menu

ثبت آگهی رایگان

درب های ضد سرقت ساختمان

درب-های-ضد-سرقت-ساختمان

در این شماره از نشریه پیام ساختمان شاخص های فنی درب ضد سرقت مورد بررسی قرار گرفته است. خبرنگار پیام ساختمان در گفتگو با تولید کنندگان و فروشندگان این محصول سعی کرده آنچه یک خریدار باید به هنگام خرید در مورد درب ضد سرقت بداند را جویا شود.
در قرن حاضر با توجه به فناوریهای جدید در ساخت درب ها، ساکنین ترجیح می دهند در محل زندگی خود از درب های ضد سرقت برای آسودگی خاطر استفاده کنند. درب ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی مقاوم تر و دارای ضریب ایمنی بالاتری است. تکنولوزی ساخت درب های ضد سرقت، قفل، لولا و مواد بکار رفته نسبت به در های معمولی متفاوت است. قفل ها در درب ضد سرقت 7 زبانه و در بعضی ازآنها تا 16 زبانه است و تقریبا در صورت قفل شدن به سختی باز می شوند.
دکتر بهرام مقتدر، مدیرعامل شرکت سوداد؛ به عنوان نخستین تولید کننده درب های ضد سرقت در این باره می گوید: استفاده از درب های ضد سرقت در ایران از سالهای 88 به بعد کلید خورد که البته شایان ذکر است در آن زمان این کالا از کشورهای ترکیه و چین وارد می شد که در اواخر سال 90 شرکت سوداد برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید درب های ضد سرقت کرد.
وی در رابطه با رعایت استانداردها در تولید درب های ضد سرقت اظهار داشت: تولیدکنندگان علاوه بر رعایت استانداردهای لازم باید استانداردهای سازمان آتش نشانی را هم در تولید در نظر بگیرند.
وی گفت: دلیل اینکه به این درها، درب ضد سرقت می گویند به خاطر ضریب ایمنی بالای آنها در برابر ورود دزد به منازل است.
به گفته این تولید کننده کارکرد درهای ضدسرقت به این معنا که تضمین داده شود ورود به آنها غیر ممکن است، نمی باشد. بلکه اصلی ترین ویژگی این درها به تاخیر انداختن زمان ورود است
به گفته مقتدر درهای ضد سرقت با توجه به اینکه در ساخت آنها از پروفیل های آهن و فولاد استفاده می شود، مقاومت بیشتری نسبت به درب های معمولی دارد.
بهرام مقتدر در ادامه برای یک خرید مناسب شاخصه های زیر را برشمرد:
1-میزان مصرف آلیاژهای بکار رفته در شبکه ها و زهکشی داخل درب های ضدر سرقت باید حداقل 65 تا 70 کیلوگرم باشد.
2-جوش در نصب ورق ها و پروفیل ها در زهکشی و شبکه بندی باید به صورت فول جوش باشند.
3-میزان تراکم ام دی اف و کیفیت آن در درب های ضد سرقت باید از استانداردهای لازم و قطر مناسب برخوردار باشد.
4-نوع رنگ و ضخامت پی وی سی های بکار رفته روی ام دی اف ها باید از استانداردهای مناسب برخوردار، در برابر رطوب عایق و نیز خاصیت ضد اسیدی داشته باشند.
5-قفل و یراق آلاتی که در درب های ضد سرقت بکار می رود بهتر است از جنس مس که مقاومتر است، باشد.
6-لولاهایی که در دربهای ضد سرقت بکار می رود باید به صورت مخفی کار و در اصطلاح ضد اهرم باشد.
وی به خریداران در های ضد سرقت توصیه کرد از فروشندگان و عاملان دفترچه راهنما و شناسنامه تولید دربهای ضد سرقت را مطالبه کنند و حتما خرید خود را فروشگاه های معتبر انجام دهند.
آرش بهجو فروشنده درب های ضد سرقت نیز در این باره می گوید: در بازار ایران سه دسته درب ضد سرقت عرضه می شود که شامل: درب ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی است. در این میان، درب ضد سرقت ترک ازنظر کیفیت مزیت بهتری نسبت به کالاهای مشابه دارد.
وی افزود: البته نرخ درهای ضد سرقت ترک تا 3 میلیون تومان هم می رسد. واین در حالی است که درب های ضد سرقت چینی از نظر قیمت ارزانتر از مشابه ترک است.
وی البته این نکته را هم گوشزد کرد که هر چیز ارزانی بی حکمت نیست و درب های ضد سرقت چینی از مقاوت کمتری برخوردار است.
وی ادامه داد: مزیت در بهای ضد سرقت چینی به تکنولوژی بکار رفته در لولاهای این درب ها است.
به گفته این کارشناس بازار، لولاهای درب های ضد سرقت تولید ایران و ترک از سمت داخل قابل مشاهده است اما لولاهای درب های ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رؤیت نیستند؛ و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می شود.
بهجو در مورد مزیت درب های ضد سرقت ایرانی نیز گفت: مزیت این درها در آن است که سازندگان مسکن امکان سفارش این درها را مطابق با نیاز پروژه هایشان دارند همچنین قیمت آن ها نسبت به مشابه ترک ارزان تر است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×