menu

ثبت آگهی رایگان

خانه ارزان در گرجستان

گروه بازار مسکن: گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. مردم بومی گرجستان، گرجی مسیحی ارتدوکس و پیرو کلیسای ارتدوکس گرجی هستند. گرجیها به زبان گرجی سخن میگویند که زبان رسمی کشور گرجستان بوده و با الفبای گرجی نوشته میشود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان میباشد.

پیشینه زندگی انسان در گرجستان به یک میلیون و هشت صد هزار سال پیش میرسد که گروهی از انسان های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن میزیسته اند. در دوره قاجاریه، طی عهدنامه گلستان، ایالت های شرقی گرجستان (که تحت حکومت ایران بود) از ایران جداشده و در کنار ایالت های غربی گرجستان (که تحت حکومت ایران نبود)، به عنوان یک کشور کم رسمیت، تحت الحمایه روسیه شد. در سال 1801 میلادی، روسیه، گرجستان را به عنوان یکی از فرمانداریهای خود اعلام نمود و رژیم تزاری در گرجستان برقرار شد. گرجستان پس از انقلاب اکتبر روسیه در سال 1917 اعلام استقلال کرد، اما ارتش سرخ شوروی در سال 1921 میلادی (1300 شمسی) به گرجستان حمله کرده و به مدت 70 سال، گرجستان یکی از جمهوریهای شوروی بود تا اینکه در سال 1991 میلادی (1370 شمسی)، به استقلال رسمی رسید.

مسکن در گرجستان

چندین شرکت ساختمانی در تفلیس آپارتمان های نوساز را به متقاضیان عرضه میکنند و قیمت ها نیز متفاوت است.قیمت واحدهای مسکونی در گرجستان به طورمعمول بر پایه دلار آمریکا محاسبه میشود. در منطقه سابورتالو قیمت آپارتمان های این شرکت متری 850 تا 900 دلار میباشد. در منطقه ارتاچالا قیمت هر مترمربع 500 تا 700 دلار، در اولاباری 600 تا 700 دلار و در واکه از 1500 تا 2500 دلار می باشد. همچنین قیمت هر متر مربع در دیدی دیقومی 515 دلار و در سامگوری 480 دلار است.

راه های خرید مسکن

احمدرضا کیانی ، فعال گردشگری در مورد راهکارهای تأمین مسکن درگرجستان به پیام ساختمان گفت: بانک های گرجستان برای خرید مسکن وام پرداخت میکنند.یعنی چنانچه در گرجستان شاغل باشید و حداقل درآمد ماهانه شما 1200 لاری (واحد پول گرجستان) باشد ممکن است تا 100 درصد قیمت آپارتمان را بتوانید وام بگیرید. در غیر این صورت تا حداکثر 80 درصد قیمت آپارتمان ممکن است به شما وام پرداخت شود. وی افزود: حداقل دوره بازپرداخت وام مسکن در گرجستان 6 ماه و حداکثر 10 سال میباشد. اگر نرخ بهره وام دریافتی به دلار باشد و مدت بازپرداخت 5 سال یا کمتر، 16 درصد محاسبه میشود و برای دوره های طولانیتر نرخ بهره از 13 تا 25 درصد محاسبه میشود. اگر وام دریافتی از بانک به لاری باشد نرخ بهره حداقل 16 درصد خواهد بود و تا 19 درصد هم ممکن است برسد.

شهری دیدنی باقیمت های متعادل

مریم تاجوندی ، فعال گردشگری در مورد قیمت مسکن در برخی از شهرهای گرجستان به خبرنگار ما گفت: شهر تفلیس قدیم شامل خیابان های سنگفرش شده ، رستوران های سنتی و مدرن ، کافیشاپ ها و مناطق تاریخی و دیدنی میباشد و یکی از بهترین مناطق تفلیس منطقه ای است که از میدان لیبرتی تا میدان اروپا را شامل میشود و قلعه تاریخی نارین قلعه ، حمام شاه عباسی، مسجد قدیمی و … در این منطقه قرار دارد . وی افزود: قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تفلیس بسته به مکان و ویژگیهای آپارتمان از 400 تا 3000دلار یا به عبارتی از 1میلیون و 200هزار تومان تا 6 میلیون تومان متغیر است.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: تفلیس یکی از ارزان ترین شهرهای قفقاز محسوب میشود و قیمت ها در این شهر همواره متعادل است .به عنوان مثال قیمت مسکن در کرتسانیسی و ارتاچالا از 1میلیون و 500هزارتا 2میلیون و 700هزار تومان است .

آپارتمان های زیبا با حداکثر امکانات

نادره گل مرادی ، فعال حوزه گردشگری در مورد قیمت مسکن در گرجستان به پیام ساختمان گفت: قیمت هر مترمربع مسکن در کشور گرجستان از 300دلار تا 3000دلار است.البته دراین بین ممکن است پیشنهادهای ارزان یا گران تر نیز ارائه شود که این موارد شامل آپارتمان های بسیار زیبا با حداکثر امکانات است . وی افزود: منطقه نادزالادوی ازلحاظ وسعت یکی از بزرگ ترین مناطق تفلیس است که از شمال به موخیانی ، تمقا و دیقومی محدود ، از غرب به دیدوبه، از جنوب به چوگورتی و ایسانی و از شرق به لیلو محدود می شود. رنج قیمت مسکن در این منطقه از 400تا 1200دلار است یعنی هر مترمربع 1 میلیون و 200 هزارتا 4میلیون تومان. گلمرادی ادامه داد: گلدانی یکی دیگر از مناطق حاشیه شمالی تفلیس محسوب میشود که رنج قیمت در این منطقه نیز از 500تا 850دلار متغیر است یعنی یک واحد 60متری دوخوابه در بهترین منطقه گلدانی 150 میلیون تومان قیمت دارد.

این فعال حوزه گردشگری تصریح کرد: البته در گرجستان بیشتر خانه ها مبله هستند و هال و اتاق پذیرایی نیز اتاق محسوب میشود، مثلاً اگر یک خانه یک اتاق و یک هال داشته باشد آن را دو اتاق حساب میکنند. گلمرادی در مورد قیمت مسکن در ایسانی گفت:ایسانی منطقه ای متوسط و معمولی به حساب میآید و به واسطه نزدیک بودن ایستگاه های مترو ( ایسانی و آولاباری ) جای بدی برای زندگی نیست .هر مترمربع مسکن در ایسانی از 2میلیون تا 3میلیون تومان معامله میشود.این منطقه به مراکز توریستی مثل کلیسای سامبا و متخی نیز دسترسی خوبی دارد.

همچنین منطقه سامگوری نیز به ایستگاه مترو دسترسی دارد و تقریباً هم قیمت با ایسانی است . وی ادامه داد: دیدوبه یکی از مناطق مرکزی شهر تفلیس محسوب می شود که به مترو و ایستگاه های اتوبوس درون شهری و برون شهری ، خیابان مرجانیشویلی و میدان واگزال نیز دسترسی خوبی دارد.در کل منطقه شیکی محسوب نمیشود اما دسترسی خوبی به سایر مناطق تفلیس دارد. قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دیقومی و دیدوبه از 2میلیون تا 2میلیون و 200 هزارتومان است.همچنین منطقه چاگورتی نیز در مرکز شهر واقع شده اما دسترسی آن به مترو و اتوبوس مانند دیدوبه نیست و قیمت مسکن آن همانند دیدوبه است . نادره گل مرادی با اشاره به اینکه منطقه واگه و سابورتالو در غرب تفلیس یکی از محلات جدید سازو متوسط به بالای این شهر است که نسبت به سایر مناطق از امکانات بسیار خوبی برخوردار است،گفت: این منطقه یکی از مناطق بسیار خوب تفلیس برای زندگی محسوب میشود که سفارت جمهوری اسلامی ایران و یک مجموعه ورزشی بزرگ نیز در این منطقه قرار دارد.از مهم ترین خیابان های این منطقه چاچاوادزه میباشد که تعداد زیادی از دانشگاه های تفلیس در این خیابان واقع شده است.وی در مورد رنج قیمت در این منطقه گفت: هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه تا 9 میلیون تومان هم خریدوفروش می شود.. آپارتمان های اجاره ای در گرجستان در جدول زیر مشخصات و قیمت آپارتمان های اجاره ای برای یک شب ،به تفکیک آمده است. توجه داشته باشید که قیمت آپارتمان ها بر اساس تعداد نفرات و در زمان های خاص میتواند تغییر کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 191

فهرست مطالب شماره 191

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×