menu

ثبت آگهی رایگان

کاشی و سرامیک

کاشی-و-سرامیک

کاشی و سرامیک

گروه معماری و دکوراسیون:برخلاف اکثر مصالح ساختمانی که همواره در سال های اخیر با رشد قیمت مواجه بوده و تا حدود زیادی در افزایش قیمت مسکن نقش داشته اند، کاشی و سرامیک از معدود مصالحی هستند که طی این چند سال افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه نکرده اند و از حدود پنج سال پیش شاهد ثبات قیمت نسبی در بازار این دو کالا هستیم.عوامل مختلفی را می توان در ثبات نسبی بازار کاشی و سرامیک موثر دانست.به گفته فعالان بازار مصالح ساختمانی، مهم ترین عاملی که مانع افزایش قیمت کاشی و سرامیک در این سال ها شده، افزایش روزافزون تولیدکنندگان این کالاها در سطح کشور است. در واقع عرضه زیاد و رقابتی بودن بازار از افزایش قیمت بیش از حد کاشی و سرامیک جلوگیری کرده است.افزایش تولید این کالا در کشور موجب شده که نیاز به واردات کاشی از خارج به شدت کاهش یابد و اکنون برخلاف سال های گذشته کمتر شاهد حضور محصولات خارجی در این بازار باشیم. در ادامه سلسله مطالب کالای برتر، در این شماره از نشریه به بررسی بازار کاشی و سرامیک می پردازیم ، با این توضیح که مطالب ارائه شده نظرات تولیدکنندگان و فروشندگان بوده و پیام ساختمان از چاپ نظرات موافقان و مخالفان استقبال می کند:

سرانه مصرف کاشی در ایران کم است

احمد پیمانی، کارشناس صنایع با اشاره به اینکه سرانه مصرف کاشی و سرامیک مردم ایران 3/1متر در مقابل 5 متر مصرف مردم اروپاست ،به پیام ساختمان گفت:در اغلب کشورهای دنیا، برای نصب کاشی و سرامیک از چسب استفاده می کنند و به همین علت تعویض آنها به راحتی صورت می گیرد و پردردسر و پرهزینه نیست، اما در ایران برای نصب کاشی و سرامیک از سیمان استفاده می شود و همین امر، موجب شده که تعویض این کالا چندان مقرون به صرفه نباشد. البته عده ای از مردم نیز به علت عدم آگاهی از مزیت های کاشی ، سراغ کالاهای جانشین از جمله سنگ می روند که هزینه زیادی نیز برای خریدار در پی دارد و یا برخی هم اقدام به استفاده از موزاییک به جای کاشی می کنند که از زیبایی و مرغوبیت چندانی برخوردار نیست. وی در مورد قیمت انواع کاشی در بازار گفت: خوشبختانه اکثر شرکت ها با قیمت های نزدیک به هم اقدام به فروش تولیدات خود می کنند و محصولات یک شرکت نیز معمولاً با درجه کیفیت مختلفی به بازار عرضه می شود. هر مقدار کاشی و سرامیک از لحاظ درجه مرغوبیت در سطح بالاتری قرار داشته باشد، دوام و استحکام بیشتری نیز دارد. تاج بخش ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر مترمربع کاشی از 4تا 8 هزار تومان متغیر است.البته اجناس مرغوب تر بازار قیمت های بیشتر از آنچه ذکر شد، دارند اما به طور کلی قیمت کاشی تا حدود زیادی بستگی به اندازه و زیبایی طرح دارد و هر چه کاشی از ابعاد بزرگ تری برخوردار باشد، معمولاً مرغوب تر بوده و در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

تولید محصول در سطح استانداردهای بین المللی

محمد فرازمند، فروشنده برند ارچین میبد به پیام ساختمان گفت: تولید محصول در سطح استانداردهای بین المللی از اهداف اصلی ماست و محصولات این برند طی آزمایش هایی شامل اندازه گیری، دانه بندی گرانول ، اسپری درایرها، میزان استحکام پذیری بیسکویت ها در واحد پرس، تعیین مقاومت سوزنی بیسکویت ها با دستگاه پانترومتری و سنجش میزان جذب آب کاشی نهایی شده و طراحی می شود. وی افزود: محصولات این برند بسیار مقاوم و رنگ و طرح های متنوعی دارد .همچنین دارای دو محصول سرامیک و باند است که تمامی طرح های آن منطبق با سلیقه ایرانی و جهانی تهیه می شود. فرازمند ادامه داد: سایز سرامیک های این کارخانه متنوع است و در اندازه های 33×60 تا 25×25 تولید می شود. باندهای این برند نیز در اندازه های 60×10تا 60×15 می باشد.

تنوع طرح و کیفیت

کارشناس فروش یکی از نمایندگان برند آپادانا سرام به خبرنگار ما گفت: فعالیت اصلی شرکت آپادانا سرام تولید انواع مختلف کاشی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا می باشد . وی ظرفیت اسمی شرکت مذکور را تولید 30میلیون مترمربع انواع کاشی دیواری لعابدار دوبار پخت ، کاشی پرسلانی بدون لعاب (کاشی گرانیتی ) و کاشی پرسلانی لعابدار عنوان نمود و گفت: محصولات این شرکت اعم از کاشی دیواری، کاشی کف، کاشی پرسلانی و کاشی تزیینی، انواع لعاب و رنگ و فرآورده های مشابه و... می باشد .این کارشناس محصولات تولیدی شرکت را به سه دسته اصلی شامل دو نوع کاشی پرسلانی و یک نوع کاشی دیواری لعابدار تقسیم نمود و ادامه داد : کاشی های پرسلانی لعابدار بعد از پرس وارد خشک کن شده تا استحکام مناسب برای ادامه مسیر تولید را داشته باشد . سپس وارد خط لعاب شده و تحت افکت های خاصی مانند لعاب تر ،خشک و چاپ های رنگی ویژه قرار گرفته و در نهایت وارد کوره پخت می شود. کاشی های پرسلانی یا همان کاشی های گرانیتی نیز بعد از پرس وارد خشک کن شده و مستقیماً پس از آن به کوره های پخت وارد می شوند،سپس وارد خط پولیش شده تا سطح آنها مناسب تر و براق تر شود.
وی گفت: کاشی دیواری لعاب دار دو بار پخت بنا به طرح و نیاز به پخت سوم و چهارم هم دارند و در دمای 950 تا 1080درجه پخته می شوند . این کارشناس رنج قیمت کاشی را به لحاظ اندازه و سایز متنوع دانست و گفت: قیمت کارخانه ای کاشی 25×25 آپادانا درجه یک 12هزار و 100تومان ،درجه دو 10هزار و 250تومان و درجه سه آن 9هزار و 350هزار تومان برای هر مترمربع است.

توجه به حفظ محیط زیست

احمدی، کارشناس یکی از دفاتر فروش کاشی درباره محصولات شرکت کاشی تبریز به پیام ساختمان گفت: کارخانه کاشی تبریز با تنوع تولید بیش از 300 نوع طرح در کاشی و 200 نوع طرح در سرامیک در سایزهای50×25 ، 50×20 ، 60×30، 60×20، 25×25 ،60×60 ، 50×50 ،45×45، 33×33 ، 60×33 و .... که بسیاری از این سایزها به صورت انحصاری فعلاً قابلیت تولید در این واحد را دارند ، فعالیت می کند. وی افزود: محصولات این کارخانه به اکثر کشورهای همسایه از جمله : عراق ، آذربایجان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، گرجستان ، قزاقستان و سوئد صادر می گردد که با استقبال بسیار زیاد خریداران مواجه گردیده است. احمدی ادامه داد: این شرکت توجه بسیار زیادی به حفظ محیط زیست دارد و بدین منظور تصفیه خانه هایی با هزینه های بسیار بالا احداث کرده است. ضمن اینکه کیفیت ،تنوع و قیمت مناسب در صنایع کاشی تبریز حرف اول را می زند. وی در خصوص قیمت این کاشی ها گفت: رنج قیمت این کاشی ها به علت تنوع طرح متفاوت است اما به طور کلی قیمت کاشی 20×50 این شرکت از 20 تا 30هزار تومان در مترمربع متغیر است .

نمادهای هنر ایرانی در کاشی ایرانی

شریفی، فروشنده برند ناز سرام میبد به پیام ساختمان گفت: محصولات متمایز با ابعادی متفاوت به همراه نمادهای هنر ایرانی که بر گرفته از طبیعت بی نظیر خدادادی است از ویژگی های منحصر به فردی است که شرکت ما با تکیه بر آن در عرصه بازار حضور یافته است. وی افزود: ناز سرام اگر چه به تولید کم اکتفا نموده اما از ابتدا در صدد تولیدات با کیفیت در سطح استاندارد جهانی بوده است. شریفی ادامه داد: مشخصات این برند مقاومت در برابر شوک حرارتی، مقاومت در برابر انبساط حرارتی، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر موادشیمیایی اسید و بازها و شوینده های خانگی، نمک و مقاومت در برابر لکه پذیری است .

محصولات ایرانی دارای کیفیت و تنوع خوب

یکی از مسئولین شرکت پیشگامان سرامیک به خبرنگار ما گفت: این شرکت با ارائه انحصاری محصولات کیفی بیش از ده کارخانه و برند معتبر داخلی، یکی از بزرگ ترین و معتبرترین عرضه کنندگان کاشی در سطح استان قزوین می باشد.وی با اشاره به اینکه محصولات ایرانی دارای کیفیت و تنوع خوب هستند، گفت: برندهای داخلی در طول سالیان سال کیفیت و زیبایی محصولات را حفظ کرده و توانسته در بازار رقابت جای خوبی برای خودشان باز کنند. وی در مورد رنج قیمت ها گفت: تمامی محصولات داخلی دارای قیمت متناسب می باشد و سعی بر آن بوده است تا نوسانات قیمتی نداشته باشند.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×