menu

ثبت آگهی رایگان

کاشی ، سرامیک لعابدار یا پرسلان

کاشی-سرامیک-لعابدار-یا-پرسلان

گروه بازار ساختمان : صنعت ساختمان شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده و این روند همچنان رو به افزایش است و بازار آن هم انباشته از محصولات متنوع ، با قیمت ها و کاربرد های مختلف است . حال اگر در چنین گستره وسیعی قصد خرید داشته باشید ، چه خواهید کرد ؟
در ادامه این مطلب که حلقه ای از زنجیره راهنمای کالا های ساختمانی است ، به معرفی و کاربرد های انواع کاشی و سرامیک پرداخته و این ایده را در شماره های آتی نیز با کالا های مشابهی مانند کاشی پخت اول و سوم وتونالیته و … . ادامه خواهیم داد :

مصرف کنندگان در بازار سرامیک

یک انبوه ساز در بازدید از بازار کاشی و سرامیک به دنبال کالایی است که بتواند ماندگاری و مقاومت بالایی داشته باشد اما قیمت آن نیز از سنگ های تزئینی ارزان تر بوده و جذب کمتری داشته باشد .
مصرف کننده دیگری که مامور خرید یک نمایشگاه خودرو است در جستوی نوعی سرامیک است که بتواند در عین زیبایی قدرت مقاومت در برابر وزن بالا و نیز خمش ناشی از حرکت خودرو ها را داشته باشد و به نظافت متعدد هم بی نیاز باشد .
بانوی سالخورده ای که بر نظافت سرویس ها تاکید دارد ، معتقد است ؛ بعضی سرامیک ها بعد از مدتی تغییر شکل و رنگ می دهند و انواع جدید آن نیز بسیار گران تر از کاشی های قدیمی است .
در نهایت صاحب فروشگاهی که کاشی زیبا اما ارزان برای پوشاندن دیوار های انبارش نیاز دارد ، تنها ارزان بودن و جذب آب پایین را در نظر می گیرد . اما این افراد چگونه به مراد دل خود خواهند رسید ؟

انواع بیسکوئیت های پختی ساختمان

تاکنون چند نوع کاشی برای ساختمان ابداع شده که با نوع اول یا همان کاشی های سنتی همه آشنا هستیم . نوع دیگر کاشی های عادی هستند که دارای لعاب بوده و بیسکوئیت آنها قهوه ای یا قرمز است . نوع دیگر سرامیک لعاب دار است که بیشتر از کاشی در برابر محیط های اسیدی و قلیایی و تغییر رنگ مقاوم بوده و در نهایت جدیدترین نوع سرامیک که از پرسلان بوده و شامل دو نوع پولیش و لعاب دار می باشد .
محمدرضا سجادی، کارشناس کاشی و سرامیک در باره اهمیت سرامیک های پرسلان به خبرنگار ما گفت : کاشی های دو پخت در دمای کمتر از 800 درجه و تک پخت در دمای 1000 درجه و سرامیک لعاب دار در دمای 1100 درجه پخته می شود اما در هنگام پخت سرامیک پرسلانی دما در حدود 1200 درجه سانتی گراد می باشد که این مسئله باعث می شود این کالا در برابر عوامل واکنش پذیر مقاومت بیشتری داشته باشد .
وی تاکید کرد : جذب آب کاشی 13 درصد ، سرامیک 6 درصد و پرسلان تنها 2 دهم درصد می باشد. از این رو تغییر رنگ و دفرمه شدن در آن دیده نمی شود . به اعتقاد این کارشناس برای کف سالن ، تراس ، کف و دیوار راه پله بهتر است از پرسلان و برای سرویس های بهداشتی می توان از سرامیک لعابدار و برای دیوار سرویس ها از کاشی استفاده کرد .
سجادی درباره پرسلان گفت : سرامیک های پرسلانی پولیش پس از تزریق طرح و رنگ در بیسکوئیت و برای جلوگیری از مات شدن و کدری پولیش می شوند . دقیقا مانند سنگ های تزئینی زیبا اما مقاوم تر از آنها هستند . به بیان دیگر جلای این پرسلان ها به همان زیبایی سنگ های تزئینی است اما با تنوع بسیار بیشتر و امکان تولید دلخواه و نیز وزن و قیمت کمتر .

پرسلان ها بدون محدودیت

کاسه ساز ، فروشنده کاشی گفت : در حال حاضر روند تولید پرسلان در ایران رو به افزایش است و شرکت هایی مانند کسری ، نیلو ، مهسرام ، بهسرام ، الوند ، تکسرام و پارس این محصول را تولید می کنند . وی افزود : پرسلان ها بدون محدودیت در همه جا به کار می روند . برای مثال نما های بیرونی و درونی ، سرویس های بهداشتی ، پله هاو پیشخوان ها ، پیاده رو ها و محوطه ها و سایر مکان های عمومی .
سجادی ( کارشناس ) مزایای پرسلان را نسبت به کاشی کف چنین بر می شمارد : جذب آب خیلی کم ، انبساط رطوبتی در حد صفر ، مقاومت در برابر یخ زدگی ، دفرمگی در حد صفر ، مقاومت خمشی بالا ، مقاومت سایشی و سختی بالا ، دقت ابعادی خیلی بالا ، عمر بالاتر و مناسب برای مکان های پر تردد .
سرامیک های پرسلانی در برابر آب مقاوم بوده و برای نصب آنها باید از چسب کاشی استفاده کرد . پرسلان ها پایداری زیادی داشته و نسبت به سنگ بادوام تر هستند . از این رو درکف نمایشگاه ها ,مغازه ها, منازل و معابر ورودی و خروجی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد .

تنوع قیمت در بازار کاشی و سرامیک

آرش تیرانی ، فروشنده کاشی و سرامیک تنوع قیمت این کالا ها را چنین برشمرد : قیمت کاشی از حداقل 6 هزار تومان درب کارخانه شروع می شود و تا 20 هزار تومان بالا می رود اما سرامیک از هر متر مربع 15 تا بالای 20 هزار تومان قیمت دارد و در نهایت سرامیک پرسلانی از 20 تا 30 هزار تومان برای هر متر مربع قیمت گذاری می شود . به گفته این فروشنده ، قیمت کاشی و سرامیک های خارجی نیز از هر متر مربع 40 تا بالای 200 هزار تومان قیمت دارند .

نفوذ ناپذیر در برابر مواد شیمیایی

حسین مددی ، ( فروشنده ) گفت : سرامیک های پرسلان مقاومت زیادی در برابر سایش دارند و ازآنجایی که هیچگونه لعابی در سطح این سرامیک ها وجود ندارد که سائیده شود ، لذا ظاهر سرامیک در طول عمر آن یکسان باقی خواهد ماند . به همین دلیل است که پرسلان برای فضا های تجاری و صنعتی پرتردد نظیر فرودگاه ها ، ایستگاه های راه آهن ، فروشگاه های چند بخشی ، رستوران ها ، هتل ها ، ادارات و مجتمع های آموزشی در نظر گرفته می شود . سرامیک های پرسلان مقاومت زیادی در برابر یخ زدگی دارند و دما های زیر صفر درجه را تحمل می کنند . این ویژگی مهم ، پرسلان را به یک راه حل ایده آل برای کاربرد های خارجی نظیر حیاط خلوت ، گلخانه ، استخر شنا و محوطه سازی در هوای سرد تبدیل کرده است .
وی تاکید کرد : سرامیک های پرسلان در برابر مواد شیمیایی مانند اسید ها و باز ها ، مواد شوینده قوی و حلال ها نفوذ ناپذیر است . این ویژگی مهمی برای استفاده در آزمایشگاه ها ، انبار ها ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و سالن های زیبایی است . خانم شیرازی یک مصرف کننده پرسلان معتقد است : پرسلان های لعاب دار به نگهداری کمی نیاز دارند ,اما پرسلان های پولیش شده مثل سنگ طبیعی فقط باید با آب و مواد شوینده معمولی تمیز شوند . سازگار با محیط به عقیده همتی یار ( فروشنده ) سرامیک های پرسلان با محیط سازگار هستند و از مواد خام طبیعی با حداقل ماده دفعی قابل بازگشت به فرآیند تولید ساخته شده است که عاری از مواد شیمیایی نظیر عامل های ضد آب سازی ، روغن جلا یا رزین است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×