menu

ثبت آگهی رایگان

مشخصات فنی چسب پی وی سی

مشخصات-فنی-چسب-پی-وی-سی

چسب پی وی سی - PVC - جهت اتصال قطعات مختلف پلاستیک پی وی سی (پلی ونیل کلراید) مورد استفاده قرار می گیرد. این پلاستیک از جمله پرمصرف ترین پلاستیک ها در جهان بوده و چسباندن بعضی از آنها بسیار حساس و دشوار است.

چسب پی وی سی

چسب محلول در حلال است و حلال پس از چسباندن دو قطعه از آن خارج می شود و با جذب شدن و یا تبخیر حلال اتصال برقرار می گردد. استفاده از چسب های پی وی سی در صنایع مختلف رایج بوده درکشور ما نیز از این نوع چسب در صنایعی چون نصب کفپوش ها، لوله و اتصالات پی وی سی و پلی اتیلن و همچنین به عنوان درزگیر در برخی مقاطع نیز استفاده می شود.

چسب سمنت حلالی (چسب فشار قوی)

برای چسباندن لوله و اتصالات پی وی سی سخت مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد ملی ایران در مورد چسب حلالی پی وی سی به شماره 1174 است که بر مبنای استاندارد آمریکا 2564 ASTM-D تنظیم شده است و با توجه به آنکه چسب پی وی سی سمنت حلالی باید محلولی شامل پی وی سی بدون پلاستی سایزر بوده که در استاندارد 1787 ASTM-D مشخصات آن داده شده است.

سمنت باید دارای غلظت کم و یکنواخت بوده و به راحتی جریان پیدا کند و همچنین نباید شامل ذرات درشت حل نشده پلاستیک و ناخالصی هایی باشد که تأثیر نامطلوب بر روی اتصال نهایی قطعه و مقاومت شیمیایی آن بگذارد. از طرف دیگر سمنت پی وی سی نباید به حالت ژلاتینی تبدیل شود.

چسب سمنت حلالی برای چسباندن قطعات پی وی سی نرم مانند ورقه های روکش و چرم مصنوعی که دارای درصد زیادی نرم کننده هستند چندان مناسب نیست.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 231

فهرست مطالب شماره 231

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×