menu

ثبت آگهی رایگان

چند راهکار برای تهویه حمام و سرویس بهداشتی

چند-راهکار-برای-تهویه-حمام-و-سرویس-بهداشتی

برای تهویه مطبوع حمام یک هواکش با کیفیت تهیه کنید.

یک هواکش با کیفیت برای دست یابی به هوای داخلی بهتر الزامی است. فقط در انتخاب هواکش به این نکته دقت کنید که زیادی پر سر و صدا نباشد.

نکته: در صورتی که احساس می کنید هواکش تان خراب شده است، قبل از تماس با فروشنده، یک برگ دستمال توالت را نزدیک به پنجره ی هواکش نگه دارید. اگر فن درست باشد، دستمال را به سمت خود می کشد. در غیر این صورت ممکن است به هواکشی جدید نیاز داشته باشید.

برای تهویه و خشک کردن حمام از چندین روش استفاده کنید.

این حمام از دو راه کیفیت هوای داخلش را بهبود می بخشد: یک پنجره ی کوچک برای هوای تازه و یک هواکش. با کوتاه کردن زمان دوش تان می توانید باعث کاهش کپک شوید، زیرا به زدودن رطوبت کمتری نیاز است.

نکته: اگر سقف کوتاه یا حمام بخار دارید، از قرار دادن هواکش در درون اتاق دوش اجتناب کنید. با این کار بخار از کانال هواکش به عنوان دودکش استفاده می کند.

زمان سنج هواکش در حمام نصب کنید

یک زمان سنج هواکش با تنظیمات یک ساعته تهیه کنید و از اعضای خانواده ی خود بخواهید در هر بار دوش گرفتن از آن استفاده کنند.

اگر در حال ساخت ساختمان جدیدی هستید، زمان سنج از راه دور نصب کنید تا بتوانید در اواسط روز یا بعدازظهر هواکش را روشن کنید.

اگر فرزندان کوچکتر دارید یا فکر می کنید روشن کردن زمان سنج هواکش را فراموش خواهید کرد، از هواکش با حسگر حرکتی استفاده کنید.

از سیستم های گرمایشی کف در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید

داشتن زمان سنج برای هواکش و سیستم گرمایشی کف یک روش عالی برای داشتن حمامی خشک و سالم است. هیچ راهی سریع تر از گرمایش کف، کف حمام یا اتاق دوش را خشک نمی کند. روش گرم کردن حمام با کفپوش های گرمایشی را که سیستم بسیار مطبوعی برای گرمایش سطوح سرد از کف اس، قبلا به طور کامل برایتان معرفی کردیم.

نکته: مطمئن شوید نصب سیستم گرمایشی درون اتاق دوش تان مجاز است.

پنل های جداکننده ی اتاق دوش باید فضایی برای تهویه باقی بگذارند.

در این تصویر توجه کنید که چگونه پنل های شیشه ای تا سقف بالا نرفته اند. با این کار چرخش هوای بیشتری در فضا خواهید داشت.

این نمونه نیز مثال خوبی از قرارگیری مناسب تهویه است. هواکش نزدیک به ورودی اتاق دوش قرار گرفته و درب ها و دیوار های شیشه ای مسیر خروج رطوبت و بخار اتاق دوش را مسدود نکرده اند.

در حمام بخار از پنجره بالای درب جهت تهویه مطبوع استفاده کنید.

اگر به طور دقیق این تصویر را ببینید، به دلیل دیوارهای تمام شیشه متوجه خواهید شد اینجا یک حمام بخار است.

پنجره بالای درب در هنگام بسته بودن درب می تواند به به خشک شدن اتاق دوش کمک کند. نصب هواکش نزدیک به پنجره بالای درب نیز به خارج کردن هوا از فضای دوش در هنگام بسته بودن درب کمک می کند.

نکته: اگر حمام بخار دارید، احتمالا باید هواکش بزرگتری نصب کنید.

به بندکشی ها و درزهای ملات در کف حمام و سرویس بهداشتی توجه کنید.

بندکشی های کمتر به معنای سطح جاذب رطوبت کمتر و تبخیر بیشتر است.

مطمئن شوید کف شویی (زه کش) که نصب می کنید، به رطوبت اجازه ی خروج از سطح زیرین تایل ها را می دهد. گرم کردن فضا با سیم کشی گرمایشی تأیید شده نیز راه حل خوبی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 354

فهرست مطالب شماره 354

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×