menu

ثبت آگهی رایگان

شیشه

شیشه

گروه بازار ساختمان: شیشه از زمان های دور در زندگی همراه بشر بوده و انسان با ساخت کالایی شفاف از جنس سیلیس و شکل دادن به آن توانست خانه های خود را از نور محیط بهره مند سازد و بر زیبایی آن افزود. در شماره های قبل سلسله گزارش های پیام ساختمان با عنوان کالای برتر به بررسی بازار شیشه های ساختمانی به ویژه شیشه های سکوریت پرداختیم. در این شماره بازار کالاهای ساختمانی که شیشه پایه هستند را بررسی می کنیم.آنچه در ادامه این گزارش می خوانید نظرات فعالان تولید و عرضه شیشه های ساختمانی است و پیام ساختمان از بیان نظر موافقان و مخالفان استقبال می کند.

بلوک شیشه ای

خانم مقدم، مدیر فروش شرکت بلوک شیشه بینا در تعریف بلوک شیشه ای به خبرنگار ما گفت: بلوک شیشه ای کالایی لوکس محسوب می شود که بیشتر برای نمای ساختمان یا مصارف دکوراتیو داخل خانه مورد استفاده قرار می گیرد. وی قیمت هر عدد از این بلوک های شیشه ای را 15 هزار تومان به بالا اعلام کرد و ادامه داد: یک نوع خاص از این بلوک ها هم وجود دارد که داخل آن چراغ دارد و هر عدد از آن قیمتی معادل 200 هزار تومان دارد. وی ویژگی این نوع بلوک شیشه ای را داشتن 4 لامپ «ال ای دی» دانست که با استفاده از نور خورشید نورافشانی می کنند.
به گفته این کارشناس ،نوعی از بلوک های شیشه ای هم عرضه می شود که مانند موزاییک در کف ساختمان قرار می گیرد. در مجموع این شرکت که واردکننده بلوک شیشه ای از بهترین تولیدکنندگان اروپاست محصولات خود را یک سال ضمانت می کند.

چالش های شیشه ای

یکی از کارشناسان به خبرنگار ما اظهار داشت: صنعت شیشه های ساختمانی با چالش هایی نیز مواجه است از جمله ورود تولیدکنندگان خرد به عرصه تولید و عدم رعایت استانداردهای لازم برای تولید شیشه های دوجداره، از جمله تزریق نکردن گاز آرگون حد فاصل دو شیشه، یا عدم استفاده از چسب پلی سولفاید و چسب بوتیل.

با خریداران

محمدی نیا از شیشه بران محلی معتقد است: در گذشته بازار شیشه بر انواع ساده آن استوار بود که ما شیشه های جام را از کارخانه خریده و خود برای مشتریان برش می دادیم اما در حال حاضر باید شیشه مورد نیاز مشتری را به کارخانه ها سفارش داد و بر اساس آن اقدام به نصب شیشه کرد. از این رو هر شیشه بری حتی برای تعویض یک شیشه شکسته باید با یکی از تولید کنندگان شیشه های دو جداره کارخانه ای طرف قرارداد باشد.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×