menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت-انواع-استخر-شنا-تخصص-ماست

ساخت انواع استخر شنا تخصص ماست

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، سونا ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، اتاق برف ، تونل مه ، اتاق نمک ، آبنما ، حمام سنتی
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

مقدمه
ساخت استخر و جکوزی یکی از شاخه های مهندسی معماری است که از تجهیزات آبی در منازل گرفته تا ساخت استخر و جکوزی در پروژه های بزرگ شهری را پوشش می دهد. امروزه از هر قشر و گروه سنی، افراد به سمت ورزش های آبی و یا روش های درمانی مبتنی بر استفاده از سازه های آبی (مثل آب درمانی، فیش اسپا و …) می روند و تاثیر استفاده از استخرهای آب گرم و سرد در تمدد اعصاب و در نتیجه سلامت روحی انکار ناپذیر است. از سوی دیگر، امروزه روش های زندگی افراد تغییر کرده است و همگی دوست داریم امکانات مورد علاقه مان را در داخل منزل ایجاد کنیم. برای مثال ترجیح می دهیم استخر و تجهیزات آبی را در خانه و آپارتمان داشته باشیم تا راحتی و بهداشت بیشتری را تجربه کنیم. ساخت استخر و جکوزی در سال های اخیر، یکی از محبوب ترین اقدامات ساخت و ساز بوده است.استخر یک سازه مصنوعی است و در دو دسته استخر های روی زمین ((ABOVE GROUND POOL و روی زمین IN GROUND POOL)) میباشد.
انواع سازه های استخر:
1-سازه بتنی 2-سازه فایبرگلاس 3-سازه فلزی 4-سازه پلیمری
استخر بتنی
از میان انواع استخرها، استخرهای بتنی از بیشترین انعطاف پذیری برخوردار هستند. به طوری که شکل و طرح اجرا شده در محوطه استخر را میتوان با آرماتوربندی مناسب اجرا کرد.و اولین مرحله برای اجرای یک استخر بتنی، تهیه پلانهای مهندسی است.
گودبرداری، آرماتوربندی استخر و ساخت فونداسیون در مرحله بعد و با توجه به پلانهای مهندسی انجام میگیرد.برای آرماتور بندی استخرهای بتنی از میلگردهای فولادی استفاده میشود. قالب های بتنی استاندارد معمولا از جنس چوب،فایبرگلاس یا فولاد ساخته میشوند. در واقع نوع قالب بندی است که نمای سطح بتن را پس از برداشتن قالب ها تعیین می کنند .پس از پایان آرماتور بندی نیز عملیات بتن ریزی انجام میشود.
پس از عمل آوری بتن که زمان آن متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و ضخامت لایه بتن متغیر است، نمای سطح با استفاده از روش ها و مواد مختلف شکل می گیرد.
مراحل ساخت استخر بتنی
شاید مهم ترین جز استخرهای شنا که نسبت مستقیم با ایمنی ساختمان و ویلا و ساختمان های مجاور دارد، نوع بتن و بتن ریزی و آرماتور بندی آن می باشد.
منظور از بتن یک تکه این است که کف و دیواره در عرض یک روز ریخته شود. ایده آل است فاصله آرماتورها از 15 سانتی متر در تمام جهات کمتر نباشد.
از مصالح مرغوب استفاده کنید، سیمان مخصوص، شن مرغوب با سایز مناسب، ماسه طبیعی، آب کم.
واتر استاپ جهت بتن دو تکه الزامیست به شرط آنکه با دقت و محکم و در جای صحیح نصب (در درزهای اجرایی و انبساطی ) از همه مهم تر اتصال صحیح انجام گیرد.
ساخت استخر به صورت خلاصه
مرحله نخست مشخص نمودن مکان مناسب و گودبرداری استخر می باشد.
در این مرحله ابتدا دورتادور مکان مورد نظر علامت گذاری می شود. سپس عملیات خاکبرداری انجام می پذیرد.
پس از هموار نمودن کف و دیواره های استخر گودبرداری شده، مرحله آجرچینی استخر می باشد.
پس از پایان آجرچینی دیوار استخر توسط بتن کف استخر را پوشش داده و آنرا همسطح نمایید.
پس از خشک شدن بتن کف استخر ، شبکه های آرماتور استخر بسته خواهد شد.
در مرحله بعد لوله گذاری ها انجام می شود و لوله های ورودی و خروجی استخر و لوله های انتظار استخر تعبیه می شود. بهترین لوله برای این منظور لوله های upvc می باشد.
مرحله بعد شبکه های دوم آرماتور(مش دوم) روی لوله ها بسته می شود ( آرماتوربندی استخر یا مش،برای کف و دیواره استخر انجام می شود و متشکل ازدولایه شبکه می باشد که ضخامت و فواصل آن طی محاسبات فشارها و تنش ها مشخص خواهد شد.
پس از اتمام آرماتوربندی و مهار مناسب میله گرد ها،قالب بتن بسته خواهد شد( بسته به نوع اجرا پروژه، قالب یک یا دو طرفه) سپس بتن کف و دیواره به صورت مجزا ریخته می شود.
مرحله بعد سیمانکاری به منظور صاف کردن سطوح و آب بندی استخر می باشد که با آستری ازچسب های بتن و یا مواد نانو انجام می پذیرد
پس از پایان مرحله سیمانکاری استخر، سرامیک استخر نصب خواهد شد که این مرحله نیز از حساسیت بالایی برخوردار می باشد.
در نهایت با توجه به افزایش محبوبیت این تجهیزات، شرکت های ساخت استخر زیادی به وجود آمده اند. اما در نظر داشته باشید سازه های آبی مانند استخر دارای اصول و فنون تخصصی می باشد مهم ترین اصل در ساخت استخر و ساخت جکوزی جهت پیش گیری از مشکلاتی نظیر ترک دیواره ها و آب بندی نامناسب مراجعه به شرکتی است که این کار را به صورت حرفه ای برایتان انجام دهد. شرکت میراب آرین، با شناخت دقیق و درست نیازهای شما، می تواند تجهیزات در امر مشاوره و ساخت سازه های آبی و تامین تجهیزات مناسب در کنار شما باشد.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×