menu

ثبت آگهی رایگان

هزینه های ساخت و ساز را با مگا پوکسی کاهش دهید!

هزینه-های-ساخت-و-ساز-را-با-مگا-پوکسی-کاهش-دهید

اگر می خواهید سنگ نمایی برای ساختمان تان، نصب کنید که با لرزش زلزله هم کنده نشود، یا می خواهید مدت زمان نصب سنگ نما را به یک سوم کاهش بدهید از چسب سنگ مگاپوکسی استفاده کنید. اگر هم از آن دسته مهندسان و پیمانکارانی هستید که سبک سازی سازه و کاهش هزینه های ساخت، از اولویت های کارتان است، باز هم به شما توصیه می کنیم از چسب مگا پوکسی استفاده کنید.

چسب و رزین مگا پوکسی که به صورت انحصاری تنها توسط یک شرکت استرالیایی تولید می شود از 18 سال پیش راه خود را در بازار ساختمانی ایران باز کرده است.از آنجایی که در بیشتر سازه هایی که در ایران ساخته می شود از سنگ و به ویژه سنگ نما استفاده می شود از این رو چسب مگا پوکسی بازار بسیار بزرگی در ایران دارد.

مرجان آقا جان زاده هوشیار، تاجر و بازرگانی که نمایندگی عرضه چسب مگاپوکسی را در ایران، عراق، ترکیه، آسیای میانه و امارات دارد، هم در امر واردات چسب سنگ وهم در بخش صادرات سنگ فرآوری شده، فعالیت دارد.

وی که از جمله بانوان موفق درفعالیت های اقصادی در کشور به شمار می رود، بر این باور است که، واردات هدفمند، همانند صادرات هدفمند حلقه مفقوده تولید ملی است.

مگاپوکسی جایگزین ملات ماسه و سیمان

او که از 18 سال پیش نمایندگی انحصاری چسب مگاپوکسی را در اختیار دارد، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: استفاده از چسب مگاپوکسی برای چسباندن و نصب سنگ های نما در ساختمان از 40 سال پیش در کشورهای پیشرفته کاملا رایج شده است.

وی افزود: استفاده از چسب مگا پوکسی جایگزین مناسبی برای ملات ماسه و سیمان است به این معنی که دیگر برای نصب سنگ از ماسه و سیمان استفاده نمی شود.

این فعال بازرگانی کشورمان با بیان اینکه استفاده از چسب مگا پوکسی، مزایای بسیار مطلوبی دارد، اظهار داشت: از آنجایی که استفاده از این چسب موجب پایین آمدن میزان مصرف شن و سیمان در سازه می شود، بنابراین وزن سازه تا 60 درصد کاهش می یابد و باتوجه به کم شدن بار مرده ساختمان، از میزان مصرف آهن نیز در سازه کاسته می شود.

وی ادامه داد: با کاهش وزن ساختمان، هزینه های تولید سازه هم تقلیل می یابد.

مگاپوکسی چسبی در خدمت صادرات سنگ

به گفته این صادرکننده سنگ فرآوری شده، اهمیت استفاده از چسب و رزین مگا پوکسی در سنگ های صادراتی به اندازه ای است که فلان تاجر سنگ از اروپا تلفن می زند ودرخواست خرید و واردات سنگی از ایران را می دهد که که برای پر کردن شکاف و نیز براق کردن آن سنگ، از رزین مگاپوکسی استفاده شده است.

هوشیار با اشاره به فراگیر شدن استفاده از چسب مگاپوکسی در ساخت و سازهای کشور به ویژه در شهر تهران گفت: در حال حاضردر30 درصد ازپروژه های ساختمانی کشور برای نصب سنگ نما از چسب مگا پوکسی استفاده می شود.

تولید چسب مگاپوکسی در انحصار استرالیا

وی با بیان اینکه چسب و رزین مگاپوکسی محصول کشور استرالیا است، تصریح کرد: هفت سال پیش مذاکره ای با این شرکت استرالیایی داشتم و سعی کردم آنها را مجاب کنم تا این محصول را در ایران تولید کنند و به تبع آن، دانش فنی تولید این چسب به ایران منتقل شود.

وی افزود: آنها به من گفتند، تمایلی به تولید این محصول و انتقال دانش فنی آن به کشور دیگری ندارند و همانطور که از 40 سال پیش تاکنون استرالیا تنها تولید کننده این چسب در جهان بوده، می خواهند انحصار این تولید همچنان در دست استرالیا باقی بماند.

این بانوی بازرگان، با بیان اینکه واردات هدفمند حلقه مفقوده تولید و صادرات است، اظهار داشت: چند سالی است که در کشور، هرگونه فعالیت مربوط به واردات تقبیح می شود و از آن به عنوان ضد ارزش و نابود کننده تولید ملی یاد می شود.

وی گفت: این در حالی است که در هیچ جای دنیا از صفر تا صد هیچ تولیدی توسط یک کشور انجام نمی شود چرا که تولید برخی محصولات می تواند در یک کشور مقرون به صرفه و در کشور دیگری مقرون به صرفه نباشد.

وی ادامه داد: همان طور که هر وارداتی به نفع کشور نیست هر تولیدی هم نمی تواند برای کشور منفعت داشته باشد. به گفته هوشیار، مسئولان ذیربط بهتر است به گونه ای برنامه ریزی و سیاستگذاری کنند که تنها زمینه واردات محصولاتی به کشور فراهم شود که در خدمت رونق تولید و صادرات باشد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی نگین تجارت فردوس تاکید کرد: در حال حاضر به جای واردات محصولاتی نظیر سنگ پا، میخ و... باید زمینه ای فراهم شود که امکان ورود مواد اولیه تولیدات صنعتی ونیز واردات آن دسته از محصولاتی به کشور فراهم شود که یا مشابه ایرانی ندارند و یا تولید آن محصول در داخل صرفه اقتصاد ندارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×