menu

ثبت آگهی رایگان

مدیرعامل شرکت لرزان صنعت :

نوسان ارزی، قیمت ماشین آلات ساختمانی را چهار برابر کرد!

نوسان-ارزی-قیمت-ماشین-آلات-ساختمانی-را-چهار-برابر-کرد

نوسانات ارزی در طول چند ماه گذشته موجب شده تا قیمت ماشین آلات کوچک ساختمانی سه تا چهار برابر شود. این افزایش قیمت ها، از یک سو هزینه پیمانکاران برای اجرای مکانیزه ساخت و ساز را بالا برده و از سوی دیگر بازار داخلی را به جولانگاه کالاهای کم کیفیت و ارزان چینی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان چند برابر شدن قیمت ماشین آلات کوچک ساختمانی نظیر ماله بتن، شلنگ ویبراتور، کاترآسفالت بر،تیغه های برش بتن و آسفالت، شمس ماله موتوری و... که از سال 96 آغاز شده، روند رو به رشد ماشینی شدن ساخت و ساز را تا حد زیادی متوقف کرده است.

به گفته یکی از عرضه کنندگان عمده ماشین آلات ساختمانی، اگر تا قبل از سال 96 خرید یک مجموعه از دستگاههای ساختمانی با برند اروپایی که شامل ماله بتن، شلنگ ویبراتور، کاترآسفالت بر،تیغه های برش بتن و آسفالت، شمس ماله موتوری می شد با قیمت 35 میلیون تومان امکانپذیر بود، امروز همان مجموعه را با 100 میلیون تومان باید خریداری کرد.

علی کثیری مدیرعامل شرکت لرزان صنعت، که بیش از 15 سال است در بازار ماشین آلات کوچک ساختمانی فعال است،در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: از سال 1390 به این سو روندی در بازار ساخت و ساز ایران آغاز شد که به موجب آن پیمانکاران ساختمانی برای مکانیزه کردن فعالیت های ساخت و ساز ، اقدام به خرید بهترین ماشین آلات ساختمانی می کردند.

وی افزود: این روند از جایی شروع شد که با ورود ماشین آلات مدرن به کشور، پیمانکاران به خوبی دریافتند که یکی از بهترین راهها برای پایین آوردن هزینه ساخت و ساز و نیز بالا بردن کیفیت، مکانیزه شدن اجرای فعالیت های ساختمانی ست.

این فعال بازرگانی اظهار داشت: به طور نمونه، دستگاه ماله بتن که برای ماله و صیغل بتن به کار می رود، می تواند در هر روز کاری، 500 متر مربع را ماله بکشد در حالی که اگر قرار باشد این متراژ به صورت دستی انجام شود، نیاز به کار چهار نفر در مدت یک هفته است.

وی ادامه داد: سطحی که به صورت ماشینی صیغل داده می شود کاملا یکدست است. در حالیکه اگراین کار به شکل دستی انجام شود، به دلیل خطای انسانی، نمی توان انتظار سطحی کاملا یکدست را داشت.

مدیر عامل شرکت لرزان صنعت، با بیان اینکه از دو سال گذشته، به صورت میانگین قیمت ماشین آلات کوچک ساختمانی سه تا چهار برابر افزایش یافته، تصریح کرد: به طور مثال یک دستگاه ماله بتن از یک برند بلژیکی که تا قبل از سال 96، 6 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت در حال حاضر به نرخ 23 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت ها در حالی اتفاق افتاده که هزینه اجرای کارهای ساختمانی برای هر مترمربع، تنها از 5 هزار تومان به 6 هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته این فعال بازرگانی، همین مسئله نیز سبب شده تا دیگر تجهیز تیم پیمانکاری به ماشین آلات به روز و مرغوب، برای پیمانکاران مقرون به صرفه نباشد و آنها به سمت ماشین آلات کم کیفیت ولی ارزان چینی سوق یابند.

خدمات پس از فروش تحت تاثیر نوسان ارزی

کثیری با تاکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز حتی بر بازار ارائه خدمات پس از فروش ماشین آلات کوچک ساختمانی نیز تاثیر گذاشته است، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از وارد کنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات ساختمانی سرمایه خود را درگیر ارائه خدمات پس از فروش نمی کنند و این در حالی است که مهمترین ویژگی یک دستگاه ساختمانی خوب، برخورداری از خدمات پس از فروش است. چرا که این دستگاهها به صورت دوره ای نیاز به خدمات پس از فروش ، تعویض لوازم یدکی و اورهال اساسی دارد.

مدیرعامل لرزان صنعت که حوزه فعالیت اش، عرضه ماشین آلات کوچک ساختمانی وماشین آلات عمل آوری بتن است، گفت: در حالی برخی از عرضه کنندگان ماشین آلات از ارائه خدمات پس از فروش سرباز می زنند که براساس شرایط اقتصادی، بیشتر دستگاهها موجود در بازار ایران، چینی است و این دستگاهها نسبت به ماشین آلات اروپایی، کره ای و ژاپنی بیشتر نیاز به نگهداری و اورهال دارد چرا که استهلاک آنها بسیار بالاست.

وی افزود: به صورت میانگین هر دستگاه ساختمانی به ازای هر 500 ساعت کار به یک سرویس نگهداری اولیه وبه ازای هر یک سال کار، به یک اورهال اساسی نیاز دارد.

برای تمامی دستگاهها گارانتی ارائه می کنیم

مدیر عامل شرکت لرزان صنعت که از جمله عرضه کنندگان ماشین آلات ساختمانی است که حتی برای دستگاههای چینی 6 ماه گارانتی ارائه می دهد، گفت: تمامی دستگاههای ساختمانی با برندهای اروپایی هم تا دو سال از زمان خرید توسط شرکت لرزان صنعت گارانتی می شوند.

شلنگ های ویبراتور، پرفروش ترین دستگاه ساختمانی

این فعال بازرگانی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر پرفروش ترین ماشین آلات کوچک ساختمانی در بازار داخلی چه دستگاهی است،اظهار داشت: پرفروش ترین دستگاه، انواع شلنگ های ویبراتور است که این شلنگ ها کار ویبره کردن بتن را انجام می دهد و موجب می شود تا هوای بتن تخلیه شده و در منافذ جای خود را پیدا کند.

وی افزود: درصورتی که تراکم سطح بتن به درستی و اصولی انجام نشود، با کوچکترین لرزش زلزله، شکستگی در سطح بتن ایجاد و حوادث انسانی به بار خواهد آمد.

وی دومین دستگاه پرفروش را ماله بتن عنوان کرد و گفت: کاراین دستگاه بتن ریزی کف است.

کثیری سومین دستگاه ساختمانی پرفروش را کامپکتور یا زمین کوب بیان کرد و اظهار داشت: از این دستگاه برای ضربه زدن به سطح خاک جهت ایجاد تراکم استفاده می شود. وی افزود: قبل از رو سازی و محوطه سازی، باید با استفاده از این دستگاه در سطح خاک تراکم ایجاد شود تا در آینده سطح نشت نکند.

قیمت های لرزان صنعت، پایین تر از رقبا

مدیرعامل لرزان صنعت با تاکید بر اینکه شرکت لرزان صنعت تمامی دستگاههای ساختمانی را بدون واسطه عرضه می کند، اظهار داشت: از این رو تمامی قیمتهادر شرکت، به دلیل اینکه هیچ واسطه ای در کار نیست، بسیار پایین تر از قیمت های بازار است . به همین دلیل رقبا نمی توانند در این زمینه با لرزان صنعت رقابت کنند.

وی با بیان اینکه سیاست لرزان صنعت فروش محصولات با حداقل سود و ارائه خدمات پس از فروش است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت یک دستگاه ماله بتن با یک موتور بنزینی شش و نیم اسب از یک برند درجه یک چینی 6 میلیون تومان است که 6 ماه هم گارانتی می شود. این در حالی است که گرانترین دستگاه ماله بتن از یک برند بلژیکی 23 میلیون تومان قیمت دارد که دو سال هم گارانتی می شود.

وی ادامه داد: همچنین نرخ شلنگ ویبراتور چینی 700 هزار تومان است و قیمت همین دستگاه از یک برند کره ای یک میلیون و 100 هزار تومان و برند ایتالیایی و بلژیکی میانگین 3 میلیون تومان است.

وی قیمت کامپکتور چینی با یک موتور شش و نیم اسب در شرکت لرزان صنعت را هم سه میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نرخ همین دستگاه از یک برند ایتالیایی 30 میلیون تومان است که البته دستگاه ایتالیایی قابلیت کوبش سه تن ضربه را در ابعاد صفحات 45 در 50 دارد ولی دستگاه چینی تنها قابلیت ضربه یک و نیم تن را دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 363

فهرست مطالب شماره 363

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×