menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت استخر در قنات کوثر

شهر : تهران

قیمت : 14,000,000 ريال

NAQIBPOOL GROUP

گـروه نقیب اسـتخر

NAQIBESTAKHR GROUP

گروه مهندسین نقیب استخر
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، ساخت
تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های :
استخر و اسپا
در ایران و کشورهای همجوار



منبع گرما

سونا بخار با دستگاهی به نام بخار ساز گرم می شود. بخار ساز سونا که در محفظه یا کابینی خارج از اتاق سونا قرار می گیرد، آب را به نقطه ی جوش می رساند و آن را به بخار تبدیل می کند. بخار آب از طریق خروجی بخار در اتاق سونا پخش می شود. در سال های اخیر، بخارسازهای برقی جایگزین دیگ بخار شده اند چراکه جانمایی، نصب و نگهداری از آنها بسیار ساده تر از دیگ های بخار بوده و سطح ایمنی و راندمان حرارتی آنها نیز بالاتر است.

هیتر سونا خشک، سنگ های چیده شده روی هیتر را گرم می کند و گرمای ساتع شده از سنگ ها، باعث ایجاد حرارتی یکنواخت در اتاق “سونا” می شود. این هیترها، انواع مختلفی دارند؛ از هیترهای هیزمی گرفته تا انواع گازی، برقی و مادون قرمز. در سال های اخیر، هیترهای برقی به پرطرفدارترین نوع هیتر تبدیل شده اند چراکه نصب این هیترها و استفاده از آنها بسیار آسان و ایمن است.

دما و رطوبت اتاق سونا

اتاق های سونا بخار، دریچه ای برای خروج هوا ندارند تا سطح رطوبت به 100٪ برسد. از آنجا که رطوبت از تعریق جلوگیری می کند، افراد در سونا بخار نسبت به سونا خشک بیشتر احساس گرما می کنند. اما در عمل، سونا خشک گرمتر است و دمای سونا بخار حداکثر به 40 تا 50 درجه سانتیگراد می رسد.

درجه ی حرارت در سونا خشک به 60 تا 90 درجه سانتی گراد می رسد. میزان رطوبت در سونا خشک بسیار پایین (درحدود 5 تا 30 درصد) است. می توان با پاشیدن آب به سنگ های چیده شده روی هیتر، رطوبت را افزایش داد اما میزان رطوبت هرگز به رطوبت اتاق سونا بخار نمی رسد. برای اینکار از ست ملاقه و سطل یا سیستم دوزینگ اتوماتیک آب و اسانس استفاده می شود. اغلب در مجاورت هیتر سونا خشک، دریچه ای برای تهویه هوا و خارج کردن رطوبت تعبیه می شود تا هوای اتاق تا حد امکان خشک باقی بماند.

متریال بکار رفته در ساخت اتاق سونا

از آنجا که اتاق های “سونا” بخار باید رطوبت را حفظ کنند، دیواره ها ، کف و پله های آنها از کاشی، سنگ، شیشه یا پلاستیک ساخته می شوند چراکه این متریال، رطوبت را جذب نمی کنند.

اتاق های سونا خشک از چوب درختانی همچون صنوبر، کاج و سرو ساخته می شوند. چوب قادر است با جذب رطوبت بیش از حد هوا، محیط را کاملاً خشک نگه دارد تا دمای اتاق تا حد مطلوب بالا برود.

ساخت اتاق سونا

از آنجا که سونا بخار نیازمند مجرای فاضلاب است، معمولاً فضایی که به عنوان حمام استفاده می شده را به اتاق سونا بخار تبدیل می کنند. اینکار به همین سادگی نیست و سقف، کف و دیواره ها باید به خوبی عایق بندی شوند. همچنین اتاق سونا بخار باید سیستم تهویه ی بسیار کارآمدی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که بخار آب صدمه ای به اتاق های مجاور وارد نمی کند.

نصب اتاق سونا خشک بسیار آسان تر از سونا بخار است. برای این منظور فقط کافی که محلی را در نظر بگیرید و اتاق سونای پیش ساخته را در آن نصب کنید. البته باید از قبل برقکار بیاورید تا سیم کشی مورد نیاز (برای هیتر، کنترل پنل یا چراغ سونا) را برایتان انجام دهد.





با ما تماس بگیرید

09121978874
09130137157
09112270236
09144503208
09155447714
09163661255
09177444313
09188810224
02177703426
02176704066

Naqibsazeh.ir
naqibpool.ir
naqibpoolgroup.ir
naqibestakhr.ir
naqibsauna.ir
naqibsazehgroup.ir
naqibspa.ir
NaqibHydrotherapy.ir

NAQIBPOOL@GMAIL.COM NAQIBESTAKHR@GMAIL.COM

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : در سال 1387 توسط مهندس سید محسن نقیبیان بنیانگذار استخرهای چند منظوره : تفریحی ، ورزشی ، درمانی در ایران تاسیس و هم اکنون در زمینه مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، ساخت تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های استخر شنا : خصوصی و عمومی آبنما ، برکه ، دریاچه مصنوعی
مجموعه پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی ، مجموعه اسپا و ماساژ
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک در سطح ایران و کشورهای همجوار فعالیت دارد
آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه هفتم ، واحد 740

#ماشین_آلات_و_لوازم_ساختمانی

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×