menu

ثبت آگهی رایگان

تعمیر و نگهداری پارکت

تعمیر-و-نگهداری-پارکت

نکاتی درباره مراحل نصب پارکت ، تعمیر و بازسازی پارکت چوبی، انتخاب رنگ و چیدمان پارکت

مراحل نصب پارکت:

با رعایت موارد زیر به راحتی می توانید خودتان پارکت را نصب کنید. رعایت این موارد باعث افزایش عمر پارکت و کیفیت نصب آن می شود.

آماده سازی محیط: در ابتدا باید محیط را برای چسباندن پارکت آماده کنیم. محل نصب پارکت باید کاملا مسطح باشد و از هرگونه گرد و غبار و ناخالصی هایی که مانع چسبیدن پارکت به سطح شوند پاک شود. همچنین باید کاملا خشک و عاری از رطوبت باشد.

همسان سازی شرایط: مواد در دماهای مختلف منبسط یا منقبض می شوند. درصورتی که پارکت ها را بلافاصله بعد از اینکه وارد محیط شدند بچسبانید پس از گذشت مدتی که با محیط هم دما شدند تغییر اندازه می دهند. این تغییرات هرچند جزیی می باشد ولی ممکن است در اثر انقباض باعث ایجاد فاصله بین قطعات و یا در اثر انبساط دچار بادکردگی شوند. لذا پیش نهاد می شود ابتدا چند ساعتی پارکت ها را در محیط قرار دهید تا با محیط هم دما شوند و تغییرات فیزیکی آن به حداقل برسد.

لیست تولید کنندگان و فرشندگان پارکت پارکت یا لمینت ، کدام کفپوش بهتر است؟ برای شستشوی کفپوش پی وی سی، از بخارشور استفاده نکنید!

انتخاب رنگ و چیدمان

انتخاب-رنگ-پارکت

در انتخاب رنگ و طرح پارکت دقت لازم را داشته باشید. پیشنهاد می شود متناسب با رنگ دیوارها یا تم اصلی کاغذ دیواری خود رنگ پارکت را انتخاب کنید.

جهت و چیدمانی که برای پارکت ها انتخاب می کنید بسیار مهم می باشد و در جلوه و زیبایی آن تاثیر مستقیم دارد. این کار یک تخصص است و نیاز به افراد خبره در دکوراسیون دارد ولی با در نظر گرفتن بعضی از نکات و دیدن نمونه کارهای انجام شده تا حدودی قابل انجام می باشد.

جهت انتخاب جهت پارکت در اتاق هایی که طول و عرض برابری دارند جهت نور را درنظر بگیرد ولی در اتاق هایی که طول و عرض برابری ندارند جهت پارکت ها را در جهت دیوارهای طولانی تر انتخاب کنید. همیشه یک دیوار که طول بیشتری دارد و از همه صاف تر است را انتخاب و کار را هماهنگ با آن جلو ببرید. پارکت را با کمی فاصله از دیوار شروع کنید. بین نیم تا یک سانتیمتر مناسب می باشد.

یکی از چیدمان های مرسوم پله ای می باشد. برای این کار طول یک تایل را به صورت فرضی به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. اولین تایل را به صورت کامل کار می کنیم. تایل کناری آن با طول سه چهارم طول ، تایل بعدی با طول نصف تایل و تایل چهارم را با طول یک سوم تایل کار می کنیم. و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ردیف اول کامل شود. ردیف دوم را با یک تایل به طول سه چهارم شروع می کنیم. بعد از آن به ترتیب از تایل یک دوم ، تایل یک سوم و تایل کامل. به همین صورت تا انتهای ردیف دوم را پر می کنیم. ردیف سوم را با یک تایل یک دوم و ردیف چهارم را با یک تایل یک سوم شروع می کنیم و ترتیب را تا انتهای هر ردیف رعایت می کنیم. این الگو را تا انتهای ادامه می دهیم.

بازسازی و ترمیم پارکت

ساب-زدن-پارکت

ویژگی منحصر به فرد پارکت قابلیت بازسازی آن می باشد. در مرحله اول باید قطعاتی از پارکت که نیاز به ترمیم دارند را شناسایی کرد. معمولا درهنگام راه رفتن روی پارکت و یا با ضربه زدن به آن قطعات آسیب دیده صدایی متفاوت از سایر قطعات منعکس می کنند. اگر قطعه ای از پارکت صدایی شبیه صدای پوکی بدهد معیوب بوده و نیاز به بازسازی دارد. عملیات بازسازی پارکت تخصصی می باشد و بهتر از متخصصین کمک گرفت. به هر حال نکاتی را در ترمیم پارکت باید در نظر گرفت. ابتدا سطح زیرین پارکت باید کاملا صاف و تراز باشد. می بایست سطح از هرگونه مواد شیمیایی (باقیمانده چسب های قبلی) و اجسامی که مانع چسبیدن درست پارکت به سطح شود پاک شود. کل سطح زیرین باید چسب مخصوص به صورت یکنواخت آغشته شود. برای این کار از وسیله ای مخصوص که دارای شیارهایی می باشد استفاده می شود. پس از چسباندن پارکت جدید باید سطح آن با قطعات کناری از نظر پستی و بلندی یکنواخت شود که به آن ساب زدن پارکت گفته می شود. قبل از شروع به ساب زدن می بایست واکس کفپوش پارکت برطرف شود. درغیراین صورت به دستگاه ساب زنی آسیب وارد می شود. برای این کار می توان از موادی استفاده کرد که واکس را از سطح پارکت پاک می کنند. در هربار ساب زدن پارکت مقداری از سطح آن ساییده می شود که با توجه به میزان خط و خش سطح پارکت این مقدار توسط متخصص تنظیم می شود. برای محل هایی که دستگاه ساب معمولی به آن دسترسی ندارد از دستگاه دیگری استفاده می شود. معمولا گوشه های اتاق ، زوایای خاص زیر رادیاتور ها و پله ها از مواردی هستند که با دستگاه معمولی قابل ساب زدن نمی باشند. یک مرحله سنباده زنی نهایی برای یکنواخت کردن سطح پارکت انجام می شود. در زمان ساب زدن و لایه برداری سطح پارکت براده هایی به وجود می آیند که از آنها به عنوان پرکننده فاصله ها بین قطعات پارکت چوبی استفاده می شود.

ساب-زدن-پارکت-2 لیست تولید کنندگان و فرشندگان پارکت پارکت یا لمینت ، کدام کفپوش بهتر است؟ برای شستشوی کفپوش پی وی سی، از بخارشور استفاده نکنید!

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×