menu

ثبت آگهی رایگان

شیشه لمینت

شیشه-لمینت

گروه بازار ساختمان: در شماره های قبل به بررسی صنعت و بازار شیشه های ساختمانی از شیشه های ساده، سکوریت تا بلوک های شیشه ای و شیشه های تزئینی پرداختیم. در ادامه یکی دیگر از شیشه هایی که در ساختمان ها کاربرد دارد را مورد بررسی قرار می دهیم. با این توضیح که آنچه در این گزارش ارائه شده نظرات فعالان صنعت و بازار شیشه است و پیام ساختمان از طرح نظرات منتقدان و کارشناسان استقبال می کند.
علم و فن آوری هر روز محصول جدیدی را به بازار معرفی می کند. شیشه لمینیت از فن آوری های جدیدی است که برای ساختمان به کار گرفته می شود. کالایی که کارویژه آن بیشتر برای وسایل نقلیه تعریف شده بود. حال این شما هستید که از بازاری شیشه ای محصولی را انتخاب کنید که بیشتر با سلیقه و نیاز شما و البته توان مالی شما سازگار است.

شیشه ایی که خرد نمی شود

محمد زکریا، کارشناس تولید شیشه در خصوص تفاوت شیشه های سکوریت با شیشه های ساده گفت: شیشه های ساده زمانی که می شکند به شیشه هایی تیز و برنده تبدیل می شود اما شیشه های سکوریت زمانی که می شکند خردشده و فرو می ریزد اما تکه های آن مانند شیشه های ساده خطرناک نیست چرا که حالت صیقلی به خود می گیرد به این صورت که دیگر نمی تواند به پوست و نسوج آسیب برساند. وی در خصوص اهمیت قرار دادن لمینیت میان دو شیشه گفت: این تلق لمینیتی می تواند در زمان شکسته شدن شیشه مانع از فروریختن قطعات آن شود. در نتیجه خرده شیشه به هم متصل و سر جای خود باقی می ماند و به اطراف پرتاب نمی گردد.

تفاوت شیشه ها

یکی از مواردی که در بازار مورد خلط مبحث می شود شیشه های سکوریت با شیشه های لمینیت است. خانم باغی زاده، مدیر فروش شرکت دانا شیمی نور در این خصوص می گوید: شیشه های سکوریت در یک روند حرارتی خاص تولید می شود اما شیشه های لمینیت دولایه شیشه است که لایه ای از لمینیت در راخل آن قرار گرفته است. وی قیمت هر مترمربع از این نوع شیشه ها را 250 تا 400 هزار تومان اعلام کرد و در خصوص کاربرد این شیشه ها گفت: این شیشه ها قدرت مقاومتی معادل سنگ را در زمان تحمل فشار دارد.

مشابه شیشه خودرو

کیارش نانکلی، مدیر فروش شرکت شیشه جام آرا سنج به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما انواع شیشه های دو جداره، شیشه های سکوریت ساختمانی و شیشه سکوریت لوازم منزل و شیشه های لمینیت را تولید می کند. وی ادامه داد: شیشه لمینیت دقیقاً مانند شیشه خودرو است و لایه ای از لمینیت مانند برچسب ما بین دو لایه از شیشه قرار گرفته است.
نانکلی در خصوص قیمت انواع شیشه تولیدی شرکت متبوعش به خبرنگار پیام ساختمان گفت: هر مترمربع از شیشه های دو جداره 38 هزار تومان و. شیشه های سکوریت 19 تا 20 هزار تومان قیمت دارد. وی قیمت شیشه لمینیت را به عوامل مختلفی وابسته دانست و تاکید کرد: جنس لمینیت بر حسب کاربردی که دارد، رنگ ، ابعاد، جنس خود شیشه قطر تلق هر کدام می تواند در تعیین قیمت شیشه سکوریت دارای اهمیت است.

شیشه های ضد گلوله

در بازار شیشه های ساختمانی هر از چندی محصول جدید دیده می شود و تا جایی که فناوری یاری می کند و بازار می طلبد بر امنیت شیشه های تولید شده، افزوده می شود.
شرکت تعاونی در نشکن صدرا تولیدکننده شیشه های امنیتی و ضد گلوله می باشد. مرتضی ادیب محتشم، مدیرعامل این شرکت به خبرنگار پیام ساختمان در خصوص بازار هدف این محصولات شیشه ای اظهار داشت: بخشی از مشتریان ما فروشگاه هایی مانند طلا فروشی ها هستند که به مؤلفه امنیت بسیار اهمیت می دهند. وی ادامه داد: مصرف کنندگان دیگر این محصولات بخش های نظامی هستند که برای ساختمان های خود شیشه هایی با شرایط خاصی سفارش می دهند.
محتشم، قیمت هر مترمربع از این نوع شیشه ها از 160 هزار تومان به بالا عنوان کرد و توضیح داد: قیمت این شیشه ها به ابعاد، ضخامت و تعداد لایه ها و نیز حالت قرارگیری شیشه ( خم یا تخت) بستگی دارد. به گفته وی در یک مورد شیشه ای را با 8 لایه لمینیت تولید و ارائه کرده است. محتشم خاطرنشان کرد: از شیشه های امنیتی به صورت ساده یا شیشه های دوجداره می توان استفاده کرد.

رفتار بازار شیشه

عباس کامران، فروشنده شیشه در مورد رفتارشناسی تقاضای بازار شیشه به خبرنگار ما گفت: بیشتر تقاضایی که برای شیشه های لمینیت مطرح می شود، درمورد ساختمان هایی است که کاربرد خاصی دارند. وی در خصوص قیمت در بازار شیشه گفت: بر حسب تفاوت در کاربری است که قیمت های مختلفی نیز دیده می شود برای مثال شیشه ساده به قیمت هر مترمربع 4 هزار تومان است اما شیشه لمینیت هم هست که هر مترمربع آن به 200 هزار تومان می رسد.
کامران در خصوص خدمات پس از فروش در بازار شیشه خاطرنشان کرد: در بازار شیشه معمولاً خدمات پس از فروش مانند گارانتی و وارانتی وجود ندارد چرا که این کالا شکستنی است و از این رو شرکت ها برای آن خدمات پس از فروش مطرح نمی کنند. وی ادامه داد: آنچه در این بازار بیشتر دیده می شود این است که شرکت ها شیشه را در زمان نصب کاملاً سالم تحویل می دهند و اگر شیشه های تحویلی دارای خط و خش یا لب پریدگی است، به کارخانه بازگردانده می شود. از این رو عرضه کننده بعد از تحویل دادن سفارش دیگر مسئولیتی نخواهد داشت و سلامت شیشه نصب شده به حوادث و نحوه استفاده و مراقبت مشتری بستگی دارد که این باکیفیت و مواردی که سازنده در پروسه تولید باید رعایت کند، متفاوت است.

کالایی کاربردی

بیشتر موارد استفاده از شیشه در موارد تزئینی و دکوراسیون است و گاه تنها و تنها بخش زیبایی آن مورد توجه است اما شیشه های لمینیت زمانی که بخش نشکن آن مورد توجه قرار گیرد، می تواند در زمینه های مختلف دارای کاربرد باشد. زمانی که شما همه به سطحی صاف و شفاف نیاز دارید تا بتوانید بیرون یک ساختمان را ببینید مانند پنجره ادارات یا زمانی که علاقه مند هستید از داخل یک ساختمان بیرون قابل دیدن باشد مانند ویترین فروشگاه ها و مؤسسات مالی و سرمایه ای، اما در هر دو حالت ابعاد ایمنی در برابر سرقت کالا یا اطلاعات نیز دارای اهمیت است. اینجا شیشه های لمینیت چند لایه می تواند خودی نشان دهد. شیشه هایی که در همه موارد مصرف از نمای داخل و خارج تا سقف و کف و دیوار قابلیت استفاده دارد.
گرچه بخش اعظم شیشه های ساختمانی که در ایران تولید می شود و قسمت اصلی عرضه بازار توسط خود تولیدکنندگان ارائه می شود اما در جنوب میدان محمدیه تهران بورس شیشه متشکل از شیشه فروشان ایجاد شده است. برخی فروشگاه های این بازار به عرضه وسایل مربوط به شیشه های ساختمانی و یراق آلات شیشه های دو جداره اشتغال دارند.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×