menu

ثبت آگهی رایگان

سرویسکار-استخر-در-آجودانیه

سرویسکار استخر در آجودانیه

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، جکوزی آبنما
تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا نمک ، سونا برف در ایـران

اهمیت استفاده از رطوبت گیر در استخر

میزان رطوبت در فضای استخر و کنترل آن همواره یکی از مهمترین دغدغه های موجود برای طراحان، صاحبان استخرها، بهره برداران و مسئولین نگهداری و تعمیرات استخرها بوده است.
هم پایین بودن میزان رطوبت نسبی در استخر و هم بالا بودن آن، باعث ایجاد معایب قابل توجهی خواهد بود.
رطوبت نسبی پایین تر از حد استاندارد، با ایجاد افزایش نرخ تبخیر آب از سطح پوست شناگران باعث ایجاد احساس ناخوشایند سرما برای آنها می شود. همینطور، رطوبت نسبی بالاتر از حد استاندارد نیز باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ایجاد خوردگی در ساز ه های فلزی استفاده شده در استخر و ساختمان آن، تخریب مصالح و سطوح، ایجاد ناراحتی برای شناگران، تقطیر آب روی سطوح، نم گرفتن دیواره و سقف استخر و نیز افزایش رشد قارچ و کپک در شکاف ها و درزها می شود.
با توجه به توصیه استانداردهای مطرح، میزان رطوبت نسبی بهینه برای فضای استخرها، بین 50% تا 60% است.
تا زمانی که قیمت انرژی پایین بود، بسیاری از طراحان استخرها تنها به هزینه اولیه تجهیزاتی که خریداری و استفاده می کردند
توجه داشتند. بنابراین, برای کاهش رطوبت استخر در بسیاری از موارد، تنها از یک فن مکنده برای خروج هوای داخل فضای استخر و هیتر برای گرم کردن دمای هوای ورودی جایگزین از بیرون استخر استفاده می کردند. در حالیکه حتی اگر فرض کنیم قیمت انرژی هم پایین باشد، این راه، روش مناسبی برای کنترل رطوبت استخر نیست. چرا که با این روش، همواره میزان رطوبت نسبی استخر در حال نوسان بوده و یا بالاتر از حد استاندارد قرار می گیرد و یا پایین تر از آن.

امروزه با توجه به بالاتر رفتن قیمت انرژی، طراحان و صاحبان استخرها به دنبال تحهیزاتی هستند که علاوه بر رطوبت گیری استخر، در جهت صرفه جویی در مصرف انرژی نیز حرکت کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که انتخاب دستگاه مناسب رطوبت گیر استخر، نه تنها باعث طول عمر بیشتر مصالح و سازه های استخر و راحتی شناگران میشود، بلکه هزینه های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات را نیز به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

در بسیاری از موارد میشنویم که مسئولین استخرها و یا شناگران گله دارند که آب استخر، سرد است.
در صورتیکه غالباً این حرف درستی نیست. در واقع در بسیاری از موارد، این دمای هوای استخر است که پایین است و نه دمای آب استخر. دمای پایین هوا در استخر باعث افزایش سرعت تبخیر آب از سطح پوست شناگران و به دنبال آن افزایش احساس سرما در آنهاست. هر چه دمای آب استخر نسبت به دمای هوای استخر بالاتر باشد، میزان تبخیر آب از سطح پوست شناگران بیشتر و احساس سرمای بیشتری در آنها وجود خواهد داشت.

در مواردی، افراد مسئول نگهداری استخر با توجه به دید سنتی خود تنظیمات دستگاه های رطوبت گیر را به هم زده و دمای آب استخر را بیشتر از دمای هوا تنظیم نموده و رطوبت نسبی بالایی برای فضای استخر در نظر می گیرند. با این تنظیم، شناگران حس نامطلوبی خواهند داشت و به اشتباه تصور می کنند که عملکرد دستگاه رطوبت گیر مشکل دارد! به عنوان مثال، شاید جالب باشد بدانید که با افزایش دمای آب استخر از 28 به 30 درجه سانتیگراد و کاهش دمای هوا از 29 به 28 درجه سانتیگراد، نرخ تبخیر آب 43 درصد افزایش خواهد داشت.

یکی از متداولترین روش های کنترل دما و رطوبت نسبی هوا در استخرها در جهت حفظ آنها در شرایط ذکر شده، استفاده از رطوبت گیرهای مکانیکی است. در این دستگاه ها که معمولاً بر اساس فرآیند ترمودینامیکی "پمپ حرارتی" کار می کنند، دو فرآیند رطوبت گیری هوا بوسیله کویل سرد و افزایش دمای هوای خشک در گرمایش مجدد ضمن عبور از کویل گرم کندانسور بصورت همزمان انجام می شود تا هوای خشک گرم جایگزین هوای مرطوب داخل فضای استخر شود. یکی از مزایای مهم رطوبت گیری استخر با این روش، این است که هم گرمای محسوس (Sensible Heat) و هم گرمای نهان (Latent Heat) بخار موجود در هوای مرطوب ، بازیابی شده و برای گرمایش مجدد هوا استفاده می شود و این یعنی راندمان بالای صرفه جویی در مصرف انرژی.

گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×