menu

ثبت آگهی رایگان

صادرات به گرجستان

صادرات-به-گرجستان

اقامت در گرجستان از طرق مختلفی امکان پذیر است که یکی از راههای امن سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری در بخش مسکن گرجستان سرمایه را در مدت زمان کوتاهی باز میگرداند و اگر دقت کافی به خرج داده شود می تواند سود قابل ملاحظه ای را نیز برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

سرمایه گذاری در گرجستان در عرصه مسکن و ساختمان گرجستان به سه بخش دسته بندی می شود که عبارتند از ساختمان سازی و نوسازی بافت های قدیمی و مرمت و بازسازی بافت های قدیمی. در بخش ساختمان سازی زمینی که آماده است از سوی سرمایه گذاران خریداری می شود و پس از دریافت مجوزهای مورد نیاز عملیات ساختمان سازی ساخته خواهد شد.

زمانی که در بخش نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی سرمایه گذاری شود افراد سرمایه گذار بافت های قدیمی شهر را که به طور کامل آسیب دیده و یا حتی تخریب شده اند را با استفاده از نقشه ای جدید از نو می سازند و ساختمان جدیدی آماده می شود. در بخش مرمت و بازسازی نیز سرمایه گذاران نقشه ساختمان را به حالت اولیه خود ثابت نگه می دارند و تنها در خصوص ظاهر و بخش درونی ساختمان اقدام به انجام کارهای مرمت و بازسازی می کنند و به این ترتیب ساختمان با نقشه قدیمی خود حالت تازه ای را پیدا می کند.

سرمایه گذاری در عرصه مسکن و ساختمان گرجستان به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن و مطمئن شناخته می شود که در صورت رعایت اصول ساختمان سازی می تواند به میزان 60 تا 100 درصد سودآوری داشته باشد و در مدت زمان کوتاهی سرمایه اولیه را بازمیگرداند.

دولت گرجستان برای اینکه بتواند شرایط و وضعیت موجود در عرصه ساخت و ساز را بهتر کند اصلاحاتی را در قوانین دریافت مجوز ساخت و ساز ایجاد کرده است که موجب می شود افراد خارجی در این بخش سرمایه گذاری راحت تری داشته باشند.

برای سرمایه گذاری در صنعت مسکن و ساختمان گرجستان باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در کار خود به موفقیت دست پیدا کنید. در ادامه برخی از این نکات مهم را عنوان خواهیم کرد که موجب می شود در کار خود نتیجه خوبی را به دست بیاورید.

اهمیت داشتن تجربه کافی در امر ساخت و ساز در گرجستان

فعالیت در عرصه ساختمان سازی در کشور گرجستان نسبت به دیگر کشورها تفاوت دارد و همین مساله نشان می دهد که در این عرصه از تجربه خوبی برخوردار باشید تا بتوانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. چنانچه در این زمینه تجربه کافی ندارید بهتر است با کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت نمایید تا سرمایه خود را از دست ندهید.

در خصوص انجام سرمایه گذاری در عرصه مسکن و ساختمان باید سرمایه لازم فراهم باشد. با داشتن سرمایه اندک و کم نمی توان در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی انجام داده و یا کار خود را به شکل پیش فروش به پیش راند. اگر سرمایه کافی در این زمینه فراهم نباشد در بسیاری از موارد افراد دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

در کشور گرجستان افراد بسیار کمی در زمینه های مختلف دارای تخصص هستند و نیروی متخصص در این کشور بسیار اندک می باشد. اگر قصد سرمایه گذاری در عرصه مسکن و ساختمان سازی را دارید و یا دریافت اقامت گرجستان حتما در خصوص انتخاب نیروهای پیمانکاری دقت بسیاری داشته باشید تا بتوانید در زمان معین پروژه های خود را به اتمام برسانید؛ در صورت عدم توجه به این مساله دچار مشکلات بسیاری خواهید شد و قادر به تکمیل پروژه خود در زمان مشخصی نخواهید بود

با توجه به شرایط خاص گرجستان و مخصوصا شهر تفلیس شرایط ساخت و ساز را به صورت سودآورترین کسب و کار در این کشور خوش آب وهوا وبا امنیت سرمایه گذاری بالا قرار داده است.به گونه ای که هر متر مربع آپارتمان تمام کار در جای نسبتا خوب تفلیس به قیمتی معادل 1200 تا 1600 دلارآمریکا به فروش می رسد.نرخ بالای اجاره بها در این کشور آسیایی اروپایی باعث شده است که با وجود رکود بازار در بخش املاک در کشورهای همسایه گرجستان، هنوز بخش املاک به عنوان اولین و با ثباترین بخش برای سرمایه گذاری برای طیف وسیعی از مردم مورد انتخاب و سرمایه گذاری قرار می گیرد.

سرمایه گذاری سودبخش در گرجستان

چند مورد سرمایه گذاری در گرجستان را میتوان نام برد که اخیرا سود بخش بوده و شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی دارند مانند :

صنعت گردشگری ،صنعت ساختمان، صنایع کشاورزی و دامپروری وصنعت بازیافت

دولت گرجستان خدمات بهتری به سرمایه گذاران میدهد و شرایط سودمندتری در جامعه گرجستان دارند. یکی از بی خطر ترین سرمایه گذاری ها در گرجستان ، سرمایه گذاری در صنعت ساختمان گرجستان است ضمن داشتن دوره بازگشت سرمایه پایین، در صورتی که سنجیده عمل شود سود قابل توجهی هم خواهد داشت و حتی به ازای هر مترمربع ساخت می تواند دو تا 2٫5 برابر اصل سرمایه سود داشته باشد.

ساختمان سازی :

در این حالت قطعه زمینی آماده خریداری می شود و پس از اخذ مجوزهای لازم، ساختمان موردنظر ساخته و آماده می شود.

نوسازی بافت های فرسوده :

: در این حالت بافت های فرسوده شهری کاملا تخریب شده و با نقشه ای جدید ساختمان مجددا ساخته و آماده می شود.

مرمت و بازسازی بافت های فرسوده :

در این حالت نقشه ساختمان ثابت باقی می ماند و فقط نمای داخلی و بیرونی ساختمان مرمت و بازسازی می شوند. دولت گرجستان برای بهبود شرایط ساخت و ساز اقدام به اصلاح قانون اخذ مجوز ساخت و ساز گرجستان را نموده است.

با در نظر گرفتن اصلاح قانون مجوز ساخت و ساز در گرجستان یکی از بی خطرترین سرمایه گذاری ها در گرجستان ، سرمایه گذاری در صنعت ساختمان سازی است، که با بررسی و بازاریابی دقیق فعالیت در این بخش سود قابل توجه خواهد داشت.مثال:

محل اجرای پروژه : منطقه نوتسوبیدزه پلاتو تفلیس ، آغاز پروژه : اول بهمن 1395 خورشیدی ، اتمام پروژه : اواخر مهر 1396 خورشیدی ، در 13 واحد مسکونی و 5 طبقه ، 1250 مترمربع بنای مفید ، کل پرداختی بابت زمین پروژه به متراژ 687 متر مبلغ 89000 دلار آمریکا ، تمام شده هر مترمربع سفید (White ) با مصالح خوب 250 دلار آمریکا ، فروش هر مترمربع 650 تا 750 دلار آمریکا

در امورات مربوط به ساخت و ساز بایستی سرمایه گذاری مناسبی انجام شود ، بنابراین با سرمایه کم نمی توان به صورت پیش فروش کارها را جلو برد و قطعا در صورت نبود سرمایه لازم در جایی که فکرش را نمی کنید دچار مشکلات اساسی می شوید.

اما سوال اساسی این خواهد بود و جنابعالی نیز میبایست آنرا به سرمایه گذاران بفرمایید و آن اینکه سود ساخت و ساز در گرجستان چقدر است؟ آیا سود این کار به نسبت کشورهای دیگر در گرجستان بیشتر است؟

سود ساخت و ساز در گرجستان در حال حاضر و باتوجه به مطالعات میدا نی ما در شرکت گلدن ریورز ، به نسبت کشور ایران و کل کشورهای خاورمیانه بسیار بیشتر است.

در کشور گرجستان مصالح ساختمانی از درجه یک تا درجه سه موجود است که بیشتر مصالح ساختمانی بکار گرفته شده در گرجستان از کشورهای ایران ، ترکیه ، روسیه و ایتالیا وارد می شوند. هر چند در این بین مصالح ساختمانی ایرانی دارای کیفیت بسیار بالاتر و قیمت مناسب تر نسبت به سایر رقبای خودش است.

هزینه ساخت و ساز در گرجستان

چقدر سرمایه جهت ساختمان سازی در گرجستان نیاز است؟

حداقل هزینه ساخت و ساز در گرجستان برای شروع از 200 هزار دلار آمریکا شروع می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×