menu

ثبت آگهی رایگان

جت پمپ های جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

NAQIBSAZEH GROUP

مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش
تجهیزات کامل پروژه های
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران


نکات مهم انتخاب انواع جت پمپ های جکوزی :

لزوم نصب جت پمپ برای جکوزی : بهره گیری از خواص درمانی آب گرم از سالیان بسیار دور مورد توجه بوده است .قرنهاست از آب گرم به عنوان ماده شفا بخش جهت درمان بیماری های جسمانی و حتی مشکلات روحی و روانی استفاده می شود،
جکوزی ها علاوه بر مقاصد درمانی در مجموعه های ورزشی و استخرها بمنظور رفع تنش عضلانی و استراحت شناگران نیز مورد استفاده قرار میگیرند، معمولا دمای آب در جکوزی های آبگرم بین 38 تا 42 درجه سانتی گراد میباشد.
در جکوزی های آب گرم برای پمپاژ آب با فشار زیاد به داخل جکوزی از جت پمپ جکوزی با سرعت بالا استفاده می گردد.در حالی که برای به گردش در آوردن آب در حالت معمول ، فیلتر کردن و گرم کردن آب از پمپ جکوزی با سرعت پائین استفاده می شود، بدیهی است که در وضعیت دوم برای فیلتر کردن آب از صافی در مسیر عبور آب نیز استفاده می گردد.
جت پمپ های جکوزی
در جکوزی ها دو سیستم گردش آب وجود دارد یکی سیستم گردش آب و تصفیه که مشابه استخرها میباشد ( سیستم گرمایش نیز بر روی مدار تصفیه قرار میگیرد ) و دیگری سیستم جت پمپ جکوزی که جهت تامین فشار مورد نیاز نازل های ماساژور جکوزی به کار می رود.
هدف استفاده از جکوزی ها ماساژ بدن و رفع تنش عضلانی و در نهایت آب درمانی است و این وظیفه مهم به عهده جت پمپ جکوزی می باشد.
در جکوزی ها به ازای هر نفر حد اقل 2 عدد نازل جت (نازل ماساژور) در نظر گرفته میشود،جهت اتصال نازلها به یکدیگر و برقراری جریان آب یکسان در بین آنها لازم است از دو رینگ در قسمت بالایی و پائینی (قسمت بالایی سکوی جکوزی و قسمت پائین سکوی جکوزی) استفاده نمود.
جنس رینگ جکوزی یا از نوع لوله تمام استیل میباشد و یا از جنس لوله هایPP ، معمولا سایز لوله توزیع آب جکوزی (رینگ جکوزی) بین 2 تا 4 اینچ در نظر گرفته میشود.
نحوه انتخاب جت پمپ جکوزی
به عنوان یک قائده سر انگشتی در جکوزی ها برای دستیابی به حد اکثر بازده ممکن مقدار جریان آب عبوری از هر یک از نازل های ماساژ (برای هر نفر حد اقل 2 نازل باید در نظر گرفته شود)حد اقل 15gpm میباشد، و به طور تقریبی توان مورد نیاز برای هر نازل در حدود 0.5hp در نظر گرفته میشود.
پمپ های استخری مجهز به استرینر(موگیر)می باشند اما در جت پمپ های جکوزی ممکن است استرینر در روی پمپ نباشد که در این صورت میبایستی حتما برای آنها استرینر جداگانه تهیه و نصب گردند.
جت پمپ های جکوزی
نکات کلی در رابطه با جکوزی :
معمولا عمق جکوزی ها بین 120 تا 130 سانتی متر در نظر گرفته میشود،در حوضچه های جکوزی سکوی نشیمن جهت نشستن شناگر در نظر گرفته میشود که معمولا فاصله لبه این سکو تا کف حوضچه در حدود 60 سانتی متر می باشد.
محل قرار گیری نازل ها به گونه ای است که برای هر شناگر 2 عدد نازل یکی در قسمت پائین سکو در قسمت پشت ساق پای شناگر و دیگری در قسمت بالای سکو و جهت ماساژ کمر شناگر جاگذاری می شود.
نکته مهم دیگر محل دریچه های مکنده جت پمپ جکوزی میباشد که باید در کف حوضچه جکوزی و به صورت دو یا چند کفشور نصب گردند، قدرت مکش جت پمپ جکوزی بسیار زیاد و قوی میباشد و حتما تعداد دریچه های مکش باید بیش از یک دریچه باشد ، تا در صورت مسدود گشتن یکی از آنها به پمپ فشار وارد نشود.
توجه داشته باشید که هیچ گاه دریچه مکش جت پمپ را در دیواره و خصوصا اسکیمر درنظر نگیرید چون ممکن است باعث بروز خطرات جانی گردد.
نکاتی در مورد نصب جت پمپ جکوزی :
به طور کلی پمپ های جکوزی باید تا حد ممکن نزدیک به کاسه استخر و جکوزی و زیر خط سطح آب استخر نصب گردند.
همچنین نصب پمپ دوم و یا رزرو در کلیه استخرهای عمومی ضروری است زیرا ، پمپ رزرو این امکان را فراهم می آورد که هنگام تعمیر و یا سرویس یکی از پمپ ها ، گردش آب توسط پمپ دیگر بدون وقفه ادامه یابد . همچنین با استفاده از دو پمپ کل آب سیستم را می توان در مدت کوتاهتری تخلیه نمود .
نصب موگیر یا استرینر برای جت پمپ های جکوزی ضروری است.این امر از پیچیدن رشته های مو و پارچه به دور پروانه پمپ جلوگیری می نماید .
موگیر یا استرینر تشکیل شده از یک غربال سبدی شکل قابل برداشت و نظافت که به گونه ای نصب شده است که آب از سمت داخل آن عبور می کند .
این صافی یا غربال می باید غیر قابل خوردگی بوده و قطر سوراخ های سبد آن از یک هشتم اینچ بیشتر نباشد . همچنین مجموع مساحت این سوراخ ها باید حدود 10 برابر مساحت مقطع لوله ورودی باشد . با چنین مساحتی افت فشار کاهش یافته و طول کارکرد موگیر قبل از نیاز به نظافت افزوده می شود .
چنانچه پمپ در محلی نصب شود که لازم است در صدای ناشی از ارتعاشات پمپ محدود گردد بهتر است در سراسر فونداسیون پمپ از بالشتک چوب پنبه ای و یا ارتعاش گیر صنعتی استفاده نمود.

با ما تماس بگیرید

02124521639
02143850311
09121978874
09163661255
09130137157

NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

تهران : میدان جمهوری ، برج اداری تجاری سهیل ، طبقه چهارم واحد 410

ارسال به سراسر کشور

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×