menu

ثبت آگهی رایگان

بیمارستان های فرسوده تهران نیازمند بازسازی فوری هستند

بیمارستان-های-فرسوده-تهران-نیازمند-بازسازی-فوری-هستند

به گفته معاون عملیات مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،بیمارستان های فرسوده تهران نیازمند بازسازی فوری هستند.

به گفته معاون عملیات مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،بیمارستان های فرسوده تهران نیازمند بازسازی فوری هستند.
محسن نادی به مهم ترین مخاطرات طبیعی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: به لحاظ ویژه گی های جغرافیایی شهر تهران با 3 مخاطره عمده رو برو است. وی افزود: عمده ترین مخاطره زلزله است چون تهران در پهنه زلزله خیز قرار دارد. بعد از زلزله، سیل مهم ترین مخاطره تهران به دلیل قرار گیری در دامنه کوهستان و وجود روددره های فراوان است که معمولا در انتهای فصل بهار و آغاز تابستان پرآب می شوند و مستعد سیل های بزرگ و خطرناک نیز است.
وی با بیان اینکه به طور متوسط هفته ای یک فرونشست در یکی از نقاط شهر تهران رخ می دهد، افزود: فرونشست های شهر تهران سومین مخاطره مهم طبیعی است که به دلیل ویژگی خاک سست در بعضی نقاط و آب شستگی خاک در لایه های زیرین زمین ایجاد می شود و عمده ترین آن سال گذشته در محله شهران اتفاق افتاد. این فرونشست ها بیشتر در جنوب غرب تهران خصوصا در دشت های تهران به دلیل بهره برداری زیادتر آب رخ می دهد.
 وی همچنین به مخاطرات انسان ساز اشاره کرده و گفت : شهر تهران به دلیل وسعت و جمعیت زیاد با حوادثی از قیبل تصادفات خودرو و حوادث مربوط به ساخت و ساز ساختمان ها روبروست که از جمله مهم ترین حوادث شهری به شمار می آیند.
نادی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهر تهران گودبرداری های رها شده در سطح شهر است. شهرداری تهران گودبرداری هایی که بنا به دلایلی از سوی مالک رها و متوقف می شود را شناسایی، مهار و کنترل می کند تا زمانیکه مشکلات حقوقی آن برطرف شود و اگر برای شهروندان خطری داشته باشد نسبت به ایمن سازی آن اقدام خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بعد از شناخت مخاطرات گام اول باید پیشگیری باشد افزود: خوشبختانه در حوزه پیشگیری طی یک دهه گذشته اقدامات خوبی در حوزه مدیریت بحران شهر تهران صورت گرفته است و رویکرد مجموعه این اقدامات هم مقابله با زلزله و هم سایر حوادث است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×