menu

ثبت آگهی رایگان

طراحی-و-ساخت-استخر-در-لواسان

طراحی و ساخت استخر در لواسان

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
فعالیت خود را از سال 1385 در زمینه : مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ،
تجهیز و اجرای کامل پروژه های: استخر ، جکوزی ، آبنما ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه
سونای خشک ، سونای بخار ، سونای نمک ، سونای برف
حمام سنتی ، حمام ترکی
در ایران و کشورهای همجوار آغاز و هم اکنون با گروه فنی و مهندسی مجرب
و اکیپ های اجرایی مختلف در زمینه های فوق مشغول به فعالیت میباشد

گروه بازرگانی نقیب سازه
فعالیت خود را از سال 1387 در زمینه : واردات ، مشاوره ، محاسبه ،
فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران آغاز و هم اکنون با گروه بازاریاب و فروش مجرب و اکیپ های نصب و خدمات پس از فروش آموزش دیده در زمینه های فوق مشغول به فعالیت میباشد

معیار طراحی استخرها
نکته ای که برای طراحی استخر بسیاراهمیت دارد این است که، حتی ابعاد کوچکترین استخرها نیز باید چندین برابر قد یک شناگر بالغ باشد. به گونه ای که شنا کردن فرد حتی برای مسافتی کوتاه درآن امکان پذیر باشد. به همین خاطر برای استخرها طول 6متر(19.7ft) و عرض (13.1ft)4 متر و برای عمق حداقل 1متر (3.3ft) در نظر گرفته شده است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که، به ازای هرنفر حداقل باید 5/4 متر مربع مساحت در نظر گرفته شود تا به راحتی هر فرد بتواند در استخر شنا کند.

شکل و ابعاد استخر
در ابتدا بهتر است بدانید که کاربری استخر اصلی ترین معیار برای تعیین شکل و ابعاد به شمار می رود. نکته شایان ذکر این است که، ابعاد استخرهای قهرمانی، آموزشی و شیرجه در سطح بین المللی باید بر مبنای استانداردهای منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شنا تعیین شود. مثلا بهترین ابعاد برای استخری که فقط مصرف آموزشی دارد به شکل مستطیل است. اما برای استخرهای صرفا تفریحی نیز می توان از شکل های متنوع و ترکیبی استفاده کرد.

نه تنها کاربری بلکه جنس سازه و پوسته استخر نیز در انتخاب شکل استخر تاثیر گذاراست. برای مثال استخری که از جنس بتن مسلح ساخته می شود را تقریبا می توان به هر شکلی ساخت، اما به دلیل بالا بودن هزینه آرماتوربندی و قالب های بتنی، ساختن استخر به شکل های مختلف بسیار پرهزینه خواهد بود.

سقف استخر سر پوشیده
همان طور که می دانید فضای استخر های سر پوشیده به دلیل رطوبت بالا، دمای تقریبا زیاد هوا و ترکیبات خورنده حاوی کلر، محیطی بسیار خورنده به شمار می رود و به همین علت تقطیر آب موجود در هوا بر روی دیوارها، پنجره ها، سقف و تمامی سطوح داخلی استخر تاثیر نامطلوبی بر سطوح فلزی ایجاد می کند.

موتورخانه استخر
در زمان طراحی موتور خانه برای استخر ها باید به نکاتی مانند موقعیت موتورخانه، اندازه، امکان دسترسی و امکان تعمیر و نگهداری آن توجه داشته باشید و طبق این موارد به طراحی موتورخانه بپردازید. توجه داشته باشید که یک موتورخانه ایده ال باید مجزا از سایر قسمت های استخر باشد، به گونه ای که تکنیسین تعمیر و نگهداری قادر باشد بدون ورود به ساختمان وارد موتورخانه شود. همچنین برای موتورخانه نیز باید یک دریچه کف شور در نظر گرفته شود.

دال معابر و کف استخر
طراحی و ساخت کف و دال معابر مرطوب استخرها باید به گونه ای انجام شود که حداکثر مقاومت ممکن در برابر نفوذ آب را داشته باشند. مخصوصا برای فضاهایی که قرار است به عنوان انبار مواد شیمیایی، تصفیه آب استخر، اجرای موتورخانه یا غیره به صورت معلق اجرا شود.

برای دال هایی که قرار است به صورت یکنواخت بر روی زمین اجرا شوند، نفوذناپذیری در برابر آب ضرورتی نداشته، زیرا طراحی و ساخت این دال ها نیز به سرباز یا سرپوشیده بودن استخر بستگی دارد.

پوشش سطوح پیرامون کاسه استخر
با جانمایی مناسب کاسه استخر آن را تبدیل به یک استخر بسیار زیبا و جذاب می شود. همان طور که می دانید مردم اکثرا برای تفریح و استراحت و گذراندن اوقاتی خوش به استخر می روند، از این رو طراحی داخلی، نمای فضای پیرامون استخر، امکانات رفاهی و جذابیت های ظاهری که موجب ایجاد جلوه ای چشم انداز و زیبا می شود اهمیت بسیار زیادی دارد.

تخلیه آب مسیر های گذر
همان طور که می دانید مسیرهای گذر کنار کاسه استخر، بخشی از مجموعه استخر را تشکیل می دهند.اما باید توجه داشت که، آب انباشته شده در این قسمت ها نباید به سیستم گردش آب استخر هدایت شود. بلکه باید این آب به خط تخلیه اصلی ساختمان متصل گردد.

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234
همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR
ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×