menu

ثبت آگهی رایگان

11 میلیون واحد مسکونی در کشور فاقد اسکلت استاندارد است

11-میلیون-واحد-مسکونی-در-کشور-فاقد-اسکلت-استاندارد-است

رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر 20 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود 9 میلیون اسکلت بتونی و 11 میلیون فاقد اسکلت استاندارد است.
علی بیت الهی در حاشیه کنفرانس بین المللی زلزله، مدیریت بحران، احیا و بازسازی در قزوین اظهار داشت: کشور ایران یک کشور زلزله خیز است که در اغلب نقاط کشور هسته های شهری در جوار گسل های بزرگ و لرزه خیز قرار دارد.
وی افزود: یکی از اصلی ترین معضلاتی که موجب عدم توانایی ما در مقابله با زلزله می شود، برخوردار نبودن ساختمان های حاضر از کیفیت مطلوب و عدم وجود نظارت مطلوب در این زمینه است.
سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابنیه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری بیان کرد: حضور در جوار گسل های بزرگ، ساختمان سازی نامطلوب و تجمع جمعیت در نقاط زلزله خیزی همچون تهران موجب افزایش خطر زلزله در ایران و افزایش خطر جانی و مالی این واقعه می شود.
بیت الهی مطرح کرد: یکی از مؤثرترین راه های مقابله با زلزله افزایش مطالبه در این زمینه و آمادگی هرچه بیشتر برای پیشگیری از خسارت های ناشی از آن است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 20 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود 9 میلیون اسکلت بتونی و 11 میلیون فاقد اسکلت استاندارد است.
سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابنیه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری افزود: استان تهران بیشترین تعداد واحد ساختمانی با وجود وسعت کوچک آن نسبت به سایر استان ها را داراست که این یک زنگ هشدار برای مسؤولان به شمار می رود.
بیت الهی مطرح کرد: خوشبختانه از سال 45 اقدامات مطلوبی در زمینه افزایش کیفیت ساختمان ها و آمادگی برای مقابله با زلزله شده است.
وی بیان کرد: افزایش آمارگیری ها، افزایش نظارت و افزایش ساختمان های اسکلت دار از جمله اقدامات انجام شده در زمینه افزایش کیفیت ساختمان ها و آمادگی برای مقابله با زلزله است.
سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابنیه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری عنوان کرد: برخلاف پیشرفت های بسیاری که در سازه های ساختمانی داشتیم، خطر زمین لرزه در کشور بسیار بالا رفته و عواملی چون شتاب و گرادیان تندی بالای موجود در کشور و واحد های مسکونی آسیب پذیر بسیار، سبب افزایش خطرهای جانی و مالی در این زمینه شده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×