menu

ثبت آگهی رایگان

سرویسکار-تخصصی-استخر-در-شهرک-غرب

سرویسکار تخصصی استخر در شهرک غرب

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، جکوزی آبنما
تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا نمک ، سونا برف در ایـران

صفر تا صد تاسیسات استخر
تأسیسات استخرهای شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخرها برای سیستم تأسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند. استخرها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است.
در استخرهای سرباز نیاز به گرمایش و سرمایش محیط نیست و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تأسیساتی است. این در حالی است که در استخرهای سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد. طراحی موتورخانه استخر شنا با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی استخرها تغییر پیداکرده و ویژگی های جدیدی به آن ها اضافه شده است.
طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخر سازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند. مهندسان تأسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن موردبررسی قرار داده و تأیید کنند. البته ملاحظات دیگری چون سیستم های الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترها و شیمی آب نیز وجود دارند. سازندگان استخرها باید به خوبی با تجهیزات مورداستفاده در استخرها، رنگ ها و پرداخت های سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی، فیلتراسیون، سیستم های گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.
برای عملکرد بهینه بخش های مختلف استخر نیاز به یک سیستم تأسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تأمین کند. برای برآورد این نیاز، تأسیسات یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند.
ساختمان و سازه استخر بر اساس کاربرد استخرهای خانگی در اشکال هندسی مختلف طراحی می شوند و بیشتر از رعایت استانداردهای سازه، رضایت کارفرما با توجه به فضای محدود ساختمان از حیث معماری موردنظراست. در ساخت استخرهای عمومی و حرفه ای نیز با توجه به امکانات در نظر گرفته شده مطابق اهداف کارفرما،توجه به استانداردهای موجود الزامی است.
بر این اساس استقرار استخرها در زمین های لغزنده یا رونده یا در حاشیه دامداری ها یا تصفیه خانه های فاضلاب مغایر همین اصول است. به طورکلی در طراحی سازه مخزن استخرها از بتن های مسلح با آرماتوربندی صحیح است که در آن ها نحوه توجه طراح و سازنده به اجرای آب بندها و درزهای انبساط، نحوه کارگذاری لوله ها و مجاری تأسیساتی و نوع لوله ها و اتصالات درون بتن، از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مهم ترین دلایل اهمیت رعایت اصول ذکرشده ، این است که در صورت وجود احتمال نشتی به دلیل عدم رعایت اصول علاوه بر کاهش مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و یا آسیب دیدگی فونداسیون ساختمان های جنبی استخر وجود دارد.
ساختمان استخرها در مجموعه های آب تفریحی عمومی نیز بر اساس زیربنای مصرفی و امکانات سرگرمی موردنظر طراحی می شود و طراحان سازه و تأسیسات استخر به تمامی الزامات ایمنی و فنی ازیک طرف و اهداف پروژه توجه کامل دارند. موتورخانه استخر شنا استخرهای شنا برای کاربری های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت های متفاوتی هستند. یک استخر عمومی، دارای بخش هایی است که برای عملکرد بهینه این بخش ها نیاز به یک سیستم تأسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تأمین کند.
برای برآورد این نیاز ، تأسیسات یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند.
موتورخانه های معمولی استخر دارای تجهیزات زیر هستند: دیگ آبگرم ، دیگ بخار ، سختی گیر ، فیلتر شنی ، مبدل حرارتی ، منبع کویل دار ، موگیر ، پمپ ، شیرآلات و اتصالات و طراحی موتورخانه استخر شامل 3 بخش کلی است .
تأسیسات سالن استخر استخرها به دو صورت سرباز و سرپوشیده مورداستفاده قرار می گیرند. در صورت سرپوشیده بودن استخرهای شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. سالن مورداستفاده باید در درجه حرارت مناسب و رطوبت مطلوب باشد.
برای تأمین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد. در استخرهای سرباز، نیاز به تهویه محیط وجود ندارد و تنها آب استخر باید ازلحاظ تمیزی و درجه حرارت موردبررسی قرار بگیرد.
تأسیسات جکوزی: جکوزی در دمای مطلوب بین 36 تا 42 درجه کار می کند و باید آبی تمیز داشته باشد. برای تأمین این شرایط نیاز به تأسیساتی است که در زیر نمای شماتیک این سیستم نشان داده می شود. جکوزی ها دارای سیستم های جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانی جکوزی تکمیل گردد.
تأسیسات سونای بخار: برای بهره برداری مناسب از سونای بخار، باید رطوبت نسبی تا 99 درصد را برای آن فراهم کرد. برای ایجاد این شرایط لازم است تا با استفاده از تأسیسات نشان داده شده در شکل زیر این محیط را برای استفاده مهیا کرد.
تأسیسات سونای بخار آب مناسب استخر : آب حیاتی ترین پارامتر استخر است. آب شهر با دمای 10-20 درجه سانتی گراد (بسته به شهر و یا کشور مورداستفاده) وارد موتورخانه شده و این آب قبل از ورود به استخر می باید مراحلی را طی کند، به دمای آسایش انسان نزدیک شود و در استخر مورداستفاده قرار گیرد، آب شهر همچنین باید سختی گیری شده و تصفیه گردد و در مراحلی مواد شیمیایی نظیر کلر به آب اضافه گردد تا ذرات و مواد مضر آن گرفته شود.آب مورداستفاده در استخر شنا امکان جذب میکروب و ویروس را دارد و باید همواره از سلامت آن اطمینان حاصل کرد. برای مقابله با این مشکلات از فیلترها و مواد شیمیایی استفاده می شود.
یکی دیگر از مشکلات مربوط به آب در سیستم موتورخانه استخر ، سختی آن است که همه ساله میلیون ها دلار در جهان صرف نگهداری و تعمیرات تجهیزات و لوله کشی های آسیب دیده از آن می شود.
فیلتراسیون آب استخر آلودگی در استخرهای شنا غالباً توسط شناگران و محیط پیرامون استخر به آب استخر وارد می شود. هر استخر شنا برای تصفیه و از بین بردن این موارد نیاز به یک سیستم تصفیه و پمپاژ مناسب دارد. برای تصفیه آب استخرها از انواع فیلترها استفاده می شود. متداول ترین فیلترهای استخر، امروزه فیلترهای شنی هستند که نگه داری آن ها به مراتب راحت تر از فیلترهای دیاتمایت هستند. پمپ استخر تضمین می کند که آب استخر با دبی مشخصی از داخل فیلتر عبور کرده و آلاینده های ناخواسته را از بین ببرد و آب را ضدعفونی کند. از دیگر فیلترهای استخر فیلتر دیاتمایت است که قادر است ذرات ریز خاک را جدا کند که البته نیاز به نگه داری ویژه ای دارند.
فیلتر کارتریجی نیز بسیار متداول است و نگه داری بسیار ساده ای دارد اما هزینه های جاری و ابتدایی بالایی دارند. عموماً پمپ تصفیه استخر باید بین 6 تا 8 ساعت در هر سیکل کار کند و توان گردش 3 بار آب را در 24 ساعت داشته باشند. گردش آب از سیستم فیلتراسیون، ذرات شناور معلق و ذرات ریز خاک را از بین می برد اما هیچ تأثیری روی موادی که در ته استخر و به کف و دیواره ها چسبیده اند ندارد. بسته به موقعیت استخر و کاربری آن، استخرها به صورت دوره ای نیاز به شستشو و تمیز کردن کف و دیواره ها دارند.


گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×