menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت-استخر-در-آتی-ساز

ساخت استخر در آتی ساز

شهر : تهران

قیمت : 14,000 ريال

NAQIBSAZEH GROUP

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، ساخت
تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های :
استخر شنا : خصوصی و عمومی
آبنما ، جکوزی ، مجموعه پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات و لوازم کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

محاسبات بار استخر شنا
محدوده رطوبت
رطوبت نسبی بالاتر از 60 درصد ، منجر به عدم آسایش افراد ، افزایش رشد قارچ ها و باکتری های خاص و باعث میعان فراوان بر روی سطوح می شود. رطوبت نسبی زیر 50 درصد باعث خنک شدن پوست شناگران در اثر تبخیر، با خروج از آب می شود. سطوح رطوبت پایین تر ، موجب تبخیر بیشتر آب، نیاز به آب جبرانی (Make-up Water) زیادتر و مصرف بیشتر مواد شیمیایی می‏شود ؛ بنابراین نیاز به تجهیزات بزرگ تر و افزایش هزینه های عملیاتی دارد.

نقطه شبنم مناسب برای سطوح سالن استخر

روش‏های کنترل رطوبت

برای کاهش رطوبت در یک محیط استخر سرپوشیده، می توان از تکنیک های مختلفی استفاده کرد. یکی از قدیمی ترین و مرسوم ترین روش ها، استفاده از روش هوای جبرانی ـ خروجی است که در آن، هوای مرطوب گرم به بیرون منتقل شده و هوای تازه، وارد ساختمان می شود. در طول ماه های زمستان، قبل از ورود هوا به فضای داخل، این هوا باید تا دمای اتاق، گرم شود. هزینه عملیاتی این فرآیند، زیاد است. در فصول بهار، تابستان و پاییز در بخش های خاصی از کشور، ممکن است هوای بیرون، رطوبت بیشتری نسبت به محیط داخل داشته باشد. این امر، موجب افزایش رطوبت داخل ساختمان خواهد شد و به طور بالقوه، سبب صدمه به ساختمان می‏گردد.

در برخی از نقاط کشور، هوای بیرون ممکن است خشک تر از محیط داخلی باشد. در نگاه اول، به نظر می رسد که این مورد، همه مشکلات مربوط به رطوبت را حل می کند. تا زمانی که رطوبت محیط داخلی زیر 60% RH باشد، مشکلی وجود ندارد. بااین حال، با توجه به هزینه های بالای انرژی، باید هزینه های عملیاتی را به معادله بالا اضافه کنیم. به عنوان مثال، استخری با ابعاد 75 در 25 فوت و عمق متوسط ​​6 فوت، به 84000 گالن آب برای پُرشدن نیاز دارد. فرض کنید فضای داخل، با استفاده از هوای بیرون نگهداری می شود و در آب وهوای خشک، رطوبت نسبی کمتر از 30% است. این استخر، 3/85 پوند (3/10 گالن) رطوبت در هر ساعت آب را تبخیر می کند. این بدان معنی است که در 340 روز، استخر خالی می شود. اگر رطوبت نسبی در فضا 50% باشد، میزان تبخیر به 52 پوند (24/6 گالن) در ساعت کاهش می یابد و در همان 340 روز، بیش از 50000 گالن آب جبرانی، صرفه‏جویی می شود. این صرفه جویی همچنین با کاهش هزینه های انرژی برای گرم کردن آب و کاهش هزینه های شیمیایی برای تصفیه آن، همراه است. بدین ترتیب هزینه آب جبرانی و مواد تصفیه شیمیایی، تا حدود 40 درصد کاهش می یابد.
مؤثرترین روش برای حفظ سطح مناسب رطوبت نسبی و دستیابی به این کاهش هزینه ها، استفاده از سیستم رطوبت زدایی بر پایه تبرید است.

#استخر_سونا_جکوزی

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×