menu

ثبت آگهی رایگان

پرده متناسب با طراحی آشپزخانه

پرده-متناسب-با-طراحی-آشپزخانه

پرده آشپزخانه انتخاب پرده یکی از عناصر مهم و کلیدی تزیینی اتاق های خانه به خصوص اتاق نشیمن و اتاق خواب است اما معمولا توجه و دقت لازم به محیط هایی مانند آشپزخانه نمی شود. گاهی اوقات اضافه کردن یک مدل پرده جدید ممکن است تنها چیزی باشد که دکوراسیون خانه برای نو شدن به آن نیاز دارد.

پیام ساختمان نکاتی را که باید درباره پرده آشپزخانه و انتخاب مدل متناسب با مفهوم طراحی آشپزخانه بدانید مطرح می کند:

رنگ پرده آشپزخانه

آشپزخانه محلی برای پخت وپز است در نتیجه باید به سراغ رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی ملایم بروید چراکه رنگ های گرم به صورت ملایم اشتهاآور است. استفاده از رنگ هایی که با غذا هماهنگ هستند به آشپزخانه فضایی دلنشین می دهد و باعث می شود غذاها سالم و طبیعی به نظر برسند. کارشناسان معتقدند استفاده از رنگ های کمرنگ ( خصوصا رنگ هایی با طیف آبی) برای آشپزخانه مناسب نیست زیرا باعث ایجاد احساس بی اشتهایی و افسردگی می شوند.

جنس پرده آشپزخانه

بعد از رنگ، انتخاب جنس پرده اهمیت زیادی پیدا می کند. جنس پرده ها باید کیفیت بالایی داشته باشد تا با شستشوی چندباره، کیفیت و شفافیت خود را از دست ندهد. علاوه بر این، آشپزخانه به نور فراوانی احتیاج دارد تا روشنایی اش تأمین شود؛ به همین دلیل نور آشپزخانه، خواه نور طبیعی باشد یا نور چراغ، باید در حد مناسبی باشد تا فضا را روشن جلوه دهد؛ بنابراین می توانید از پرده های نیمه یا تورهای حاشیه ای مخصوص آشپزخانه با اندازه های سی تا نود سانتی متر استفاده کنید به شرطی که از بیرون دید نداشته باشد.

پرده بالارونده

پرده های بالارونده با دوخت های مناسب دکوراسیون مدرن و کلاسیک نیز می توانند برای پنجره های آشپزخانه گزینه مناسبی باشند. این پرده ها فضای کمی را اشغال می کنند و راحت تر جمع می شوند، همچنین قیمت آنها نسبت به پرده های معمولی پایین تر است؛ بنابراین می توانید در آشپزخانه خود از پرده های بالارونده استفاده کنید زیرا فضای کمی را اشغال می کند و به هنگام آشپزی خطر شعله ور شدن را کاهش می دهد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 254

فهرست مطالب شماره 254

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×