menu

ثبت آگهی رایگان

چراغ-استخر-و-جکوزی

چراغ استخر و جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

نکات مهم انتخاب انواع چراغ استخر و سونا :
چراغ های استخری در دو مدل رو کار (بدون کاسه ) و تو کار (با کاسه) و با لامپ های هالوژنی که معمولا تک رنگ میباشند وهم چنین لامپ های LED و SMD که در دو نوع تک رنگ و رنگی ( 14 رنگ) می باشد ، ارائه می گردند.

امروزه بسیاری از سازندگان و کارفرمایان با استفاده از چراغ های استخر و نورپردازی زیبای آن به عنوان یکی از تزئینات مکمل زیبایی در فضای استخرها ، توجه و تحسین مخاطبان و استفاده کنندگان از این استخرها خصوصا در شب را برانگیخته اند .

مزیت چراغ های استخری LED و SMD نسبت به نوع هالوژنی آن ها این است که اولا حرارت زیادی از خود تولید نمی کنند ، در نتیجه اگر استخر بدون آب باشد این چراغ های استخری آسیب نمیبینند و ثانیا عمر کارکرد بالاتری دارند.همچنین چراغ های استخری LED و SMD دارای رنگ های متنوعی می باشند .

چراغ های استخری LED و SMD دارای ضخامت کمتر ، نصب راحت تر و آب بندی بهتری می باشند .البته با وجود تمامی مزایای یاد شده چراغ های استخری LED و SMD اولا دارای قیمت بالاتری نسبت به انواع چراغ های هالوژنی می باشند و ثانیا در صورت سوختن چراغ باید علاوه بر چراغ ، سیم دنباله آنها نیز تعویض گردد .

چراغ استخری از نوع هالوژنی
این نوع چراغ گرمای بسیار زیادی نسبت به چراغ های استخری LED تولید میکنند،که این گرما توسط آب استخر گرفته میشود ولی در صورتی که به هر دلیلی سطح آب استخر به اندازه ای کاهش یابد که چراغ های استخر در معرض هوا قرار گیرند، گرمای تولید شده توسط آنها به اندازه ایی میشود که فرم چراغ و قاب آن از حالت عادی خارج و اصطلاحا دفرمه می شوند و در صورت تماس بدن شناگران با چراغ استخر موجب سوختگی پوست شناگران می شود.

نصب چراغهای استخری هالوژن در عمق 50 سانتی متر یا بیشتر از سطح آب سبب میشود حتی در صورتی که بخشی از آب استخر به واسطه تبخیر و یا سیفون کردن آب (جهت کاهش TDS آب استخر) کاهش یابد ، چراغهای استخردر خارج از آب استخر قرار نگیرند،. زیرا با قرار گرفتن چراغ استخر در بیرون از آب احتمال آسیب رسیدن به چراغ استخر و شناگران شدیدا افزایش میابد.( فاصله بین چراغ های استخر از یکدیگر به مقدار lux(روشنایی) آنها بستگی دارد و حد اقل این فاصله 3 متر میباشد.)

از آنجا که تاسیسات روشنایی داخل کاسه استخر (چراغ های استخری)در تماس با آب استخر خنک میشوند،تمامی تاسیسات روشنایی زیر آبی حد اقل باید به اندازه 50 cm پائین تر از سطح آب استخر نصب شوند،مگر در مواردی که بر مبنای طراحی و ساخت تاسیسات مربوطه بر مبنای عمق کمتری انجام گرفته باشد.

به طور کلی به لحاظ رعایت ایمنی کاربران ، چراغ های استخری ، تاسیسات روشنایی و بلندگوهای مورد استفاده در استخرها بر مبنای دو ولتاژ 24 و 12 ولت طراحی و ساخته میشوند.
با توجه به اینکه در تاسیسات روشنایی و الکتریکی استخر های شنا،استخر های تزئینی ، جکوزی ها ، سونای خشک و سونای بخار به دلیل خاصیت رسانایی بالای آب و ماهیت مرطوب فضای استخر احتمال ایجاد شوک الکتریکی و آسیب های جانبی بسیار زیاد است به همین دلیل جهت روشنایی داخلی آنها هیچ گاه از برق 220AC شهری استفاده نمیشود و از چراغهای هالوژنی و یا LED با ولتاژ 12V و یا 24V استفاده میشوند.

تاثیر شوک الکتریکی بر بدن افرادی که تمام و یا بخشی از بدن آنها داخل آب است بسیار شدید تر از زمانی است که بدن افراد بر روی زمین خشک و با بدن خشک باشند،شرایط مرطوب محیط استخر باعث میشود که شنا گران در محیط استخر در برابر شوک الکتریکی و خطرات مرتبط با آن بسیار آسیب پذیرتر باشند.چرا که بدن شناگران در داخل آب مقاومت بسیار کمتری نسبت به عبور جریان برق از خود نشان داده و به عنوان مسیر موثر عبور جریان از آب به زمین عمل میکند.

بمنظور حفاظت از شناگران در برابر شوک الکتریکی معمولا از یک یا چند روش زیر استفاده میکنند :
استفاده از تجهیزات الکتریکی ولتاژ پائین (12 تا 24 ولت) مجهز کردن مدار های الکتریکی به رله عیب اتصال عایق کاری صحیح و اصولی با رعایت استاندارد تجهیزات الکتریکی همبند کردن اجزای فلزی (نردبان استخر ، تخته شیرجه ، چراغ های استخر و... )جهت یکسان سازی اختلاف پتانسیل مجزا سازی تجهیزات و مدارهای الکتریکی از یکدیگر حد اقل فواصل مجاز برخی از تجهیزات و مسیرهای عبور جریان برق از کنار استخر ها
حد اقل فاصله سیمهای هوایی در محدوده استخر های رو باز در تمامی جهات 6 متر از کاسه استخر میباشد. حد اقل فاصله سیمهای عبوری در زیر زمین (کابل های دفنی) تا کاسه استخر تا 2 متر میباشد .(چه در استخر سرپوشیده و چه در استخر رو باز) حد اقل فاصله پریز و کلید های برق تا محیط کاسه استخر 4 الی 5 متر در نظر گرفته میشود.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×