menu

ثبت آگهی رایگان

مقاوم سازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده از سال 97 آغاز می شود

مقاوم-سازی-واحدهای-مسکونی-بافت-فرسوده-از-سال-97-آغاز-می-شود

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأکید بر اینکه نوسازی و ساخت 11 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده مشمول سال 96 نشده و به سال 97 موکول شده است، گفت: رونق ساخت وساز در بافت فرسوده بیشتر از سایر مناطق است.

  به گزارش پیام ساختمان، هوشنگ عشایری در پاسخ به این سؤال که سخنگوی دولت دو شب پیش اعلام کرده است که سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده احداث خواهد شد، گفت: احداث 100 هزار واحد مسکونی برای کل کشور و برای شهر تهران این عدد 11 هزار واحد مسکونی است.
 وی با بیان اینکه این برنامه از ابتدای سال 96 جزو برنامه قرار گرفته بود، اظهار داشت: برنامه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در شهر تهران آبان ماه سال جاری در ستاد ملی بازآفرینی شهری تصویب شد و به مجلس رفته است تا به قانون تبدیل شود. عشایری خاطرنشان کرد: هنوز این برنامه در مجلس به تصویب نرسیده است و بنابراین نوسازی و بازسازی مشمول سال 96 نشده و به سال 97 موکول شد.
 سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پاسخ به این سؤال که تهران چند هکتار بافت فرسوده دارد و چرا از برنامه نوسازی عقب است، گفت: تهران دارای 5 هزار هکتار بافت فرسوده است، اما باید اذعان کرد مسکن تابع عوامل غیر از خود است و فقط این موضوع به بافت فرسوده مربوط نمی شود که ساخت مسکن در بافت فرسوده بدون اقبال است.
 وی ادامه داد: به هر حال وضعیت مسکن به جریان اقتصادی حاکم بر کشور بازمی گردد چرا که مقوله مسکن یک مقوله فرابخشی است و اگر جریان اقتصادی کشور به سمت رونق باشد مسکن نیز به تبعیت از این وضعیت رو به بالا حرکت خواهد کرد. عشایری اضافه کرد: علی رغم رکود در خرید و فروش و تولید مسکن در سایر مناطق، آمارها نشان می دهد که وضعیت در بافت فرسوده بهتر از سایر نقاط است.
 وی در پاسخ به این سؤال که آ یا برای استقبال سازندگان از ورود به بافت فرسوده تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: 3 مدل سیاست تشویقی برای استقبال سازنده ها برای ورود به بافت فرسوده دیده شده است که یکی از این مدل ها تخفیف 50 تا 70 درصدی به هزینه های انشعابات، نظارت و اخذ پروانه است.
عشایری افزود: تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پایین یکی دیگر از این سیاست های تشویقی است که برای بخش تقاضا این نرخ سود تسهیلات 8 درصد و برای بخش عرضه 9 درصد است. وی خاطرنشان کرد: دولت در حال حاضر در تهران و تنها در منطقه سیروس دارای 2.5 هکتار زمین است که تلاش خواهد شد این زمین ها در اختیار سازندگان قرار گرفته و برای ساخت و تحویل آنها به مردم اقدام شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×