menu

ثبت آگهی رایگان

نکات فنی دربهای اتوماتیک پارکینگ

نکات-فنی-دربهای-اتوماتیک-پارکینگ

در این شماره از نشریه، خبرنگار پیام ساختمان نظر مهندس محسن ترکی مدیرعامل شرکت پیشتازان آفتاب دماوند را در خصوص اینکه درهای اتوماتیک پارکینگ باید دارای چه ویژگی هایی باشند را جویا شده است.
امروزه در بسیاری از ساختمان ها درهای اتوماتیک پارکینگی مورد استفاده قرار می گیرند. نصب درب اتوماتیک برای پارکینگ ساختمان ها علاوه بر آسان نمودن تردد و افزایش سرعت عمل در رفت و آمد برای ساکنین، ذخیره انرژی وایمنی در ساختمان را نیز بالا می برد که همین امر موجب شده تا ساکنان بیشتر ساختمان های قدیمی هم به دنبال تبدیل دربهای لولایی پارکینگ ساختمان به درب اتوماتیک باشند.
در این باره ترکی گفت: سیستم کنترل از راه دور که در درهای اتوماتیک بکار می رود امکان افزایش ایمنی ساختمان ها را فراهم آورده است.
وی افزود: این سیستم که همان هوشمند سازی ساختمان نیز به شمار می رود، برای در پارکینگها طراحی شده و در نصب و راه اندازی آن نیازی به تغییر درقدیمی ساختمـان نیست بلکه برروی در موجود قابل نصب می باشد.
ترکی با بیان اینکه این نوع سیستم به صورت کنتـرل ازراه دور تعبیه شده اظهار داشت: باطری این سیستم که بر روی در نصب می شود، در زمـان قطـع احتمالی بـرق، انـرژی دستگاه را تاٴمین می کند.
وی ادامه داد: درهای پارکینگی به صـورت زیـر سقفی و کشویی ساده و تلسکوپی تولید و به بازار عرضه می شود.
به گفته ترکی در های اتوماتیک لولایی نوعی از در اتوماتیک هستند که بسیار سریع و راحت باز و بسته می شوند. این در ها بیشتر در مکانهایی به کار گرفته میشوند که به علت محدودیت در فضا امکان نصب دیگر دربهای اتوماتیک وجود نداشته باشد.
وی افزود: اپراتور این درها به گونه ای طراحی شده که به صورت یک لنگه و یا دو لنگه بدون نیاز به تعویض در بر روی هر نوع درب لولایی دیگرنصب و امکان باز و بسته کردن درها به داخل و خارج را ایجاد می کنند.
ترکی گفت: برای محدود کردن تردد در مراکز پررفت وآمد مانند بیمارستان ها، اتاق مدیریت، اتاق عمل و ... این نوع درها کارآیی مناسبی دارد.
وی افزود: درهای اتوماتیک لولایی به دلیل کارایی فوق العاده در صرفه جویی انرژی در زمره درهای بسیار مطمئن و ایمن به شمار می آید که به وسیله یک چشم الکترونیک یا دستگاه های کارت خوان باز و بسته می شوند.
ترکی گفت: در اتوماتیک لولایی دردو مدل درب اتوماتیک لولایی تک لنگه و دولنگه به بازار عرضه می شود.
گفتنی است، سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه همان طور که از نامش برمی آید از یک لنگه درب ساخته شده که به طرف راست یا چپ باز می شود. درهای اتوماتیک تک لنگه ای به صورت 90 درجه باز می شوند. البته نوعی دیگر از در های اتوماتیک تک لنگه جک ریلی ریموت کنترلی پارکینگ است که بر روی درهای کشویی و ریلی نصب می شود. در کنترلی ریلی (موتورگیربوکس، مدارپروسسور) بصورت یکجا هستند که در انتهای درب کشویی نصب و به واسطه ی یک دنده شانه ای به درب متصل می شوند.
بر پایه این گزارش، ساختار سیستم های دراتوماتیک لولایی دولنگه به این صورت است که دولنگه مثل هم در کنار یکدیگر تشکیل یک در را داده اند و دو لنگه با استفاده از جک ها امکان تردد را فراهم می کنند.
به گفته ترکی بیشتر مصرف کنندگان و خریداران از درهای اتوماتیک لولایی دولنگه استفاده می کنند. بیشترین کاربرد این نوع درها درمجتمع های مسکونی بزرگ که ورودی (لابی) دارند، می باشد.
وی تأکید کرد: در های اتوماتیک پارکینگی به دو گروه اتوماتیک لولایی و کشویی تقسیم می شود و بخش های اصلی تشکیل دهنده در اتوماتیک لولایی از جک، مدار فرمان، چراغ فلاشر، چشم ایمنی (فتوسل)، ریسیور و ریموت است.
. ترکی افزود: مهم ترین ویژگی فنی در های اتوماتیک که باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد این است که می خواهیم چه نوع جکی در آن به کار رفته باشد.
به گفته این تولید کننده در ساخت درهای اتوماتیک از جک هیدرولیک یا الکترومکانیک استفاده می شود.
وی در خصوص اجزای تشکیل دهنده انواع جک ها گفت: جک الکترومکانیک از موتور الکتریکی، گیربکس و شفت متحرک تشکیل شده که مزیت آن پایین بودن هزینه نگهداری و معایب آن آسیب پذیری این نوع جک ها در مقابل فشار و ضربه است.
وی افزود: جک هیدرولیک از سیلندر و پیستون هیدرولیک، موتور الکتریکی و پمپ روغن تشکیل شده است که مزیت آن سیستم هیدرولیک آن است که کاملاً بی صدا وبدون اصطکاک است.
ترکی معایب این سیستم را هزینه های بالای نگهداری آن دانست و گفت: در حال حاضر فروش جک های هیدرولیکی به دلیل روان تر و بی سروصدا بودن در مقایسه با الکترومکانیکی تقاضای بیشتری داردهمچنین با توجه به شاخص های تولید و مصرف جک های هیدرولیکی استهلاک کمتری نسبت به جک های الکترومکانیکی دارند.
وی توصیه کرد، خریداران درهنگام خرید درهای اتوماتیک به لحاظ انتخاب نوع جک بکار رفته، موقعیت مکانی قرار گرفتن در و میزان تردد را مورد توجه قرار دهند.
به گفته این فعال صنعتی بهتر است در شرایط دمایی زیر 20 درجه از جک های الکترومکانیکی و در شرایط دمایی بالای 40 درجه از جک های هیدرولیکی استفاده شود.
وی گفت: خریداران هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نوع جک به این نکته توجه داشته باشند جک پارکینگی هیدرولیک برای مکان هایی با تردد بسیار بالا یا در های بسیار سنگین مثل درب کارگاه ها و کارخانه ها کاربرد دارد و برای فضاهای کم تردد تر مانند پارکینگ منازل شخصی می توان از جک برقی اتوماتیک الکترومکانیک که هزینه کمتری دارد، استفاده شود.
ترکی همچنین درباره اختلاف قیمت جک های هیدرولیکی نیز گفت: در حال حاضر قیمت جک های هیدرولیکی با توجه به مزایای بیشتر در مقایسه با جک های الکترومکانیکی گران تر بوده و اختلاف قیمتی در حدود 1 تا 2 میلیون تومان دارندکه البته توصیه می شود خریداران در تبدیل در های لولایی پارکینگ به در های اتوماتیک این نکات مدنظر قرار دهند
میزان تردد در طول روز 2. درب پارکینگ تک لنگه یا دو لنگه است 3. طول و ارتفاع هر لنگه ی در چند متر است؟


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×