشپزخانه ، اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، اتاق کودک و غیره کاربرد دارد .
استفاده از این پرده در عین سادگی،زیبایی و ظرافت خاصی به همراه دارد . با اینکه به تنهائی یک پرده مدرن به حساب می آید، اما می تواند در کنار پرده های توری نیز دیزاین مورد علاقه مصرف کننده را فراهم سازد. در این نوع پرده انتخاب رنگ و پارچه به صورت متنوع وجود دارد که از آن جمله می توان به پارچه های پلی استر ،پنبه و کتان اشاره کرد که هر کدام به واسطه رنگ،جنس و بافت صاحب خصوصیات منحصربه فرد می باشند که برای تنظیم نور در اتاق ها و اماکن بسیار حائز اهمیت است. ضمن اینکه تمیز کردن آن بسیار آسان است .
انواع پرده های شید عبارتند از: هدایت شونده توسط گیر باکس زنجیری که می تواند راست و چپ پرده قرار گیرد ، موتوردار که توسط کلید بالا و پائین حرکت می کند، دارای کنترل از راه دور که به وسیله ریموت کنترل عمل باز و بسته کردن پرده انجام می گیرد.قیمت این نوع پرده هر متر حدود 40 هزار تومان است.
افروز مختاری درباره کاربرد این پرده در دکوراسیون داخلی خانه خود می گوید:یکی از خصوصیات خوب این پرده آن است که می توان نقش های اسلیمی و کنگره ای را در پایین آن ایجاد کرد.خود من از مصرف این کالا بسیار راضی هستم.

پرده پلی دراپه یا تصویری

غیاثی، مدیرعامل شرکت پوششگران درباره این نوع پرده می گوید:این نوع پرده ها نسل جدید پرده های عمودی با امکان چاپ تصاویر هستند. از ویژگی های پرده پلی دراپه؛ به کارگیری مواد آنتی استاتیک در تولید « پلی دراپه » است که مانع از جذب دوده و گردوخاک بر سطح پرده می شود . رنگ پرده های پلی دراپه همواره ثابت بوده و گذشت زمان و نور خورشید تاثیری در کیفیت رنگ آن نخواهد داشت. استفاده از پلی استر در پوشش پرده های « پلی دراپه» علاوه بر استحکام و زیبایی ، سادگی نظافت آنهاست . ابعاد پرده های پلی دراپه نامحدود بوده و امکان چاپ دو تصویر در دو طرف آن نیز وجود دارد. علاوه بر امکان چاپ تصاویر سفارشی و انحصاری مانند ؛ تصاویر خانوادگی ، آرم و نشان های تجاری و ... آلبوم و آرشیو شرکت ما می تواند مجموعه متنوع و جالبی را جهت چاپ روی پرده ، پیش روی شما قرار دهد.
غیاثی درباره قیمت این نوع پرده می گوید: هر مترمربع بدون ریل آن43 هزارتومان و قیمت ریل هر متر 16 هزارتومان اضافه می شود.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×