menu

ثبت آگهی رایگان

طراحی و ساخت استخر و جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، سونا ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، اتاق برف ، تونل مه ، اتاق نمک ، آبنما ، حمام سنتی
در ایران و کشورهای همجوار


گروه بازرگانی نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران



نکات مهم انتخاب انواع طراحی و ساخت استخر و جکوزی :

استخر ، سازه ای مصنوعی است که آب مورد نیاز برای مقاصد مختلف را در خود نگه می دارد. بطور کلی استخرها از نظر کاربری، نوع مصالح به کار رفته در ساخت استخر و موقعیت استخر نسبت به سطح زمین به گروههای مختلفی تقسیم بندی می شوند.
استخر ها از لحاظ کاربری به چند دسته تقسیم می شوند از قبیل :
استخرهای خصوصی : به طور کلی ، ابعاد استخرهای خصوصی کوچکتر از استخرهای عمومی در نظر گرفته می شود.استخرهای خصوصی یا خانگی معمولا در ابعاد 9.6*4.8 متر تا 6 * 12 متر ساخته می شوند،در حالی که طول استخرهای عمومی معمولا از 25متر کمتر نیست. استخرهای خصوصی را می توان در دو نوع دائمی و یا موقتی ساخت.استخرهای موقتی را می توان در فصل زمستان جمع کرد و دوباره در فصل تابستان در محل خود مستقر نمود.
طراحی و ساخت استخر و جکوزی
استخرهای عمومی :استخرهای عمومی اغلب زیر مجموعه ای از مراکز ورزشی هستند که در آنها قسمت های مختلفی مانند استخر آب گرم،استخر سرپوشیده،استخر سرباز،استخر کودکان و غیره در نظر گرفته می شود.استخرهای سرباز معمولا در مناطق گرمسیر مورد استفاده قرار می گیرند.در ساخت استخر های بزرگ و عمیق معمولا سکوی شیرجه نیز در نظر گرفته می شود.البته سکوی شیرجه تنها باید در ساخت استخر های با عمق کافی تعبیه شوند،به طوری که شیرجه زدن افراد خطری را برای آنها ایجاد نکند.
استخرهای قهرمانی : مشخصات استخرهای قهرمانی که در مسابقات بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند توسط فدراسیون شنا تعیین می شود.بر مبنای استانداردهای این فدراسیون ،طول استخرهای قهرمانی باید m50یاm25 و حداقل عمق آنهاm 1.35باید باشد.برای انکه امکان برگزاری مسابقات در تمام طول سال وجود داشته باشد،استخرهای قهرمانی معمولا به صورت سرپوشیده ساخته شده و محوطه داخل استخر به سیستم گرمایشی مناسب تجهیز می شود.
استخرهای درمانی : بهره گیری از خواص درمانی آب از سالیان بسیار دور مورد توجه بشر بوده است ،به طوری که پیشینه آن به حدود چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد.آب درمانی عبارت است از به کارگیری یخ ،بخار یا آب گرم یا سرد به طوری که هدف از ان بهبود وضعیت جسمانی ،از بین بردن ناراحتی های فیزیکی و بهبود عملکرد بدن باشد.
استخرهای درمانی را می توان در گروه های زیر جا داد: • استخرهای آبگرم(خود به دو گروه استخرهای گردابی و استخرهای هوایی تقسیم می شوند) • حوضچه های آب سرد • استخرهای آب گرم طبیعی
انواع استخرها از نظر جنس سازه عبارتند از:
استخرهای بتنی
استخرهای آب بندی شده با وینیل
استخرهای فایبر گلاس
استخرهای فلزی
استخرهای چوبی
استخر های بتنی :
از میان انواع مختلف استخرها ،استخرهای بتنی از بیشترین امکان انعطاف پذیری از نظر طرح، اندازه و شکل برخوردار هستند.بطوری که شکل و طرح استخر را می توان با آرماتور بندی درمحوطه مناسب اجرا نمود. اولین مرحله برای اجرا و ساخت استخر بتنی،تهیه پلانهای مهندسی است.گودبرداری،آرماتوربندی و ساخت استخر در مرحله بعد که با توجه به پلانهای مهندسی انجام می گیرد. برای آرماتوربندی استخرهای بتنی از میلگردهای فولادی استفاده می شود.قالبهای بتنی استاندارد معمولا از جنس چوب،فایبر گلاس یا فولاد ساخته می شوند.در واقع نوع قالب بندی است که نمای سطح بتن را پس از برداشتن قالب ها تعیین می کنند .پس از پایان آرماتور بندی نیز عملیات بتن ریزی انجام می شود. پس از عمل آوری بتن که زمان آن متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و ضخامت لایه بتن متغیر است ،نمای سطح با استفاده از روش ها و مواد مختلف شکل می گیرد.
روش های ساخت استخر بتنی: • استفاده از بتن مسلح تحت فشار به منظور کسب اطمینان از این که دیوارها و کف استخر به صورت دائمی در حالت فشاری باقی خواهند ماند.البته از این روش می توان برای معابر پیرامون کاسه استخر و کف مناطق مرطوب نیز استفاده کرد که البته این بستگی به شیوه طراحی استخر دارد. • استفاده از بتن مسلح به صورت ساندویچی که این روش موجب افزایش شدید بار مرده سازه می شود. • استفاده از بتن مسلح با روکش های pvc2 ،روکش های مشابه یا روکش های ضد آب تزیینی به صورت پاششی
ساخت استخر های شنا با بتن پاشیدنی : • انجمن بتن آمریکا بتن پاشیدنی را ملاط یا بتونی تعریف می کند که به صورت پنوماتیکی و با سرعت بالا بر روی سطوح پاشیده می شود.در کشور انگلستان گاهی از اصطلاحات (گونیت)به جای بتن پاششی استفاده می کنند.مزایای بتن پاششی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد: • با این روش دیگر نیازی به استفاده از قالب های بتنی که هزینه بالایی دارند نخواهند بود. • بدون تحمیل هزینه ی سرسام آور به پروژه می توان استخر را به هر شکل دلخواهی ساخت. • با این روش می توان سرعت ساخت استخر را افزایش داد.با استفاده از بتن پاششی می توان استخر را در سایت های شلوغ که دسترسی به مواد و تجهیزات با محدودیت های بسیاری همراه است به کار گرفت.مزیت این روش آن است که برای بتن ریزی در میان آرماتورها با استفاده از یک دستگاه بتن پاش مجهز به لوله خرطومی می توان حداقل تا فاصلهm100عملیات بتن ریزی را انجام داد.
رنگ ها و روکش های استخر:در مواردی که به دلیل محدودیت بودجه امکان استفاده از کاشی ها یا موزاییک ها وجود نداشته باشد،به عنوان نمای سطح کاسه استخر می توان از رنگ ها یا روکش های مناسبی که به این منظور تولید می شوند در ساخت استخر استفاده کرد. استفاده از رنگ ارزان قیمت ترین روش برای پوشاندن نمای سطح کاسه استخر به شمار می رود.البته این ارزان بودن به قیمت کاهش عمر مفید نمای سطح استخر تمام می شود.چرا که رنگ ها در میان سایر روکش ها کوتاهترین طول عمر را دارند. در مناطقی که سطح آب های زیر زمینی بالاست،استفاده از رنگ به عنوان نمای سطح کاسه استخر در ساخت استخر چندان توصیه نمی شود.چرا که این استخرها هرچند سال یکبار باید به طور کامل از آب تخلیه و مجددا رنگ شوند.
مهمترین مشخصاتی که باید در هنگام انتخاب روکش استخرهای شنا در نظر گرفته شود عبارتند از:
روکش به کار رفته از نظر رنگ و ظاهر باید زیبایی کافی را داشته باشد.
این روکش باید سطح هموار و نفوذناپذیری داشته و به راحتی قابل تمیز کردن باشد.
این روکش باید قابلیت محافظت از لایه زیرین را داشته باشد.
از آنجا که در بسیاری از استخرها لایه زیرین از جنس سیمان یا بتن است،این روکش نباید تاثیر نا مطلوبی بر خواص و مقامت آنها بر جای بگذارد.
این روکش باید به اندازه کافی کشسان باشد چرا که پوسته استخر در حین پر و خالی شدن، با تغییر دمای آب و یا حرکت اندک سازه به میزان جزئی حرکت می کند.اصلی ترین انواع رنگ ها و روکش های مورد استفاده در ساخت استخر های شنا را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:• رنگهای پلیمری حاوی کلر استفاده از این نوع رنگ ها برای هردو استخرهای سرپوشیده و سرباز بسیار متداول است.این رنگها معمولا متشکل از پلیمر کلردار،مواد نرم کننده،رنگدانه های خنثی و یک عامل ضخیم کننده یا ژله مانند هستند. یکی از معایب این نوع رنگها آن است که سازندگان آنها معمولا توصیه می کنند که رنگ در محدوده دما و رطوبت مشخصی باقی بماند که این مشخصه در استخرهای سرباز کمی دور از دسترس است. • روکش های اکریلیک،اپوکسی،پلی یورتان این رنگها معمولا در محدوده استاندارد تولید می شوند و نتیجه مطلوبی را به همراه دارند.رزین های اپوکسی و پلی یورتان به شدت به سطوح بتنی،اندودکاری شده و روکش های کف می چسبند.• رنگهای با پایه سیمان
استخرها از لحاظ موقعیت قرار گیری استخرنسبت به سطح زمین نیز در دو گروه زیرتقسیم بندی می شوند:
استخرهای هم سطح زمین
استخرهای بالاتر از سطح زمین
جانمایی استخر استخرهای سر پوشیده و سرباز هرکدام مزایا و معایبی دارند.سرپوشیده یا سرباز بودن استخرها بیشترین تاثیر را بر وضعیت معماری و سازه ساختمان خواهد داشت.
جانمایی استخرهای سرپوشیده در سال های اخیر برای آنکه امکان بهره برداری از استخر در تمام فصول سال وجود داشته باشد تمایل کارفرمایان بیشتر به ساخت استخر های سرپوشیده بوده است. اولین مزیت استخرهای سرپوشیده آن است که در تمام طول سال می توان از ان استفاده کرد.در حالی که دوره کارکرد استخرهای سر باز در طول سال معمولا بیشتر از صد و پنجاه روز نیست. در استخر روباز مشکلاتی مانند انجماد آب،کثیف شدن کف و جداره استخر به واسطه عوامل خارجی ،تغییر رنگ اب به دلیل ریزش برگ و صمغ درختان به داخل استخر و مشکلاتی از این دست وجود خواهد داشت.البته استخرهای سرپوشیده نیز به نوبه خود با مشکلاتی همراه هستند.
استخر های سر پوشیده
در استخرهای سرپوشیده،درست همانند فضاهای بسته داخل ساختمان برای آنکه شناگران احساس راحتی و آسایش کنند،باید وضعیت داخل سالن استخر به لحاظ دما،رطوبت نسبی،کیفیت هوای داخل،روشنایی و عواملی مانند آن در وضعیت مطلوبی قرار گیرند.
مهم ترین ملاحظاتی که باید در طراحی و ساخت استخر های سرپوشیده در نظر گرفت را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:
کنترل وضعیت هوای داخل استخر از نظر دما و رطوبت نسبی با استفاده از روش های مختلفی مانند تهویه ،رطوبت گیری و گرمایش هوای استخر
تامین روشنایی مورد نیاز در فضای داخل استخر
تامین الزامات سازه ای مورد نیاز برای جلوگیری از نشت آب استخر به سایر قسمت های ساختمان
یکی از مهم ترین مشکلاتی که طراحان در ساخت استخر های سرپوشیده با ان روبرو هستند،تامین آسایش حرارتی شناگران است.کنترل وضعیت هوای داخل استخر علاوه بر تامین آسایش شناگران به افزایش عمر مفید ساختمان و تجهیزات موجود در آن نیز کمک می کند. محیط گرم و مرطوب استخرهای سرپوشیده شرایط مناسبی را برای رشد قارچ ها و باکتری ها فراهم می آورد.ضمن انکه ورود هوای آلوده و مرطوبی که حامل باکتری های بیماری زاست سلامت شناگران را نیز به خطر می اندازد. بخش عمده ای از روشنایی مورد نیاز استخرهای سرپوشیده در طول روز را می توان با استفاده از نور طبیعی تامین کرد.در سالهای اخیر با افزایش هزینه انرژی مصرفی،توجه بسیاری از طراحان به بهره گیری هرچه بیشتر از نور خورشید برای روشن کردن ساختمان در طول روز معطوف شده است. البته یکی از مهمترین تمهیداتی که برای روشنایی استخرهای سرپوشیده لازم است در نظر گرفتن روشنایی اضطرای برای مواقع قطع ناگهانی برق خصوصاً در شب هنگام و زمان هایی که فردی به تنهایی در یک استخر سرپوشیده و بدون پنجره تامین روشنایی در حال استفاده از استخر می باشد.
استفاده از پنجره های بزرگ در ساخت استخر ، نمای تمام شیشه ای ،نورگیرهای سقفی و مانند آن،علاوه بر کاهش انرژی مصرفی به واسطه کاهش نیاز به تاسیسات روشنایی،از نظر روحی برای شناگران و کارکنان استخر که تمام روز در محیطی بسته کار می کنند مطلوب است.
یکی از مشکلات یادشده خیره کنندگی نور خورشید در اثر بازتاب ان توسط سطوح براق ،اجزای مرطوب داخل مجموعه و سطح آب است. ساده ترین راه برای کاهش خیره کنندگی نور ،خارج کردن مسیر بازتاب نور از میدان دید افراد داخل سالن است.چرا که اگر نور منعکس شده در میدان دید افراد قرار نگیرد ،بخش عمده ای از خیره کنندگی آن نیز از بین می رود.با وجود مشکلاتی که استفاده از نور طبیعی در سالن استخر به همراه دارد،نمی توان با دادن یک حکم کلی صورت مساله را پاک کرد و همگان را به عدم استفاده از این روش ترغیب کرد.بلکه در صورت به کارگیری این روش ،تمامی ملاحظات یاد شده باید مورد توجه باشد.در واقع این روش ،بار اصلی بر دوش تیم معماری در طراحی و ساخت استخر است که با خلاقیت خود روشی را برای استفاده غیر مستقیم از این نور در طراحی و ساخت استخر فراهم آورد.
درجه حفاظت که اختصارا به صورت IP3 بیان می شود.درجه حفاظت تجهیزات الکتریکی مانند الکتروموتورها ،لامپ ها،پریزها،گرمکن های الکتریکی و غیره بر اساس استاندارد کمیسیونIEC تعریف می شود. طبق استاندارد اروپایی EN ، درجه حفاظت تمامی تاسیسات روشنایی مورد استفاده در طراحی و ساخت استخر ها باید با معیارهای استاندارد EN60598 مطابقت داشته باشد. به عنوان یک توصیه کلی استفاده از سقف ها ی کاذب برای طراحی و ساخت استخر های سرپوشیده چندان توصیه نمی شود. چرا که این کار به منزله ایجاد یک منطقه تهویه نشده در استخر است که احتمال مشکلاتی مانند تقطیر آب و خوردگی در آن بسیار زیاد است. بنابراین در صورتی که در طراحی و ساخت استخر سقف کاذب اجرا شده باشد ،این قسمت نیز باید درست همانند فضای داخل استخر تهویه شود.
نورگیرهای سقفی با تمام مزایایی که برای تامین روشنایی داخل استخر در طول روز دارند،از دیدگاه تهویه مطبوع گزینه مناسبی به شمار نمی روند. چرا که سطح این نورگیرها به ویژه در مناطق سردسیر خیلی زود در معرض بخار آب تقطیر شده قرار می گیرند. همچنین مقدار زیاد هوای رفت مورد نیاز برای جلوگیری از تقطیر روی این نورگیرها اغلب یکی از چالش های طراحی شبکه کانال به شمار می رود.
استخرهای سرباز:
انتخاب محل استخرهای سرباز معمولا با محدودیت های خاصی همراه است.
در اغلب اوقات،نقشه کلی استخر باید بر مبنای نقشه ساختمان اصلی که معمولا یک مجموعه ورزشی است ارائه شود. البته گاهی اوقات نیز استخرهای سرباز خصوصی در داخل باغ یا حیاط ساختمان ها احداث می شوند که شرایط انها کمی با استخرهای عمومی متفاوت است.
ملاحظاتی که باید در هنگام تعیین محل استخرهای سرباز رعایت شود را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
موقعیت استخر باید به گونه ای انتخاب شود که کاسه استخر و پیرامون آن به ویژه در زمان بعد ازظهر و عصر بیشترین نورگیر را داشته
باشد.بمنظور استفاده حداکثر از گرمای نور خورشید، باید کاسه استخر از سمت جنوب و غرب بیشترین نورگیر را داشته باشد.
پیش از تعیین محل استخر باید آزمایش های کافی در زمینه مشخصات خاک منطقه نیز انجام شود.چرا که مشخصات خاک تاثیر قابل ملاحظه ای بر هزینه ساخت اسختر و اجرای آن بر جای خواهد گذاشت.
حتی الامکان باید از ساخت استخر در مجاورت درختان بلند یا نهال هایی که در آینده به درختانی تنومند تبدیل می شوند اجتناب کرد.چرا که با رشد این درختان ریشه آنها رشد کرده و بیشتر در خاک نفوذ می کند و در صورتی که سازه استخر در نزدیکی انها قرار گرفته باشد،احتمال آسیب رسیدن به فونداسیون استخر،خطوط تخلیه و سیستم لوله کشی افزایش می یابد.
در نظر گرفتن موانعی مانند حصار بزرگ،دیوار باغ یا بخشی از ساختمان اصلی که جلوی عبور جریان هوا را بگیرد یک مزیت برای استخرهای سرباز به شمار می رود.به طوری که با کاهش جریان هوا بر روی کاسه استخر نرخ تبخیر آب و اتلاف حرارت آن به میزان زیادی کاهش می یابد .ضمن آنکه شناگران که بابدن خیس از آب خارج می شوند ،کمتر در معرض جریان هوا قرار گرفته و بیشتر از محیط استخر لذت می برند.
تعیین مسیر عبور تخلیه ،خط آب رفت،انشعاب های برق و خط لوله گاز باید با حداکثر دقت ممکن انجام پذیرد.
برای استخرهای عمومی طراحی استخر و فضای جانبی آن باید به گونه ای انجام شود که رختکن مجموعه حتی الامکان در نزدیکترین فاصله ممکن تا کاسه استخر قرار داشته باشد.
برای استخرهای سرباز باید سرویس های بهداشتی و انشعاب برق مورد نیاز نیز تامین گردد.این نکته گاهی در هنگام ساخت استخر های خصوصی به کلی نادیده گرفته می شود.
بنابراین پس از مشخص کردن سرباز یا سرپوشیده بودن استخر مهمترین نکته،جانمایی آن و طرحی محیط پیرامون کاسه استخر بر مبنای خط تراز تعیین شده دقیق است.
پس از تعیین نوع و ابعاد استخر مهم ترین عواملی که باید در ساخت استخر های شنامورد توجه قرار گیرد عبارتند از:
پایداری سازه
قابلیت دوام سازه
مقاومت سازه در برابر نفوذ آب
حداقل اندازه توصیه شده برای طول و عرض استخرها به ترتیب m6 و m4 با حداقل عمق m1 است.
به عنوان یک قاعده سر انگشتی برای تامین شرایط آسایش افراد در داخل استخر مساحت کاسه استخر بر اساس تعداد افرادی که قرار است به طور همزمان در آن شنا کنند به ازای هرنفر حداقل باید4.5 متر مربع در نظر گرفته شود.
شکل و ابعاد استخرها :
بر مبنای استاندارد های قدیمی تر استخرهای عمومی به صورت مستطیل یا به شکل L ساخته می شد.
در استخرهای L شکل نیز می توان طول کوتاهتر را به بخش کم عمق و طول بلندتر را به بخش عمیق استخر اختصاص داد.
استخرهای عمومی کلاسیک معمولاً به طول 25 متر و استخرهای استاندارد مسابقات شنا نیز معمولا به طول m50 با شش تا هشت مسیر شنا طراحی می شوند.
امروزه استخرهای شنا بیشتر به عنوان یک محیط تفریح و استراحت مورد استفاده قرار می گیرند و این تفریح بیش از آن که به واسطه شنا کردن افراد در داخل آب باشد،متاثر از فضای پیرامون استخر و امکانات جانبی آن است.
برخی از استخرهای عمومی از امکاناتی مانند تجهیزات تولید موج مصنوعی ،سرسره های آبی،سونای خشک،سونای بخار،جکوزی،باشگاه بدنسازی،بوفه،نورپردازی و یا حتی پخش موسیقی در محیط سالن استخر نیز بهره می گیرند.
استخرهای درمانی :
اولین نکته در مورد استخرهای درمانی آن است که به دلیل کاربری خاص ،جز در موارد بسیار نادر تمامی استخرهای درمانی به صورت سرپوشیده ساخته می شوند.
استخرهای درمانی معمولا در ابعاد 5*10 متر وبا عمقی بین 1.50-0.90 متر طراحی و ساخته می شوند. کف این استخرها باید با شیب کاملا یکنواخت و ملایم ساخته شود.توجه داشته باشید که هدف از شیبدار کردن این استخرها صرفا تسهیل در تخلیه آب استخر است
کف این استخرها و تمامی مناطق مرطوب استخرهای درمانی باید با سرامیک ها و کاشی های غیر لغزنده یا موزاییک پوشیده باشد.
در صورتی که سطح استخر با سطح تراز کف یکسان نباشد ،برای بهبود وضعیت گردش آب در خروجی اسکیمرها باید از کانال های سرامیکی براق استفاده شود.
دوره تعویض آب استخر نباید بیش از سه ساعت باشد.تاسیسات برخی از استخرهای درمانی نیز بر مبنای دوره تعویض آب یک ونیم ساعت طراحی می شوند.
دمای آب استخر و دمای هوای سالن استخر و رختکن باید بیش از دمای متداول استخرهای شنا باشد.به طوری که در بسیاری از استخرهای درمانی دمای آب بین33-29درجه سانتی گراد و دمای هوای سالن تقریبا29-27درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود.
از آنجا که کاربران استخرهای درمانی معمولا افراد کم توان ،معلول یا سالمند هستند،باید تمهیدات لازم برای مسیر عبور و مرور این افراد از رختکن تا استخر و خروج آسان آنها از داخل آب پیش بینی شود.
جکوزی ها
اولین و مهم ترین شباهت استخرها و جکوزی ها آن است که هر دوی آنها به منظور نگه داری آب برای یک دوره زمانی نسبتا طولانی طراحی و ساخته می شوند.در حال حاضر بسیاری از جکوزی های کوچک بر خلاف استخرها به صورت واحدهای یکپارچه و پیش ساخته موجود به فروش می رسند که این مساله کار را بسیار ساده تر کرده است.
کلید اضطراری: به طور کلی،جکوزی ها باید مجهز به کلید محلی قطع کننده جریان برق باشند که در مواقع اضطراری (مانند کشیده شدن موی بلند افراد با شدت زیاد به سمت دریچه تخلیه)امکان خاموش کردن الکتروموتور وجودداشته باشند.کلید قطع برق اضطراری باید در فاصله m(5ft) 1.5 از جکوزی قرار داشته بوده و امکان دسترسی کاربران به آن وجود داشته باشد.
پریزهای برق: برای تمامی جکوزی هایی که در خارج از ساختمان به صورت سرباز اجرا می شوند،باید حداقل یک پریز برقv 125،A15یاA20 مربوط به مدار انشعاب عمومی در فاصله m 3-1.5 از جداره داخلی جکوزی در نظر گرفته شود.
تاسیسات روشنایی: معیارها و ضوابطی که باید برای نصب تاسیسات روشنایی دائمی جکوزی ها در نظر گرفته شود.دقیقا همانند چیزی است که در مورد تاسیسات روشنایی دائمی در استخرها مطرح شد.همچنین علاوه بر این تاسیسات،در استخرهای موقتی می توان از تاسیسات روشنایی استاندارد به همراه دو شاخه استفاده کرد.
زمین کردن و همبند کردن اجزا:
تمامی تجهیزات الکتریکی که در فاصله 1.5 متر از جداره داخلی جکوزی قرار دارند باید به زمین متصل شده و با تمامی تجهیزات الکتریکی مرتبط به سیستم گردش آب همبند شده باشند.تمامی اجزای فلزی موجود در جکوزی که در فاصله 1.5 متر از جداره داخلی جکوزی قرار دارند باید از طریق اتصال مستقیم فلز به فلز یا با استفاده از پل همبند کننده به صورت سیم مسی AWG8 با یکدیگر همبند شوند.

با ما تماس بگیرید

02124521639
02143850311
09121978874
09163661255
09130137157

NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

تهران : میدان جمهوری ، برج اداری تجاری سهیل ، طبقه چهارم واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×