menu

ثبت آگهی رایگان

نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه

نکات-مهم-در-انتخاب-هود-آشپزخانه

هود در عین کاربردی بودن نیاز به زیبایی و طراحی متناسب با آشپزخانه نیز دارد. در حال حاضر بهترین برندهای هود در تلاش برای ارائه مدل های زیباتر، قدرتمندتر و سازگارتر با محیط و شرایط آشپزخانه ها هستند. همین امر انتخاب از میان این مدل ها را دشوار کرده است که البته با در نظر گرفتن 6 ویژگی اصلی می توانید بهترین هود آشپزخانه را انتخاب نمایید.

انتخاب بهترین هود براساس نوع تهویه

هودها از لحاظ کارکرد معمولا هب دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول آن هایی هستند که که فقط نقش هواک را داشته و هوای نامناسب آشپزخانه را از طریق کانال که به بیرون راه دارد، به خارج از خانه منتقل می کنند. اما دسته دوم هوا را به داخل خود کشیده، تصفیه کرده و سپس باز می گرداند. قبل از هر انتخابی شما باید بدانید که دقیقا به کدام نوع احتیاج دارید. برای دسته اول باید کانال کشی لازم انجام شده و در صورت امکان پذیر نبودن این کار، ممکن است هزینه زیادی را برای شما در برداشته باشد. معمولا دسته دوم در نوسازی و بازسازی آشپزخانه ها کاربرد بیش تری دارند.

انتخاب بهترین هود بر اساس قدرت مکش

حتما در هنگام خرید هود با واژه قدرت مکش برخورد زیادی داشته اید. شاید یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برتری یک هود را ثابت می کند همین قدرت مکش است.

حال برای است که بدانید برای آشپزخانه شما هود با چه قدرتی مورد نیاز است باید یه محاسبه خیلی ساده انجام دهید : معمولا برای این کار ابعاد آشپزخانه به طور مثال 15 متر مربع ) در ارتفاع 3 متری سقف ضرب شده که عددی ( 45 متر مکعب ) به متر مکعب به دست می آید.

این عدد همان قدرت مکش هود را به شما نشان می دهد. یعنی برای آشپزخانه ای با ابعاد 15 متر مربع، هود با حداقل قدرت مکش 450 m3/h باید انتخاب شود. البته معیارهای دیگری نیز مانند اپن بودن آشپزخانه در این محاسبه دخیل خواهند بود که در این صورت انتظار می رود که حدود 20 درصد افزایش قدرت برای هود در نظر گرفته شود.

تاثیر سرعت مکش در انتخاب بهترین هود

سرعت مکش در مدل های مختلف متفاوت بوده و درجه های گوناگونی نیز دارد. در مرحله اول بهتر است مدلی را انتخاب کنید که امکان تنظیم سرعت را به شما بدهد. اما این که از چه سرعتی استفاده کنید بستگی به استفاده و نوع آشپزی شما خواهد داشت. البته این نکته ار فراموش نکنید که سرعت بیش تر صدای بیش تری نیز تولید می کند.

کم صداترین هود

مهم ترین عنصری که هرگز نباید نادیده گرفته شود صدای هود است. زیرا می تواند به مرور زمان برایتان غیر قابل تحمل شود. البته تا به امروز مدلی که واقعا بدون صدا باشد طراحی و ساخته نشده است اما در بین برندهای موجود می توانید کم صداترین را انتخاب نمایید.

انتخاب هود با ابعاد هود مناسب

اندازه هود بستگی به نوع اجاق گاز شما دارد به این معنا که نباید از صفحه گاز کوچک تر باشد. با این حال، یک استثنا وجود دارد و آن این که برای آشپزخانه های کوچک می توان از هود های کوچک نیز استفاده کرد. به این نکته دقت داشته باشید که ابعاد هود تاثیری بر قدرت آن ندارند اما به طور کلی نباید از 70 سانتی متر کوچک تر باشند.

سبک هود مناسب آشپزخانه

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردم، امروزه زیبایی و کارآیی هود در کنار هم قرار گرفته اند. بنابراین توجه به زیبایی از قدرت و بازدهی آن کم نمی کند. اما قبل از انتخاب بهتر است دکوراسیون آشپزخانه تان را بررسی کرده و ببینید کدام مدل هود هم خوانی بیش تری با آن محیط دارد. به طور مثال باید مدل شیشه ای انتخاب کنید یا استیل، مخفی یا شومینه و .... . البته امروزه می توانید طرح های بسیار خاصی نیز در بازار بیابید که منحصر به فرد هستند.

گزینه های دیگر برای بررسی قبل از خرید

به غیر از موارد گفته، ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که جز امکانات فرعی یک هود محسوب یشوند. چراغ های LED، کنترل های الکترونیکی، سنسورهای حرارتی، کنترل از راه دور و ... در همین دسته قرار دارند. نکته آخری که باید حتما توجه داشته باشید این است که نصب هود با هر طرح و مدلی، بیاید با دقت بالا انجام گیرید. زیرا در صورت وجود اشکال، بازدهی آن کاهش خواهد یافت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 344

فهرست مطالب شماره 344

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×