menu

ثبت آگهی رایگان

کفپوش لمینت

کفپوش-لمینت

کفپوش لمینت کفپوش های لمینت یا پارکت نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارند. این محصولات ابتدا به برخی از ساختمان های بزرگ کشوری سپس به خانه های اشرافی و کم کم به خانه مردم عادی ایران راه یافت. موزه سعدآباد، کاخ مرمر، کاخ گلستان، شرکت نفت آبادان و هتل رامسر، اولین مکان هایی بودند که برای پوشش کفشان از پارکت استفاده شد.

لمینت، نسل جدید کفپوش های ساختمانی است که نسبت به پارکت دوام بیشتری داشته و به راحتی و بدون نیاز به چسب در فضای داخلی روی زمین نصب می شود و برای محیط های اداری و خانه های مسکونی قابل استفاده است. در حال حاضر نیز کفپوش لمینت طرفداران خاص خود را دارد.

بورس کفپوش

بورس انواع کفپوش ها با برندهای مختلف در خیابان سهروردی، خیابان شیراز و پل چوبی قرار دارد که می توانید در آنجا محصولات مناسب خود را با انواع و اقسام قیمت ها بیابید.

کفپوش لمینت طرفدار دارد

بقایی، مدیرعامل وستا پارکت درباره پارکت های تمام چوب به خبرنگار پیام ساختمان گفت : پارکت های تمام چوب از پارکت های لمینت که در آن از مواد شیمیایی استفاده شده بهتر است اما قیمت آن هم گران تر است. وی با بیان اینکه انواع پارکت های تمام چوب از کشورهای ترکیه، چین و آلمان وارد می شود، گفت : و این واردات بستگی به کیفیت لیمنت دارد . اگر جنس چوب داخل کفپوش لمینت یا پارکت اچ دی اف و فشرده تر باشد قیمت آن نیز گران تر است.

بقایی درباره بازار کفپوش لیمنت افزود : در حال حاضر بازار کفپوش لمینت رونق ندارد و در رکود به سر می برد اما در بین پارکت ها، پارکت لمینت طرفداران بیشتری دارد چون قیمت آن کمتر است. تنوع رنگ آن هم بیشتر است که باعث شد فروش آن بیشتر شود. وی درباره قیمت کفپوش لمینت در بازار تبریز اظهار داشت : قیمت کفپوش ترک در بازار تبریز کمتر است چون اکثر واردکنندگان کفپوش لمینت از ترکیه تبریزی هستند.

لمینت ضد آب و عایق

در این خصوص هاشمی، واردکننده دیگری به خبرنگار پیام ساختمان گفت : استقبال از محصولات ترک نسبت به محصولات ایرانی و چینی بهتر است. البته محصولات سوییسی، کانادایی، آلمانی و سایر برندهای اروپایی نیز در این بازار وجود دارند که کیفیت و قیمت بیشتری دارند. هاشمی درباره برندهای معتبر در این بازار نیز بیان کرد : برند پلی ترکیه از همه برندها معتبرتر است. این واردکننده با اشاره به مزایای پارکت گفت : پارکت های تمام چوب موریانه می گیرند اما لیمنت این گونه نیست، لمینت ضد آب و عایق است.

وی افزود : پارکت ها بعد از نصب قابلیت جابه جایی بدون خرابی را داشته و در مقایسه با سنگ و سرامیک، قیمت بسیار مناسبی دارند؛ همچنین برای سبک سازی ساختمان، پارکت لمینت، به عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی در نظر گرفته می شود. در ضمن بزرگ ترین حسن لمینت، سرعت نصب آن است.هاشمی تأکید کرد : لمینت صد درصد موردتوجه انبوه سازان و سازندگان مسکن و مصرف کنندگان خانگی است.

مزایا و معایب لمینت

محمدخانی، کارشناس پارکت درباره مزایای این محصول به خبرنگار پیام ساختمان گفت : این کفپوش مدرن، مقاومت زیادی در برابر عوامل خارجی دارد. رنگ و شکل این نوع کفپوش دوام قابل توجهی دارد. وی با بیان اینکه لمینت ها بسیار در برابر اشعه ماوراءبنفش مقاومند، تأکید کرد : بنابراین اگر بخشی از فضای منزل شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد این کفپوش انتخاب مناسبی محسوب می شود.

محمدخانی افزود : خیلی از مردم تصور می کنند که استفاده از پارکت لمینت بسیار گران است و به همین دلیل از محصولات دیگری استفاده می کنند. درصورتی که پارکت لمینت گران نیست. از طرفی پارکت لمینت بسیار بادوام تر از کفپوش های دیگر است. همچنین رنگ بندی و طرح های مختلف پارکت ها باعث شده که هر محیطی را می توان متناسب با آن طراحی کرد.

وی اظهار کرد : کسانی که مجبور به تمیز کردن کف هر روز یا روزی چند بار باشند، اگر پوشش کف خانه پارکت لمینت باشد نگهداری و تمیز کردن آن بسیار راحت تر از مراقبت دائمی از فرش است. اما نکته آخر اینکه در هنگام خرید پارکت لمینت حتماً به کیفیت پارکت و ضمانت نامه محصول توجه فرمایید.

بهترین جنس پارکت

یکی از کارشناسان فروش شرکت تیراژه هارمونی درباره جنس پارکت گفت : جنس چوب پارکت ممکن است گردو (قهوه ای مایل به سیاه)، راش (چوبی با طرح شیار) یا بلوط باشد. ممتازترین و زیباترین نوع چوب پارکت، چوب بلوط است که رنگ طلایی اش می تواند زیبایی خاصی به تمام خانه ها بدهد.

مزایای لمینت ها

پهلوان، کارشناس فروش شرکت آرتا درباره مزایای استفاده از لمینت ها به خبرنگار پیام ساختمان گفت : لمینت ها به صورت پازل در هم قرارگرفته و به کف چسبیده نمی شوند. وی ادامه داد : چون در نصب پارکت از چسب استفاده نمی شود می توان آن را به راحتی جمع آوری و به محل دیگری برد. برندهای معتبر به گفته اکثر کارشناسان لمینت شامل پارکت لمینت کرنوتکس، رنو سوئیس، بوندمایر، آریزونا، باراباس، فلورپن و آرتا از جمله بهترین برندهای بازار هستند.

گفتنی است برخی دیگر از پارکت ها ساخت ایران و تحت لیسانس بلژیک هستند که قیمت آنها بسیار ارزان است. البته برخی از لمینت های ترکیه ای از نوع آلمانی ارزان تر است. تفاوت لمینت ها حاجی خانی کارشناس پارکت درباره لمینت های مختلف گفت : لمینت با ضخامت 6، 10.8، 12 و 15 وجود دارد، هرچه ضخامت لمینت ها کمتر باشد قیمت آنها ارزان تر و مسلماً مقاومت آنها نیز کمتر است.

لمینت هایی که ضخامت کمتری دارند، برای مکان هایی کم تردد مناسب هستند و برای مکان هایی که رفت وآمد زیاد است مانند نمایشگاه ها از لمینت های با ضخامت بالا استفاده می شود.

نظر مصرف کنندگان

محسنی که برای خرید به خیابان سهروردی آمده بود، به خبرنگار ما گفت : من ترجیح می دهم ازکفپوش پارکت برای منزل خود استفاده کنم چون هم قیمت آن بهتر است هم برای نصب آن نیاز به تغییرات چندانی در خانه نیست.

برآورد هزینه لمینت برای متراژ 50 متری

برای استفاده از لمینت در متراژ 50 متری به 50 متر لمینت و 50 متر فوم نیاز است که با فرض آنکه بخواهند لمینت 35 هزار تومانی و فوم هزار تومانی را استفاده کنند قیمت حاصل یک میلیون و 800 هزار تومان می شود و باید هزینه 50 متر نصب را نیز که معادل 100 هزار تومان است با آن جمع کرده که معادل یک میلیون و 900 هزار تومان می شود. اگر شخصی لمینت 150 هزار تومانی و فوم سه هزار تومانی را انتخاب کرده باشد، هزینه مواد اولیه هفت میلیون و 650 هزار تومان است که با 100 هزار تومان هزینه نصب، هزینه کل هفت میلیون و 750 هزار تومان می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 232

فهرست مطالب شماره 232

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×