menu

ثبت آگهی رایگان

مشاوره-و-محاسبه-فیلتراسیون-استخر-و-جکوزی-تخصص-ماست

مشاوره و محاسبه فیلتراسیون استخر و جکوزی تخصص ماست

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

نکات مهم انتخاب انواع فیلتر تصفیه جکوزی و استخر :
عبور آب از فیلتر تصفیه استخر و جکوزی اولین مرحله در بهبود و اصلاح کیفیت آب مورد استفاده در این مکانها می باشد.

فیلتراسیون یا تصفیه کردن آب یک فرآیند صرفا فیزیکی است که در آن ذرات آلاینده،ذرات معلق و ناخالصی های موجود درآب از آن گرفته میشود. با استفاده از فیلتر های تصفیه آب حتی میتوان بخشی از باکتری های موجود در آب را نیز جدا نمود (البته تاکید میکنیم که فرآیند فیلتراسیون با فرآیند ضد عفونی کردن آب متفاوت است).

به طور کلی برای تصفیه آب استخر ها عمدتا از سه نوع فیلتر که عبارتند از فیلتر تصفیه شنی،فیلتر تصفیه دیاتومه و فیلترکارتریجی در تصفیه آب استخر استفاده می نمایند ، که ذیلا به شرح مختصر آنها می پردازیم :

فیلتر تصفیه دیاتومه آب استخر :
در میان فیلتر های تصفیه استخر و جکوزی، فیلترهای دیاتومه راندمان بالایی دارند و با قابلیت جذب ذرات بین 10 تا 20 میکرون مناسب استفاده در استخرهای عمومی و خصوصی می باشند. در فیلتردیاتومه از خاک مخصوصی به نام خاک دیاتومه استفاده میشود که مقدار این خاک بنا به ظرفیت فیلتر متغیر میباشد،خاک دیاتومه فسیل باقی مانده از گیاهان دریایی میکروسکپی با پوسته سیلیسی است که یک صافی ایدآل و خنثی از لحاظ شیمیایی می باشد.

در فیلترهای دیاتومه ، خاک دیاتومه به صورت مستقیم داخل فیلتر ریخته نمی شود بلکه از طریق استرینر (موگیر) داخل پمپ تصفیه ریخته می شود، هرگاه فشار روی گیج فیلتر دیاتومه از حد معمول خود بالا برود یعنی فیلتر نیاز به شستشو یا همان Back wash دارد و پس هر بار شستشوی فیلتر دیاتومی می بایست فیلتر دوباره با خاک دیاتومه شارژ شود.

فیلتر شنی تصفیه آب استخر :
فیلترهای تصفیه شنی استخر نسبت به دو رقیب خود یعنی فیلترهای تصفیه دیاتومه و فیلترهای تصفیه کارتریجی دارای وزن بیشتری ( به خصوص در نوع فلزی آن )می باشند . این وزن زیاد عمدتا به دلیل استفاده از سیلیس یا ماسه برای تصفیه آب استخر و جکوزی می باشد .

فیلترهای تصفیه آب استخر و جکوزی شنی با مخازن فلزی ، مخازن فایبرگلاس و یا مواد کامپوزیتی ساخته میشوند،فیلترهای شنی با مخزن فلزی قابلیت تحمل فشارهای بالا را دارا بوده و در حجمهای بزرگ ساخته میشوند ولی احتمال زنگ زدگی و ورود زنگ آب به استخر وجود دارد که میتوان با پوشش رنگ اپوکسی مناسب داخلی و نگهداری مناسب از زنگ زدن آن جلوگیری نمود.
فیلترهای شنی با پوسته یا مخزن فایبرگلاس و یا کامپوزیتی به طور کل مشکل زنگ زدگی و خوردگی در آنها وجود ندارد ولی فشار و حجم شن کمتری نسبت به نوع فلزی دارند که میتوان این مشکل را نیز با موازی بستن چند عدد از آنها برای استفاده در استخرهایی با حجم بالا جبران نمود.معمولا 60% حجم مخزن فیلتر شنی را با شن یا همان سیلیس پر میکنند،این شن در دو مدل موجود میباشد.
شن فرآوری شده که از نوعی پلیمر مخصوص با تکنولوژی نانو ساخته شده و در بسته بندی 25 کیلو گرمی موجود میباشد .طول عمر مفید این شن بیش از 10 برابر شنهای معمولی بوده و همچنین تصفیه مطلوبتری را به ما ارائه میدهند.
شنهای معمولی در سه تیپ دانه درشت،ریز و متوسط وجود دارند که هر یک در کیسه های 40 کیلویی ارائه می گردند و معمولا هنگام استفاده از این نوع شن در فیلتر تصفیه شنی 75% از کل حجم شن مورد نیاز در فیلتر را از نوع دانه ریز و در کف فیلتر 15% دانه متوسط در وسط و 15% شن دانه درشت را در سطح قرار میدهند.

فیلتر شنی تصفیه آب استخر
امروزه در فیلترهای تصفیه شنی استخر، از سیلیس به عنوان مواد تصفیه کننده استفاده می شود. سیلیس به عنوان سنگ شیشه نیز شناخته می شود سیلیس مرغوب دانه سفید رنگ و براقی است که با خرد کردن سنگ سیلیس تهیه می شود . پس از خرد کردن سنگ ها ، دانه ها را غربال کرده و در دانه بندی های مختلف به بازار عرضه می کنند . بهترین و مرغوبترین سیلیس فیلتر شنی استخر سیلیس همدان می باشد که سفید و بدون رگه های قهوه ای و زرد می باشد .

انواع فیلتر شنی استخر :
فیلتر شنی باز
فیلتر شنی بسته

فیلتر شنی باز :
این فیلتر از قدیمی ترین فیلتر های شنی می باشد . سطح سیلیس در مجاورت هوای آلوده آزاد بوده و آب از این سطح عبور داده می شود عبور آب بدون فشار و در اثر وزن خود آب می باشد این کار به دلیل فشار کم به آرامی انجام می شود به همین جهت به این فیلتر ها فیلتر شنی باز استخر گفته می شود .
از این نوع فیلتر شنی استخر، بیشتر در تصفیه آب با حجم بسیار بالا مانند تصفیه آب مصرفی در شهر ها و پساب ها استفاده می شود .

فیلتر شنی بسته :
سیلیس در فیلتر شنی استخر درون مخزن بسته ای بوده و آب استخر یا جکوزی تحت فشار پمپ از روی بستر سیلیسی عبور داده می شود سرعت گذر آب از روی بستر شنی این فیلتر ها نسبت به فیلتر شنی باز بیشتر می باشد .
در فیلتر شنی بسته استخر از 3 یا چهار سایز مختلف سیلیس استفاده می شود . در کف فیلتر شنی استخر از سیلیس دانه درشت با سایز 5 تا 8 میلی متر و یا 3 تا 5 میلی متر استفاده می شود . این سایز بستگی به نوع و سایز نازل کف فیلتر دارد . در ردیف بعدی سایز سیلیس یک درجه کاهش پیدا کرده و به عدد 1تا 3 (دانه متوسط) میلی متر می رسد . این لایه جهت جلوگیری از عبور دانه های سیلیس فوقانی که دارای سایز کمتری می باشند مورد استفاده قرار می گیرد . در ردیف سیلیس بالاتر سایز سیلیس کم تر از 1 میلی متر می باشد (دانه ریز) و قطری بین 0.8 تا 0.2 میلی متر دارد . فیلتراسیون آب و جذب ذرات عمدتا برعهده این ردیف از سیلیس بوده و ردیف های دیگر فقط جهت جلوگیری از خروج این ردیف از سیلیس از فیلتر شنی استفاده می شود . در بعضی از فیلترهای شنی از یک ردیف سیلیس با قطر بیشتر بروی این سیلیس ردیف بالایی استفاده می شود تا در زمان بک واش(Back wash) سیلیس های 0.8 تا 0.2 که وزن بسیار کمی دارند از فیلتر شنی استخر خارج نشوند .

محاسبه فیلتر شنی استخر :
محاسبه فیلتر شنی جهت تصفیه آب استخر و جکوزی بسیار ساده می باشد. محاسبه فیلتر شنی بر اساس کاربری استخر و جکوزی (خصوصی، عمومی، مسابقات و...) ، نوع پوشش استخر (روباز یا سر پوشیده)، بار آلودگی استخر (تعداد نفرات شناگر در شبانه روز) و ساعات کارکرد استخر می باشد.

محاسبه فیلتر شنی استخر و جکوزی شبیه یکدیگر بوده و فقط درانتخاب فیلتر باید به دمای کاری هر فیلتر دقت شود، زیرا دمای آب جکوزی حدود 40 تا 45 درجه سانتی گراد می باشد که با احتساب نواسانات و یا احتمال خرابی سیستم کنترل دما امکان افزایش این دما وجود دارد.

فیلترهای تصفیه آب کارتریجی :
قابلیت جذب ذرات 2 تا 7 میکرون از آب و مناسب جهت استفاده در جکوزی خانگی،استخرهای درمانی کوچک ، استخرهای خانگی کوچک سرپوشیده و استخرهای بی پایان (Endless Pool ) فیلتر کارتریجی دارای یک صفحه فیلتر استوانه ای شکل در داخل خود میباشد و تمیز کردن آنها بسیار آسان و در زمان اندکی صورت میپذیرد.
یکی از کاربردهای دیگر در فیلترهای تصفیه کارتریجی استفاده از آن ها بروی گاری جاروی دستی استخر تا قدرت موتور 2HP می باشد . که از دور ریز و پرت آب جلوگیری کرده و کاربر می تواند در هنگام جارو کردن آب استخر آن را همزمان تصفیه کند و آب تمیز را مجددا به استخر بازگرداند و از مصرف و دور ریز و هدر رفتن آب جلوگیری نماید .
دلیل اصلی که می توان از فیلترهای کارتریجی بروی جاروهای دستی استخر استفاده کرد سبکی و حجم کم و قدرت تصفیه بالا آن ها می باشد ، البته اگر قدرت الکتروموتور جاروی دستی استخر بیشتر از 2HP باشد دیگر نمی توان از این نوع فیلتر تصفیه استخر روی آن استفاده نمود.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×