menu

ثبت آگهی رایگان

ویژگی های شیرآلات مرغوب چیست؟

ویژگی-های-شیرآلات-مرغوب-چیست

با یک محاسبه بسیار آسان درمی یابیم سود خرید شیرآلات بدون استاندارد با احتساب هزینه تعمیرات خرابی آن ها بیشتر از قیمت خرید شیرآلات دارای نشان استاندارد برای مصرف کنندگان آب می خورد.

شیرآلات یکی از ابزارهای پرکاربرد بهداشتی در استفاده از آب شرب توسط انسان در منازل و مکان عمومیست که رعایت شاخصه های استاندارد آن برای حیات بشر بسیار الزامی است. تمامی اجزای تشکیل دهنده شیرآلات اعم از بدنه شیر،مهره اتصال ،شیلنگ و سایر اجزا به گونه ای باید تولید شود که در تماس با آب در دمای 90 درجه هیچ گونه تأثیری روی مزه و طعم ،رنگ و بو در ترکیبات آب نداشته باشد و از سویی در سرمای سخت آلیاژهای بدنه مقاوم باشند و ترک نخورد.

در این شماره از نشریه قصد داریم نکات کلیدی برای انتخاب بهترین و به صرفه ترین شیرآلات بهداشتی را برای خریدان و مصرف کنندگان تشریح کنیم . از همین رو با مهندس بابک مخبریان ،مدیر کنترل کیفیت خط تولید شیرآلات کارخانه آرتین گفتگویی انجام دادیم که ازنظر می گذرد.

مدیر کنترل کیفیت خط تولید شیرآلات در مورد فرایند ساخت شیرآلات می گوید: اولین نکته ای که در تولید شیرآلات حائز اهمیت است جنس موادی است که در آلیاژ شیرآلات بکار گرفته می شوند.

بنا به اظهار این کارشناس جنس متریال بکار رفته در آلیاژ شیرآلات باکیفیت باید از عنصر برنج باشد.

وی افزود: برای رعایت شاخصه های استاندارد در تولید شیرآلات ،ترکیبات آلیاژ باید به میزان 58تا60 درصد عمده آن را مس و به میزان 37تا 40 درصد آن از عنصر روی تشکیل شود.

این کارشناس در ادامه تأکید کرد که سازندگان شیرآلات برای فرم پذیری بهتر آلیاژ در کوره های تولید شیرآلات به ترکیبات آلیاژ برنج درصدی سرب اضافه می نمایند که البته این میزان نباید بیشتر از 5/2 درصد بیشتر باشد، چراکه استفاده بیش ازحد مجاز تهدیدی جدی برای سلامت انسان است. تا جایی که با رعایت نکردن شاخصه استاندارد میزان مصرف سرب در آلیاژ برنج می تواند امکان ابتلا به سرطان خون در افراد را افزایش دهد.

مخبریان،مدیر کنترل کیفیت خط تولید شیرآلات کارخانه آرتین می گوید: جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها باید شاخصه های استاندارد در ترکیبات آلیاژ بکار رفته در شیرآلات کنترل و رعایت شود

وی یادآور شد که امروزه در دنیا تمامی شیرآلاتی مدفونی (( آب و فاضلاب شهری)) که دور از نور و جریان هوا و در تماس با خاک هستند از آلیاژ برنز است که متأسفانه به دلیل قیمت بالای عنصر برنز در عوض از عنصر مس و برنج استفاده می شود.

وی به شاخصه های استاندارد در شیلنگ های شیرآلات اشاره کرد و گفت: امروزه در دنیا تیوپ در شیلنگ ها از ماده پلی اتیلن که در برابر گرما و سرمای آب مقاوم هستند استفاده می شود و این درحالی که شاهدیم بعضی از تولیدکنندگان داخلی برای مقرون به صرفه تر شدن هزینه تولید از تیوپ با ماده ای به نام ای پی دی ام که در مجاورت هوا سریع تر اکسید و فاسد می شوند استفاده می کنند. وی تأکید کرد که حتی روکش فلزی در شیلنگ ها هم باید از جنس استیلنس استیل (( فولاد ضدزنگ) باشد.

این کارشناس توصیه می کند خریداران در انتخاب و خرید شیرآلات به این نکات توجه کنند و از فروشنده ها بخواهند که استانداردهای تولیدکنندگان را نشان دهند.

مخبریان درباره نکات حائز اهمیت درخرید و انتخاب شیرآلات بهداشتی توسط سازندگان و مصرف کنندگان می گوید:

شاخصه ها و نکات کلیدی در خرید شیرآلات باکیفیت و درعین حال مقرون به صرفه فقط فاکتور شکل و ظاهر شیرآلات که بیشتر خریداران به آن توجه می کنند نیست.

وی با بیان اینکه در ایران خریداران به خصوص سازندگان تنها عاملی که در انتخاب و خرید شیرآلات برایشان مهم است زیبایی ظاهری قیمت آن است، اظهار می دارد: با یک محاسبه بسیار آسان درمی یابیم سود خرید شیرآلات بدون استاندارد با احتساب هزینه تعمیرات خرابی آن ها بیشتر از قیمت خرید شیرآلات دارای نشان استاندارد برای مصرف کنندگان آب می خورد.

این کارشناس برای راهنمایی یک خرید باکیفیت شیرآلات بهداشتی درعین حال مقرون به صرفه به خریداران رعایت نکات زیر را توصیه می کند.

شیرآلات-بهداشتی

گام اول:

قبل از خرید از فروشنده بخواهید که استاندارد کارخانه تولیدکننده شیرآلاتی را که به شما معرفی می کند و یا پسندیده اید را به شما نشان دهد و یادآور شد متأسفانه در ایران ازآنجاکه جنس های چینی توسط زیر پله ای ها به صورت تقلبی با برندهای نامعتبر مونتاژ می شوند به خریداران توصیه می کند که مشورت های لازم برای استعلام از نمایندگی های فروش کارخانه ها تولیدکننده شیرآلات را به دست بیاورند و از فروشنده شیرآلات بخواهند که ضمانت نامه های شیرآلات خریداری شده را با مهر معتبر به همراه تاریخ تحویل خریدار دهد.

این کارشناس خاطرنشان می کند: اکثر تولیدکنندگان شیرآلات برند که محصولات استاندارد باکیفیت تولید می کنند حداقل تا 5 سال محصول شیرآلات را گارانتی می کنند

وی این نکته را به خریداران گوشزد می کند که رهگیری و استعلام استاندارد برای تولیدات شیرآلات ایرانی خیلی مطمئن تر و سهل تر از کالاهای خارجی است که نمایندگی در ایران برای خدمات پشتیبانی قطعات موردنیاز ندارند.

وی اطمینان خاطر به خریداران داد که کیفیت خیلی از برندهای تولیدکننده داخلی شیرآلات ایرانی در رقابت با برندهای روز اروپا برابری می کنند. چراکه شاهدیم خیلی از تولیدکنندگان نه تنها استانداردهای ایران را رعایت کنند بلکه به استاندارهای جهانی هم دست یافته اند و محصولات تولیدی شیرآلاتشان را به کشورهای خارجی صادر می کنند.

شیرآلات

گام دوم:

خریداران شیرآلات بهداشتی از فروشندگان در بازار بخواهید در مورد میزان آب بند بودن شیرآلات (( میزان چکه کردن)) به شما توضیح دهند و به سراغ شیرآلاتی برای خرید بروید که آب بند بودن شیرآلات را تضمین می کنند.

شیرآلات

گام سوم:

خریداران شیرآلات بهداشتی از فروشندگان در مورد کیفیت کارتریج داخلی (( مغزی شیرآلات)) که از مهم ترین قطعات در شیر است اطمینان حاصل کنید و بخواهید که شیرآلاتی را معرفی نماید که بیشترین راندمان ساعت کارایی در باز و بست کردن شیرآلات را تضمین می کنند.

شیرآلات-بهداشتی

گام چهارم:

خریداران شیرآلات بهداشتی در انتخاب شیرآلات برای حمام که محیط مرطوب دارند باید این نکته را توجه نمایند ازآنجاکه آلیاژهای این شیرآلات بیشتر در معرض رطوبت هستند می بایست آبکاری در آلیاژهای این شیرآلات از کیفیت مناسب و استانداردهای لازم برخوردار باشند. همچنین در انتخاب شیرآلات آشپزخانه با توجه به این که کارکرد بیشتری نسبت با سایر شیرآلات در منازل را دارد. توصیه می شود شیرآلاتی که کارتریج باکیفیت با شیلنگ ها بزرگ تر فنری دارند را خریداری کنند.

شیرآلات-کم-مصرف

گام پنجم:

اولولیت خرید با شیرآلات کم مصرف

خریداران شیرآلات بهداشتی با توجه به قیمت حامل انرژی و استفاده بهینه در صرفه جویی آب، اولویت برای خرید را به شیرآلاتی بدهند که از فاکتور کم مصرف بودن برخوردار هستند و به سراغ شیرآلاتی بروند که مجهز به سنسور چشمی هستند، چراکه به طور متوسط سالانه با انتخاب این شیرآلات هوشمند در هر واحد 500لیتر آب صرفه جویی می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

دیدگاه خوانندگان :

میشه چند نمونه برند شیر آلات رو بگید تا ما بین شون یه برند رو به سلقه خودمون انتخاب کنیم؟؟

برند اترک برند بسیار خوب با قیمت مناسب می باشد . تلفن نمایندگی05137289016


×