menu

ثبت آگهی رایگان

آلاچیق فضای باز

آلاچیق-فضای-باز

ممکن نیست فردی را بشناسید که از بودن در فضای سبز، سایه و آرامش طبیعت لذت نبرد و علاقه ای به نشستن زیر آلاچیق زیبا در فضای باز مانند حیاط خانه و ویلا یا بهارخواب نداشته باشد. داشتن آلاچیق و سایه بانی که بتواند ما را از تابش مستقیم نور خورشید و یا بارش باران و برف در امان نگه دارد لازم به نظر می رسد. با این شرایط هرگاه که بخواهیم با هر وضعیت آب و هوایی می توانیم از فضای سبز لذت ببریم.

همان طور که می دانید هدف ما از داشتن آلاچیق، داشتن مکان و سرپناهی برای ارتباط ما با طبیعت است. برای طراحی و ساخت آلاچیق به نظر می رسد استفاده کردن از مواد و مصالح طبیعی همچون سنگ و چوب می تواند حس نزدیکی ما را با طبیعت بیشتر کند.

در بعضی از مناطق با توجه به نوع اقلیم و شرایط مصالح بومی با استفاده از پوشال های گیاهی سقف آلاچیق ها را با چارچوب های چوبی پوشش می دهند. این نوع آلاچیق ها را نیز می توان در شمال ایران یافت که با ساقه های برنج ساخته می شوند. در مناطق دیگر کشور نیز گیاهان متفاوتی برای این کار مورداستفاده قرار می گیرند.

اگر انتخاب شما برای ساخت آلاچیق استفاده از چوب است، می توانید با انتخاب صندلی و مبلمان چوبی با رنگ هماهنگ با چارچوب و کف پوش محیطی زیبا را بی آفرینید. علاوه بر این که می توانید از ترکیب سنگ و چوب در کنار هم استفاده کنید، در طراحی امکان دارد که وجود یکی از آن ها نسبت به دیگری چشمگیرتر باشد. کف پوش های سنگی اگر طرح و رنگ آن ها باظرافت انتخاب شده باشد می تواند جلوه زیبایی به آلاچیق ببخشد.

راثی زاده، مدیر فروش شرکت چوب فهیمی درباره آلاچیق های فضای باز به خبرنگار پیام ساختمان گفت: ما به عنوان اولین تولیدکننده این محصول فعالیت خود را از اواسط سال 94 آغاز کردیم. وی تصریح کرد: محصولات تولیدشده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از دو نوع رنگ در آلاچیق های خود استفاده می کنند؛ رنگ آب گریز ایتالیایی و اوزمو آلمانی و همچنین محصولات این شرکت از تنوع رنگ نیز برخوردارند.

این مدیر فروش افزود: آلاچیق ها از دو نوع چوب ترمو و روسی، UV دار ساخته شده، ضد آب، ضد حریق بوده و رنگ های به کاررفته نیز خواص شیمیایی ندارند. وی به اندازه های مختلف آلاچیق ها اشاره کرد و گفت: اندازه آلاچیق ها متنوع بوده و متناسب با کاربرد و فضای موردنظر، مشتریان می توانند اندازه دلخواهشان را انتخاب کنند.

آلاچیق های شرکت ما در دو نوع تک جداره و دوجداره و با اندازه 9 متری تولید می شود.

آلاچیق موردپسند همه افراد است

راثی زاده به موارد مصرف آلاچیق ها اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین موارد مصرف آلاچیق ها، باغ ها و ویلاها است اما در فضاهای باز مانند کافه و رستوران ها یا حتی محیط های نگهبانی نیز به کار می رود. وی بابیان اینکه استفاده از آلاچیق در کشور ما به تازگی باب شده و تولید آن جدید است، افزود: این روزها استفاده از الاچیق نه تنها در آپارتمان های کوچک برای چیدمان زیباتر و مدرن کاربرد دارد، بلکه در لابی آپارتمان ها و مجموعه های مسکونی با استفاده از آلاچیق های دوجداره درواقع اتاق جلسات خود را می سازند.

این مدیر فروش در ادامه گفت: آلاچیق موردپسند همه افراد است اما خرید و استقبال از آن بستگی به این نکته دارد که فرد تا چه حد بخواهد برای ایجاد فضای دکوراتیو و لاکچری در خانه، محل کار و ... هزینه تقبل کند.

وی در پایان گفت مشتری با دیدن انواع آلاچیق ها در بازار به راحتی می تواند به کیفیت و نوع جنس آن پی ببرد و از طرفی با خواندن بروشورها و کاتالوگ ها محصولات به اطلاعات موردنیاز پی ببرد.

طراحی آلاچیق برای ساخت و طراحی انواع آلاچیق

بد نیست از چیدمان و فرم مناسب استفاده کنید. شاید یکی از پرطرفدارترین نوع سقف برای آلاچیق ها، سقف هایی است که به کمک رشد گیاهان رونده در طول زمان شکل می گیرند. این سقف ها بسیار زیبا هستند و حس طراوت و تازگی را به شما هدیه می دهند. زیبایی عبور نور از لابه لای شاخ و برگ گیاهان لذت حضور در آن فضا را بیشتر می کند.

سقف های متنوع

سقف های چوبی مشبک، که همه شکل های انتزاعی از طبیعت را به خود گرفته اند نیز با عبور نور خورشید از خود حس و حالی زیبا را به وجود می آورند. این سقف ها با داشتن تنوع طرح و نقش اجازه می دهد تا شما بتوانید انتخابی متناسب را داشته باشید.

دیوارهای پارچه ای می توانند با ایجاد نیم سایه از تابش مستقیم آفتاب به محیط داخل آلاچیق جلوگیری کنند. شاید دیواره های پرده مانند آلاچیق و پوشش پارچه ای مبلمان بتواند حس هماهنگی را در طراحی آن تقویت کند. این نوع سقف های پارچه ای با استفاده از ریل هایی که گیره های مخصوص را در خود جای داده اند، به شما اجازه می دهند تا باز یا بسته بودن سقف را خودتان انتخاب کنید.

حصیرها می توانند گزینه مناسبی برای پوشش سقف و دیوارهای آلاچیق ها باشند. وجود آن ها حس نزدیکی با طبیعت را افزایش می دهد و با توجه به این که رطوبت را در خود نگه می دارند با گذر باد از میان ساقه های آن هوایی خنک را در محیط آلاچیق جریان می دهند.

نورپردازی فراموش نکنید

آلاچیقی که طراحی می کنید در طول شب نیز باید قابل استفاده باشد. بنابراین به نورپردازی آن توجه ویژه داشته باشید. در انتخاب وسایل نورپردازی دقت کنید و با انواع چراغ های مخصوص برای فضای بیرونی آشنا شوید و پس ازآن دست به انتخاب بزنید.

آلاچیق ها را در مجاورت دیوار خانه برپا کنید تا بتوانید علاوه بر دسترسی سریع به آن، سقف را نیز به دیوار تیکه دهید. مجاورت این آلاچیق با خانه به زیبایی نمای خارجی ویلای شما کمک می کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 268

فهرست مطالب شماره 268

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×