menu

ثبت آگهی رایگان

هود ایرانی حرف اول بازار

هود-ایرانی-حرف-اول-بازار

گروه معماری و دکوراسیون: بازار هود، ارتباط مستقیمی با ساخت و ساز مسکن و ساختمان دارد، چرا که در اسکان بشر، مسئله ایجاد کانال و منفذی برای خروج دود و گرد و غبار از محل سکونت همواره به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مدنظر قرار گرفته است.

وضعیت بازار معاملات هود نیز به گونه ای است که به رغم وجود رکود نسبی در بازار خرید و فروش مسکن و ساختمان کشور، با توجه به آغاز سال جدید و شروع فصل ساخت و ساز، از خواب زمستانی بیدار شده و تولیدکنندگان و فروشندگان این کالا، با تولید و ورود انواع مدل های جدید هود و هواکش به بازار معاملات این کالا، خود را مسلح و آماده ساخته اند.انواع هود و هواکش را میتوان در تمامی شهرها و شهرستان های کشور یافت. در تهران نیز بازار معاملات این کالا در دو منطقه سه راه امین حضور و خیابان سهروردی شمالی متمرکز شده است که البته بازار لوازم خانگی در سه راه امین حضور از تنوع بیشتری نسبت به سهروردی شمالی برخوردار است. لازم به توضیح است که این گزارش نظر مصاحبه شوندگان است نه پیام ساختمان و سایر عزیزان هم می توانند در این مورد نظریات خود را بیان کنند تا در پیام ساختمان چاپ شود.

بازار هود در دست تولیدکنندگان ایرانی

مریم حنیفه–کارشناس فروش در مورد موقعیت هود در بازار به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر در بازار معاملات هود تهران، انواع هود ایرانی، ایتالیایی، آمریکایی و چینی موجود است که مدلهای ایرانی متنوع تر بوده و از نظر کیفیت نیز با هودهای ایتالیایی و آمریکایی برابری می کند. هودهای چینی نیز که چند وقتی است وارد بازار شده علی رغم قیمت های ارزانی که دارند، به دلیل کیفیت پایین نتوانسته اند توجه مشتریان را به خود جلب کنند. بر این اساس به راحتی می توان گفت که بازار معاملات انواع هود و هواکش در دست تولیدکنندگان ایرانی است.

مارک های معروف هود امتحان خود را پس داده اند

مازیار قوانینی – مدیر فروش شرکت درسا هود در مورد هود و نکات مهم آن به خبرنگار ما گفت: هود بی صدا هنوز اختراع نشده و تمامی هودهای موجود در بازار صدا دارند. به این ترتیب، یکی دیگر از تفاوت های میان انواع هود، به نوع و قدرت صدای آنها مربوط می شود. به طور کلی هودهای دوموتوره صدای بیشتری نسبت به یک موتوره ها داشته و صدای موتور هودهای با مارک متفرقه و چینی نیز بیشتر از نمونه های ایرانی و ایتالیایی است. هم چنین، موتورهای ایتالیایی کم صداتراز نمونه های ایرانی و موتورهای ایرانی نیز کم صداتر از نمونههای چینی و بازار مشترک است .وی می افزود: بر این اساس قیمت موتورهای ایتالیایی گران تر بوده و دو برابر موتورهای ایرانی است .

نکات مهم هنگام خرید یک هود:

اولین و مهم ترین نکته اندازه و سایز هود است که باید متناسب با اندازه گاز انتخاب شود. همچنین برای آشپزخانه های 9 متری و کوچک تر نیازی به هودهای دوموتوره نیست و متقاضیان چنانچه آشپزخانه کوچکی داشته باشند با خرید یک هود دو موتوره در واقع به جای کارآیی بیشتر، سر و صدای بیشتر را انتخاب کرده اند. وی در ادامه می افزاید: متقاضیان حتما در هنگام خرید هود سعی کنند به دنبال مارک های معروف و شناخته شده بگردند، چرا که این مارک ها امتحان خود را پس داده اند و مصرف کننده را با دردسر کمتری مواجه می کنند. از طرف دیگر مارک های شناخته شده ایرانی نه تنها چیزی کمتر از هودهای معروف خارجی ندارند، بلکه به دلیل فراوانی قطعات و لوازم یدکی و وجود ضمانت نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش، به مراتب به صرفه تر بوده و ریسک کمتری نسبت به نمونه های خارجی دارند. وی در ادامه در مورد قیمت کالاهای شرکت درسا هود گفت: رنج قیمت های این شرکت از 130 هزار تومان تا 820 هزار تومان قوانینی و نوع زیر کابینتی آن ارزان تر است در مورد بزرگترین مزیت های شرکت درسا هود به خبرنگار ما گفت: صدای پایین موتور کمتر از 55 دسیبل و تنوع رنگ نامحدود از مزیت های هود این شرکت است.

قاب فلزی و استیل گران تر

رضا خدایاری مدیر شرکت هود کن با اشاره به این که قیمت یک هود براساس اندازه و تعداد موتور آن تعیین می شود، اظهار داشت: به طور کلی هر چه اندازه و سایز یک هود بزرگ تر باشد یا اگر یک موتوره یا دو موتوره باشد گران تر است. از طرف دیگر، قیمت هود با توجه به جنس قاب آن نیز تغییر می کند. در حال حاضر هودهایی که قاب فلزی و استیل دارند گران تر از نمونه های شیشه ای و نمونه های شیشهای نیز گران تر از هودهای با قاب پلاستیکی هستند.

لتو مارک وارداتی هود

حسنی- نمایندگی شرکت هود لتو، در مورد هود های این برند گفت: این برند وارداتی از کشور ترکیه است و قدرت موتور بالا و تنوع رنگ و 2 سال ضمانت نامه و خدمات پس از فروش از مزیت های این برند است. این محصول را برای سالیان سال با آسودگی خاطر استفاده کنید و رنج قیمت این محصولات از 400 هزار تا 900 هزار تومان است.

هودهای دوموتوره، کارایی بیشتراما...

داریوش فراهانی یکی از فروشندگان لوازم خانگی می گوید: «هود از دو بخش داخلی و بیرونی تشکیل می شود که بخش بیرونی شامل قطعات فلزی، شیشه ای و پلاستیکی از جمله کلیدهای مربوط به لامپ، موتور و دور موتور، تایمر به همراه قاب و خرطومی هواکش بوده و بخش داخلی نیز شامل قطعاتی از جمله موتور و فیلتر هواست. تمامی قطعات ذکر شده در بازار موجود بوده و قابل تعویض است. همچنین مهم ترین بخش هر دستگاه هود، موتور آن است که سه نمونه ایرانی، ایتالیایی و چینی آن با قیمت های مختلف در بازار موجود است. وی می افزاید: اکثر فروشندگان، آلبوم عکسی از انواع هود نصب شده در آشپزخانه ها دارند که طرح ها، مدلها و رنگ های مختلف هود را در منازل مختلف به متقاضی نشان می دهد. همچنین متقاضیان باید بدانند گرچه هودهای دوموتوره، کارایی بیشتری در مقایسه با هودهای یک موتوره دارند ولی برای آشپزخانه های کوچک که فضایی کمتر از 10 متر دارند، هود یک موتوره کفایت کرده و به خوبی جواب می دهد. به همین دلیل استفاده از هود دو موتوره با توجه به سروصدای زیادی که دارد در آشپزخانه های کوچک توصیه نمی شود.

برندهای هود از دید خریدار

محمد طاهری( خریدار) در مورد کالای منتخب خود به خبرنگار ما گفت: به نظر بنده درسا هود یک کالای تمام عیار است و هیچ نقص و کم و کاستی نسبت به جنس خارجی ندارد .بنده به مدت 10 سال از این برند استفاده کرده و راضی بودم حال هم تصمیم دارم از این برند خریداری کنم. شاهین عرب نیا(خریدار) در مورد کالای منتخب خود به خبرنگار ما گفت: بیشتر اعضای خانواده ما با برند بیمکث موافق هستند براین اساس بنده محصولات بیمکث را به دلیل کیفیت و قیمت انتخاب خواهم کرد.

رضا بایرامی(خریدار) نیز گفت بنده به پیشنهاد دوستان می خواهم برند مس را انتخاب کنیم زیر دارای کیفیت بالا ،تنوع رنگ ،تنوع طرح و صدای بسیار کم است در هر صورت بنده به دنبال برند ایرانی هستم چون همه معتقدند برند های خارجی نسبت به برند ایرانی مزیتی ندارد.

کمال مانی فر-خریدار وکارشناس انرژی در مورد برند منتخب خود گفت: من از محصولات استیل البرز استفاده کردم و بسیار راضی بودم و الان هم به دنبال برند استیل البرز هستم. البته منظور من از ارائه این پیشنهادها اصلا رد یا قبول برند مورد نظر شما نیست چه بسا در این موارد سلیقه شما به عنوان مصرف کننده نهایی کالا بسیار با اهمیت است.اما در مورد هود موارد بالا از منظر کیفیت صدق میکند. 1- موتور چند سرعته و کم صدا با مصرف انرژی A و +A 2- فیلتر « هپا » یا سلولزی قابل تعویض و شستوشو با آب گرم 3- دارای زیر شبکه پهن برای مکش بهتر هوا همراه با نور 4- رنگ لعاب یا استیل ضد زنگ 5- قابلیت جداسازی و شست وشوی تمام قطعات غیر مکانیکی و الکتریکی اگر محصول مورد نظر شما این ویژگیها را دارد در خریدن آن تردید نکنید

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×