menu

ثبت آگهی رایگان

پروفیل گالوانیزه

پروفیل-گالوانیزه

شاید تا چند سال قبل به جز فلز، پروفیل دیگری برای ساخت در و پنجره وجود نداشت اما اکنون کافی است به ساختمان های نوسازی که در اطراف شما هستند، نگاه کنید. بدون شک در تمام ساختمان های جدید پنجره های «یو پی وی سی» خودنمایی می کنند چراکه سلیقه و ذائقه مردم حداقل در شهرها، زندگی در ساختمان هایی است که در و پنجره های آن از«یو پی وی سی» ساخته شده باشد و آن را هم ازنظر زیبایی و هم به لحاظ صرفه جویی انرژی برای خانه های خود مفید می دانند.

ازاین رو فعالان ساخت وساز نیز با علم به این نوع تقاضا نسبت به تولید این نوع در و پنجره ها اقدام کرده اند، اما این محصولات برخلاف در و پنجره های آهنی به قطعات زیادی نیاز دارند که یکی از این قطعات پروفیل های گالوانیزه میباشد. طبق روال گذشته در مطلب« کالای برتر» این شماره پیام ساختمان ،پروفیل های گالوانیزه را در گفتگو با فعالان این بازار بررسی کرده ایم. البته مطالب عنوان شده صرفاً نظرات فعالان بازار پروفیل گالوانیزه بوده و الزاماً نظر پیام ساختمان نیست

کاربرد پروفیل گالوانیزه

مهرداد مهربان، کارشناس صنایع در مورد کاربرد پروفیل گالوانیزه به پیام ساختمان گفت: برای بالا بردن مقاومت در و پنجره های دوجداره «یو پی وی سی» و همچنین برای جلوگیری از افتادگی بازشوی این پنجره ها از پروفیل گالوانیزه با ضخامت کافی در داخل پروفیل«یو پی وی سی» استفاده می شود. وی افزود: فشارهایی به در و پنجره ها وارد میشود که مهم ترین آنها فشار باد و همچنین فشار از طرف ساختمان به پنجره است و استفاده از پروفیل گالوانیزه در داخل پروفیل های «یو پی وی سی» باعث می شود که استقامت پنجره «یو پی وی سی» در مقابل این فشارها افزایش یابد.

مهربان ادامه داد: در برج های بلندمرتبه و در طبقات بالا نیروی باد چند برابر افزایش مییابد و در طبقات پایین نیز این فشارها در صورت نشست ساختمان به پنجره وارد میشود که هر چه فشار وارده به پنجره بیشتر بوده و سطح پنجره بزرگ تر باشد ضخامت پروفیل «یو پی وی سی» گالوانیزه نیز افزایش می یابد. ضخامت ورق بین 1 تا 2 میلیمتر است که نوع معمول آن 1.25 میلیمتر می باشد.

جلوگیری از هرز شدن پیچ ها و افتادگی بازشوی پنجره ها

ناصرالدین هدایتی، به کارگیری پروفیل گالوانیزه در داخل در و پنجره های «یو پی وی سی» را با مسئله مهم دیگری هم مرتبط میداند که همانا پیچ شدن یراق آلات روی قطعات تقویت شده می باشد. این کارشناس صنعت توضیح داد: استفاده از این تقویت کننده ها ضمن جلوگیری از هرز شدن پیچ ها و افتادگی بازشوی پنجره ها ، مقاومت در و پنجره های ساخته شده را نیز افزایش می دهد.

مازیار سبحانی فرد، کارشناس دیگری است که تأکید کرد: هر چه فشارهای وارده به پنجره بیشتر و سطح پنجره بزرگ تر باشد ضخامت پروفیل های گالوانیزه نیز باید بیشتر شود .وی افزود: این ضخامت از ورق 6 /. میلیمتری شروع شده و بر اساس نیاز تا ضخامت 2 میلیمتر نیز میرسد و نوع معمول آن ضخامت 1.25 میلیمتر است که در بیشتر درها و پنجره های خانگی به صورت فلز تقویت کننده به کار میرود.

پروفیل گالوانیزه مرغوب داخلی

هشیار عاقبت اندیش، از فعالان این صنعت به خبرنگار ما گفت: این محصولات در ابتدا تنها از طریق واردات تأمین میشد اما اکنون انواع مرغوبی از این محصول را در بازار داخلی نیز میتوان یافت. وی افزود: پروفیل های گالوانیزه توسط ماشین آلات تمام اتوماتیک تولید می شوند و انواع آن شامل: پروفیل گالوانیزه F47، پروفیل های گالوانیزه L25، پروفیل گالوانیزه UH36، پروفیل گالوانیزه U48، پروفیل های گالوانیزه U70، پروفیل های گالوانیزه U100، پروفیل های گالوانیزه C50 ، پروفیل های گالوانیزه C70 ، پروفیل های گالوانیزه C100 می باشد.

تولید با دستگاه های تمام اتوماتیک

محسن زایری پور،مدیر تولید جاوید فلز در مورد محصولات تولیدی خود و رنج قیمت آن به پیام ساختمان گفت: شرکت ما اولین و تنها تولیدکننده پروفیل گالوانیزه در جنوب کشور است که در زمینه تولید پروفیل های تقویتی در و پنجره «یو پی وی سی» فعالیت دارد. وی افزود: محصولات ما با مقطع 5/2 تا 5/5 در لبه ها متغیر است و این محصولات تمام مزیت های یک پروفیل گالوانیزه با کیفیت را دارد. ضمن اینکه تمام این محصولات با دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته می شود.زایری پور رنج قیمت پروفیل های گالوانیزه را از 1500 تومان تا 3300 تومان در هر متر عنوان کرد .

پروفیلی با ضخامت، شکل و سایز متفاوت

علی صابونچی، مدیر شرکت آریا نوین در مورد محصولات این شرکت گفت: شرکت ما تولید کننده و عرضه کننده انواع پروفیل گالوانیزه و تسمه لولا در سایزهای مختلف می باشد وی افزود: به منظور مقاوم سازی و تقویت در و پنجره های «یو پی وی سی» از پروفیل های گالوانیزه با ضخامت و شکل و سایز متفاوت در داخل پروفیل ها استفاده میشود. صابونچی ادامه داد: ضخامت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر شروع شده و بر اساس نیاز تا ضخامت 2 میلیمتر نیز میرسد . نوع معمول آن ضخامت 1.25 میلیمتر است که در بیشتر درها و پنجره ها به کارمی رود. وی رنج قیمت هر متر گالوانیزه پنجره را 2000تومان عنوان کرد.

شش نوع ورق گالوانیزه در ایران

احمدی، فعال ساختمانی در مورد برند گروه صنعتی کاروین گفت: این شرکت تولیدکننده انواع پنجره های مدرن «یو پی وی سی» با استفاده از مرغوب ترین پروفیل های ایرانی، ترک و آلمانی و به کارگیری پروفیل چهار کاناله و پنج کاناله با مارک ویستابست (VISTA BEST) آورتا (AVERTA) پرولاین(Proline) و تاروس(Taurus) ترک می باشد . وی کیفیت محصولات این برند را عالی ارزیابی کرد و گفت: این برند دارای عمر طولانی با قیمت بسیار مناسب است .

احمدی ادامه داد: در اصل کاربرد این تقویت کننده ها چیزی نیست غیر از ورود ورق گالوانیزه به داخل دستگاه مورد نظر و تغییر فرم آن مثلاً به شکل U اما برای تبدیل پروفیل گالوانیزه که به عنوان تقویت کننده در داخل در و پنجره های «یو پی وی سی» استفاده می شود ، بیشتر از شش نوع ورق گالوانیزه در ایران وجود ندارد که شامل ورق های گالوانیزه فولاد مبارکه، شهرکرد، قزوین و کرمان از تولیدات داخلی و محصولات ازبک و چینی از بازار واردات است.

قیمت کمتر برای سفارش های بالا

یکی از تولیدکنندگان پروفیل گالوانیزه شرکت تجهیز صنعت دایان است . بابک بنی عامریان کارشناس فروش این شرکت به خبرنگار پیام ساختمان گفت: علاوه بر استاندارد بودن تمام تولیدات شرکت ، تحویل محصولاتی مانند چهاروجهی چاک دار ، قوطی گالوانیزه، L گالوانیزه یا همان نبشی، U گالوانیزه وG گالوانیزه بسیار سریع و برای مقادیر بالا کمتر از سه روز انجام میشود. وی افزود: البته سفارش های بالای ده تن قیمت پایه کمتری نیز دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 198

فهرست مطالب شماره 198

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×