menu

ثبت آگهی رایگان

ماشین آلات ساخت در و پنجره دو جداره

ماشین-آلات-ساخت-در-و-پنجره-دو-جداره

گروه بازار ساختمان: در و پنجره دوجداره به دلیل ممانعت از تبادل صوتی و حرارتی فضای داخل و خارج ساختمان از اولویت های ساخت و در و پنجره است که در قالب دو نوع آلومینیوم و نیز UPVC به بازار عرضه می شود . قاب در و پنجره همچنین پروفیل UPVC و آلومینیوم اگر چه در ایران تولید می شود اما برای تبدیل شدن پروفیل به در و پنجره ماشین آلات خاصی نیاز است که وارداتی بوده و بیشتر از همه در آلمان و اتریش ساخته بوده و با مونتاژ در ترکیه از مرزهای غربی وارد ایران می شود.

مزیت و ویژگی ماشین آلات در و پنجره دو جداره

مزیت های در و پنجره دو جداره تنها به عایق حرارت و صوت بودن منتهی نشده و دارای یک برتری انکار ناپذیر دیگری هم هست و آن کاهش میزان انتقال آلودگی ها به داخل ساختمان هاست.

با این حال همه این مزیت ها و ویژگی ها زمانی واقعیت می یابد که خطوط تبدیل پروفیل به ماشین آلات نیز در کشور وجود داشته باشد. اگر چه در چند سال اخیر به دلیل نیازی که به صرفه جویی احساس می شد، سرمایه گذاری هایی کلانی روی تولید این نوع در و پنجره ها انجام شد و شرکت های بسیاری به تولید این کالا یا پروفیل اولیه آن مبادرت ورزیدند اما هنوز هم بازار این تجهیزات منحصرا در اختیار واردات از چین و ترکیه است و از تولیدات داخلی خبری در دست نیست. در ادامه به بررسی این بازار پرداخته با ذکر این نکته که مطالب عنوان شده در این گزارش تنها نظرات فعالان عرصه تولید و عرضه این نوع محصولات بوده و الزاماً نظرات نشریه نیست .

خط تولید دو منظوره ساخت در و پنجره دو جداره

علی قادری معیاری، از فروشندگان این ماشین آلات وارداتی است که در بیان دو منظوره بودن این تجهیزات گفت: اگر شما ماشین آلات تولید در و پنجره دو جداره UPVC را خریداری کرده و قصد تغییر خط تولید را بر حسب سفارش یا ذائقه بازار داشته باشید، می توانید تنها با 1600 یورو این ماشین آلات را به خط تولید در و پنجره آلومینیومی تبدیل کنید و نیازی به خرید ماشین آلات جدید ندارید.

در و پنجره دو جداره ترکیه تحویل در تبریز

جهان داری، مدیر عامل شرکت اوزگنج که عرضه کننده ماشین آلات تولید در و پنجره است ، به خبرنگار ما گفت : مشتری تنها هزینه خرید این ماشین آلات را می پردازد و با آنکه این ماشین آلات محصول کشور ترکیه است اما آن را از تبریز تحویل گرفته و تنها هزینه حمل و نقل به کارخانه خود از تبریز را خواهد پرداخت

وی تاکید کرد: سایر هزینه ها مانند نصب و راه اندازی این ماشین آلات به عهده شرکت اوز گنج بوده و برای مشتری رایگان است. وی در خصوص مزیت های خرید این ماشین آلات از شرکت اوزگنج تاکید کرد: گارانتی این ماشین آلات دو سال و خدمات پس از فروش آنها 20 سال است.

هادی هاشمی اصل، کارشناس تولید در و پنجره دو جداره به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: اگر دانش فنی تولید در و پنجره دو جداره را داشته باشید غیر از پروفیل و یراق آلات که مواد اولیه مصرفی این صنعت روبه رشد می باشند، تنها کالای مورد نیاز ماشین آلات است که به صورت یک سر و دو سر عرضه می شود. کالایی که تنها یک بار خرید آن ضرورت دارد و در ادامه این به هوش و پشتکار شما بستگی دارد که چه میزان از بازار روز این محصول مورد نیاز را به خود اختصاص می دهید.

قیمت در و پنجره دو جداره با دلار یا یورو

همایون رادمردی، از فروشندگان این نوع تجهیزات به نکته جالبی اشاره می کند: با آنکه این کالا ها یا تحت لایسنس کشورهای اروپایی می باشد یا بسیاری از قطعات آن در آلمان تولید می شود و طبعا باید به صورت لیر یا یورو عرضه شود با این حال برخی از واردکنندگان این محصولات اقدام به فروش آنها در بازار ایران به صورت دلار می کنند. تشکری از واردکنندگان این تجهیزات گفت: اینکه ما به صورت دلار اقدام به عرضه در بازار داخلی می کنیم با این هدف است که بتوانیم یک تخفیفی به مشتریان خود داده باشیم. علی رضا اشرفی نیک، از کارشناسان تولید در و پنجره دو جداره هزینه خرید خطوط ساخت در و پنجره دو جداره را برای نوع دو سر آن 32 هزار یورو و خطوط تک سر را نیز 13هزار یورو تخمین می زند.

هوشنگ رستگار منش، از کارشناسان در و پنجره دو جداره است که انواع ماشین آلات تولید در و پنجره دو جداره را در مدل های تک کله , دو کله و چهار کله و CNC جهت تولید در و پنجره دو جداره ( UPVC ) و آلومینیوم در بازار موجود می داند. آنچه که وی به آن» کله» می گوید همان» سر» است که سایر فروشندگان بیان کرده اند.

به کیفیت ماشین آلات در و پنجره دو جداره نیندیش

عدم توجه به کیفیت از طرف برخی عرضه کنندگان این نوع ماشین آلات هم توجیه جالبی دارد. یکی از واردکنندگان این تجهیزات از چین با بیان این سوال که چرا از ماشین آلات آلمانی و یا مونتاژ ترکیه استفاده کنید در حالی که می توانید از تجهیزات ارزان چنینی بهره مند شود، ادامه داد: اگر به دنبال کیفیت بهتر هستید باید بدانید محصولی که شما در ازای آن قیمت بالاتری را پرداخت می کنید چه مزیتی برای شما دارد و شما که مصرف کننده در و پنجره نیستید پس چرا باید قیمت ماشین آلات را گران تر بپردازید. اگر با برخی از واردکنندگان این کالا سخن بگویید آنها پیشنهاد های جالبی نیز به شما ارائه می کنند مانند انتقال دانش فنی و یا معرفی سفارش تولید پس از خرید خطوط تولید در و پنجره و..... اما این شما هستید که باید در مورد این پیشنهاد ها تعمق کنید. پس با دقت سرمایه گذاری کنید و بدانید که این بازار همچنان تا اشباع شدن فاصله بسیاری دارد و بعد از آن نیز می توان به بازارهای تشنه ای مانند آسیای میانه و افغانستان اندیشید.

در پایان باید به این نکته با اهمیت توجه داشت در و پنجره دو جداره از بهترین بازارهایی است که همچنان در مسیر رونق قرار داشته و کمتر فعال اقتصادی که با این صنعت شکوفا سر و کار دارد می تواند در تداوم این روند تشکیک کند. از این رو ضمن توجه به کیفیت می توان این سوال را مطرح کرد که چرا صنایع ماشین سازی ایرانی کمترین توجهی به تولید این ماشین آلات در داخل و خودکفا شدن این بخش از صنعت ساختمان نداشته است. همه این موارد در حالی است که ساخت خطوط تولید در و پنجره دو جداره نه تنها نیازی به فناوری های پیچیده ندارد بلکه به سهولت امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×