menu

ثبت آگهی رایگان

راه اندازی مؤسسات پس انداز برای بازسازی بافت های فرسوده

راه-اندازی-مؤسسات-پس-انداز-برای-بازسازی-بافت-های-فرسوده

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تأکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر نوسازی بافت های فرسوده بوده و به همین دلیل نهاد مؤسسات پس انداز برای بازسازی بافت های فرسوده به زودی راه اندازی می شود.

  به گزارش پیام ساختمان، محمدهاشم بت شکن در مراسم بهره برداری از نخستین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان با اشاره به اینکه صندوق های زمین و ساختمان با همت عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی شکل گرفت، گفت: بانک مسکن خوشحال است که به عنوان نهاد توسعه ای صنعت ساختمان می تواند به این بخش کمک کند ضمن اینکه صندوق های زمین و ساختمان می توانند نقش بسزایی در اطمینان دهی و بالا بردن نظارت ایفا کنند.
وی افزود: در بخش ساخت وساز رویکردهای سنتی مختلفی داریم به طوری که در حالت انفرادی نیز ساخت وساز به شکل مشارکت انجام می شود، اما متاسفانه در برخی از ساخت وسازها به شکل مشارکتی نظارت ها به حداقل رسیده است مثل شرکت های بزرگی که در شهر مشهد به وجود آمد و برای کشور معضل ایجاد کرد.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: در پدیده جدید که همان راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان است امکان مشارکت عمومی به شکل صحیح در ساخت وساز فراهم شده است، بنابراین این ابزار توانست با اعتمادآفرینی که شامل مشارکت کنندگان بود ریسک های مختلف را برطرف کند.
بت شکن با تأکید بر اینکه صندوق های زمین و ساختمان اطمینان و نظارت را در ساخت وساز بالا برده است، گفت: ریسک نقدشوندگی یکی دیگر از مشکلات ساخت وساز مشارکتی بود اما یونیت های صندوق زمین و ساختمان قابل معامله در سازمان بورس است و می تواند به دیگران منتقل و واگذار شود. وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ساخت وساز مشارکتی ریسک قیمت گذاری بود به طوری که پروژه های ساخت وساز هیچ مبنایی برای قیمت گذاری نداشته است و از طرفی استراتژی خروج نیز در آنها دیده نشده بود اما از همان ابتدا صندوق زمین و ساختمان خروج را پیشگیری کرده است.
مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: در پروژه نسیم که 80 واحد آن با مشارکت صندوق زمین و ساختمان به بهره برداری رسید برای اولین بار به خریداران واحدهای مسکونی 5 سال گارانتی می دهد.
بت شکن در ادامه خاطرنشان کرد: حال که رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر نوسازی بافت های فرسوده تأکید دارند به زودی در یک شهر به صورت پایلوت نهاد مؤسسات پس انداز راه اندازی خواهد شد.
 وی ادامه داد: احیا و بازسازی بافت های فرسوده نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است تا بتوانیم انتظار یک نوسازی مناسب در بافت فرسوده را داشته باشیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×